Тежи като слон, но ускорява като Юсеин Болт след клизма с уасаби, казва водещият за този хечбек
Високо тегло, липса на звук от мотора: има няколко съществени причини, поради които електромобилите още не успяват да спечелят сърцата на класическите автомобилни фенове - онези, които в Англия се наричат petrolheads. Но сега най-прочутият petrolhead в света - бившият водещ на Top Gear Джеръми Кларксън - най-после намери електрическа кола, която да му хареса. Става дума за Hyundai Ioniq 5 N, спортната версия на хечбека.
Колаж: The Sunday Times
В традиционната си колонка в The Sunday Times Джеръми разказва, че когато насила му пробутали за тест Ioniq 5 N, нямал намерение изобщо да го пробва. Но постепенно дизайнът на колата го спечелил. "С очебийното изключение на Tesla, днес електромобилите изглеждат много по-добре от обикновените коли", отбелязва Кларксън. Сякаш всички млади и талантливи дизайнери са пратени да работят по електричките, а старите динозаври на дизайна правят колите, които хората всъщност биха си купили. Според Кларксън, Ioniq 5 N е най-доброто от двата свята: "Изглежда като Golf, нарисуван от дизайнер, когото преди това са изгонили от Lamborghini като прекалено откачен".
Кларксън бил скептичен и за пътното поведение на тежащия доста над два тона хечбек. Но един ден все пак го подкарал. "После натиснах здраво газта и, мили Боже, колата беше бърза. Не бърза като Ferrari. Много, много по-бърза от това... Може и да тежи повече от Робърт Максуел, но се изстрелва като Юсеин Болт, на когото някой е направил клизма с уасаби". Разбира се, много други електромобили са способни на подобен трик, добавя Джеръми - но само в кратки изблици на енергия. Докато Ioniq 5 N може да поддържа такива нива на въртящия момент почти непрекъснато. И освен това завива така, както другите електромобили не умеят.
Дълги години производителите на автомобили измисляха какви ли не хитрини, за да направят продуктите си все по-бързи. Но в последните години тенденцията се обърна. Колите започнаха да стават по-бавни, твърди Кларксън. Днес те ускоряват по по-жалък начин, отколкото през 1975. И, благодарение на законодателите, са снабдени с толкова звукови предупредителни сигнали, че само наистина глухите могат да ги карат пълноценно. "Така че този Hyundai e глътка свеж въздух. Имаш чувството, че той наистина е бил направен да е толкова забавен, колкото е физически възможно".
Още по темата:
-
Най-мощният корейски автомобил в историята е по-бърз от Lamborghini и много, много по-забавен от Tesla (ВИДЕО)
-
Корейският модел превъзхожда конкурентите си по показатели, но и струва доста повече
-
Ето най-после една електрическа кола, в която изобщо няма да се тревожите за обхвата (ВИДЕО)