fallback

Колко енергия губят електромобилите в летните задръствания?

Експеримент на ADAC показа какъв е разходът на климатика в жегите

В горещите дни климатичните системи на електрическите превозни средства консумират допълнително електроенергия и много собственици на такива автомобили се чудят: какви са шансовете да останат с изтощена батерия в задръстванията в жегата?

Експерти от германския автомобилен клуб (ADAC) тестваха на практика колко енергия изразходва климатикът на електрически автомобил при горещо време. В експеримента участва Tesla Model Y, която беше поставена в най-новата климатична камера в Технологичния център Ландсберг. Тя редовно се използва за тестване на електрически автомобили, тъй като нейното оборудване позволява да се симулират метеорологични условия в широк диапазон - от -20 до +40 градуса.

Като начало кросоувърът на Tesla беше оставен в камера под ярки ултравиолетови лампи за 8 часа при температура от +35 градуса, за да се разбере колко енергия изразходва климатикът в типичен горещ летен ден. Системата беше настроена на 20 градуса и беше избран постоянен режим на климатизация. В резултат на това предното стъкло се затопли до 60 градуса, таблото - до 45 градуса, а температурата в купето не се повиши над 25 градуса.

За 8 часа електрическата кола изразходва 12 kWh. С други думи, всеки час климатроникът изразходва само 1,5 kWh за охлаждане на купето, което съответства на 8 изминати километра. Съответно, за 8 часа пробегът на електромобилът намалява с 64 км. При подобни условия автомобил с двигател с вътрешно горене ще изразходва от 1,0 до 1,5 литра гориво на час, което е еквивалентно на 10 - 15 kWh.

По този начин електрическият автомобил се оказва значително по-ефективен и по-екологичен поради липсата на изгорели газове. И собствениците на превозни средства, задвижвани само на ток, не трябва да се страхуват да попаднат в задръстване дори в най-горещия летен ден.

fallback
  • #60
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Функционално неграмотен си та дрънкаш и го доказваш ежедневно дори със своите линкове. ТОГАВА АКТИВНО СЕ ИЗПОЛЗВА И КЛИМАТИКА, за да бъде ВЪЗСТАНОВЕНА оптимална ТЕМПЕРАТУРА В КАБИНАТА."... Технически неграмотен си, за да знаеш, че дори и у вас с покачване на температурите по същият начин расте консумацията ти на ток от климатика, особено ако отопляваш стая с пряко попадение на слънчевите лъчи през прозорците. Какво странно виждаш в това?
  • #59
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "при 32 C пробегът е с 5% по-малко.при 35 C пробегът е с 15% по-малко.При 38 C пробегът е 31% по-малко.Както се вижда, има драстично увеличение след достигането на 32 C - температура, която със сигурност ще бъде достигната през следващите месеци. Това се дължи и на факта, че ТОГАВА АКТИВНО СЕ ИЗПОЛЗВА И КЛИМАТИКА, за да бъде ВЪЗСТАНОВЕНА оптимална ТЕМПЕРАТУРА В КАБИНАТА."...ТОГАВА АКТИВНО СЕ ИЗПОЛЗВА И КЛИМАТИКА, за да бъде ВЪЗСТАНОВЕНА оптимална ТЕМПЕРАТУРА В КАБИНАТА."...ТОГАВА ...
  • #58
    Гост ( преди 3 месеца )
    аутомедия.07.06.2024 г.Как влияе топлото време на електромобилите.27 градуса- 2,8%.29 градуса- 3,5%, 32 градуса-5%.35 градуса -15%, 38 градуса-31%.Юли и август температурата не е падала под 40 градуса,ако екстраполираме при 42 градуса загубата на пробег ще е над 50%.
  • #57
    Гост ( преди 3 месеца )
    Манекена на Дънинг Крюгер бил функционално и технически грамотен.Да те питам от какво се получава стоманата? Коляновия вал от еластична или пластична стомана се изработва? 5 г Х 20%=100% ? Математик и техничар та дрънка.Посочих ти три линка за работната температура и охлаждане на батерията,ти ги изтри.Не съвпадат с твоите "технически" познания,нали електричко теоретичко.
  • #56
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Като се пишеш функционалнограмотен, прочети 50 коментар Е кажи какво от написаното не е вярно И как това противоречи на предишните ми мнения? Но пък противоречи на твоите, че пробегът не пада заради работата на климатика, а защото капацитета на батерията пада и пробегът пада заради падането на капацитета. Антиматематик та дрънка. Даже се гордееш с това и се хвалиш, че мразиш да мислиш и не би си го причинил да сметнеш на ум задача за 2 клас.
  • #55
    Гостенино ( преди 3 месеца )
    Аз освен функционалнограмотен съм и технически грамотен за разлика от тебе функционално неграмотния и технически неграмотен главен инженер на завод. Колко си инженер видяхме в твой цитат от преди две-три години, че имаш средно образование. Предвид знанията ти и психопатичните наклонности да не казваш никога истината, се съмнявам дори за средно завършено. Пак ли се опитваш да извъртиш моите мнения като твои? Какво стана с твоето твърдение, че с покачване на температурата това за капацитета на бат
  • #54
    Гост ( преди 3 месеца )
    До 38,39,40,41. Браво, много добре си го написал.
  • #53
    Гост ( преди 3 месеца )
    Чети, функционален неграмотнико,чети не боли.Без охлаждане батерията се саморазрушава.
  • #52
    Гост ( преди 3 месеца )
    Какво се случва с батерията на електромобила ви през лятото?
  • #51
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    Пълни глупости.Оптималната температура на батерията е 20 - 25 градуса.Повишената температура оказва негативно влияние на работата на батерията и съкращава живота и.
fallback
Последни