fallback

Колко енергия губят електромобилите в летните задръствания?

Експеримент на ADAC показа какъв е разходът на климатика в жегите

В горещите дни климатичните системи на електрическите превозни средства консумират допълнително електроенергия и много собственици на такива автомобили се чудят: какви са шансовете да останат с изтощена батерия в задръстванията в жегата?

Експерти от германския автомобилен клуб (ADAC) тестваха на практика колко енергия изразходва климатикът на електрически автомобил при горещо време. В експеримента участва Tesla Model Y, която беше поставена в най-новата климатична камера в Технологичния център Ландсберг. Тя редовно се използва за тестване на електрически автомобили, тъй като нейното оборудване позволява да се симулират метеорологични условия в широк диапазон - от -20 до +40 градуса.

Като начало кросоувърът на Tesla беше оставен в камера под ярки ултравиолетови лампи за 8 часа при температура от +35 градуса, за да се разбере колко енергия изразходва климатикът в типичен горещ летен ден. Системата беше настроена на 20 градуса и беше избран постоянен режим на климатизация. В резултат на това предното стъкло се затопли до 60 градуса, таблото - до 45 градуса, а температурата в купето не се повиши над 25 градуса.

За 8 часа електрическата кола изразходва 12 kWh. С други думи, всеки час климатроникът изразходва само 1,5 kWh за охлаждане на купето, което съответства на 8 изминати километра. Съответно, за 8 часа пробегът на електромобилът намалява с 64 км. При подобни условия автомобил с двигател с вътрешно горене ще изразходва от 1,0 до 1,5 литра гориво на час, което е еквивалентно на 10 - 15 kWh.

По този начин електрическият автомобил се оказва значително по-ефективен и по-екологичен поради липсата на изгорели газове. И собствениците на превозни средства, задвижвани само на ток, не трябва да се страхуват да попаднат в задръстване дори в най-горещия летен ден.

fallback
  • #10
    До 6 ( преди 3 месеца )
    И понеже аз не съм агресивен психопат, а говоря с цифри и факти, ще се аргументирам защо смятам, че си антиматематик и не можеш да си направиш сметката. Написали са ти хората конкретни цифри, но на тебе нищо не ти говорят. Електромобилът харчи 1,5,kWh на час за климатизация. Обикновено харчи за движение примерно около 12kWh/100 в града със средна скорост 25км/ч и 24kWh/ч на магистралата при 150 км/ч за по-лесни сметки. Можеш ли да сметнеш с колко % пада пробегът в двата случая? Докажи, че греша?
  • #9
    До 6 ( преди 3 месеца )
    Като прочетох как започваш "Отдаван не им вярвам на платените.От опит мога да споделя,че пускаш климата и се редуцира с 1/3 пробега.Това в София." Мога да гарантирам на 100%, че си антиелектрик защото си антиматематик. На 80% съм сигурен и че си една от многото самоличности на един антиелектрик от Варна (понеже е и психопат не е сигурно дали е от там) с тежка форма на шизофрения. Обикновено шизофрениците имат раздвоение на личността, но в неговата личност не живеят две, а десетки самоличности
  • #8
    анонимен ( преди 3 месеца )
    #1 досега не съм видял безгрижно пътуване с електричка - по морета и планини. Вечно са едни калкулации, сметки и съобразяване. Та остави тая митове и легенди - реалността е тук и я виждаме всички. Това че за някой "работи" или е "ок" - не означава, че не е проблем за останалите. Факт е че с двг просто не мислиш за зареждане.
  • #7
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Карайте руски коли, те са без климатици, нямат батерии и пестят от еърбеци дори. Оставете ги американските марки за простите, да се набутват с тях ;)
  • #6
    ДикО ( преди 3 месеца )
    Отдаван не им вярвам на платените.От опит мога да споделя,че пускаш климата и се редуцира с 1/3 пробега.Това в София.А че не е справедливо и се налагат насилствено е ясно.Пр:Защо да карат по бус лента?Те физически не присъстват ли?!?!Защо да паркират безплатно?Физически...?!?!Другите коли като паркират какво отделят и пречат?Защо данъците да са им по-евтини?Електричките тежат средно 40% повече от подобна с ДВГ.Ми значи мачкат настилката с 40% повече,нали!Вече се усетиха в някои държави ...
  • #5
    Гостенино ( преди 3 месеца )
    Вчера цял ден ни доказваше че си психопат с всичките лъжи, клевети и инсинуации, а днес си се захванал да доказваш че си технически неграмотен главен инженер, на който по цял ден работата му е да пише глупости във форумите. Капацитетът на батерията се увеличава с увеличаване на температурата. Охлаждане на батерията е необходимо само когато я натоварваш. А дори през лятото се налага... подгряване на батерията преди бързо зареждане, за да се възползваш от максималната мощност на зареждане.
  • #4
    Гост ( преди 3 месеца )
    Поръчкова статия.Само купето ли се охлажда през лятото? Охлаждането на батерията къде го забравихте? Капацитета на батерията пада на половина през жегите и пробега е наполовина.Същото се получава и през зимата,капацитета на батерията пада наполовина от студа и се налага да се затопля и пробега е наполовина.Автомобилите отдавна имат старт/стоп система и разхода в задръстване не се повишава.
  • #3
    анонимен ( преди 3 месеца )
    От друга страна, богатите антиелектрици го дават ларж и не им пречи че за 8 часа задръстване ще изхарчат 10 литра гориво за 30 лв. с 15-20 годишния си автомобил. Те са се фиксирали, че електромобила ще изхарчи цели 12kWh и са изключително загрижени за финансовото състояние на собственика, който ще трябва да изхарчи колосалните 2 лв за ток да зареди автомобила за 100 000 лв в гаража си през нощта.
  • #2
    q ( преди 3 месеца )
    Може така бе? Ми нали чиче Гоше с дъртия ДВГ пърдак, си гледаше кефа в жегата. Пък електричарите седяли потни и притеснени.,Германците май друго казват.
  • #1
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Поредният разбит мит на антиелектриците. Електромобилите карали с отворени прозорци до морето, за да спестят 4,5kWh ток от скъпия, който по най-висока цена на някоя от стотината бързи зарядни по Магистрала Тракия ще им струва 3,60 лв и ще им отнеме допълнителни 1-2 минути зареждане. Все пак това са от най-бедните хора и за тези 3,60 лв работят изключително дълго време и са много ценни за тях.
fallback
Последни