„Трето действие, втора сцена“. Ето как Pagani описва новия си Utopia Roadster. Това е последният в линията ултралуксозни, високопроизводителни суперавтомобили, следващи Zonda, Huayra и Utopia coupe. Utopia Roadster ще направи публичния си дебют по време на Седмицата на автомобилите в Монтерей.
Pagani има дълга история в създаването на инженерни шедьоври и сега не е по-различно. Марката гордо заявява, че нейният V12 е „лишен от каквато и да е хибридна поддръжка“ и идва въоръжен до зъби с фино изработени детайли и цял куп екзотични материали.
Най-забележителното е, че Utopia Roadster тежи колкото купето. Pagani казва, че е отговорил на дилема пред онези, които имат достатъчно късмет да избират между двете версии. Купето почти винаги се възприема като по-чист вариант. Не на последно място поради обичайното намалено тегло на кабриолетите. Pagani изравнява условията тук, тъй като Utopia coupe и Roadster са проектирани в тандем, а не един след друг.
„Този резултат беше постигнат благодарение на монококово шаси, изцяло преработено за оптимизиране на твърдостта и устойчивостта, без да се прибягва до тежките подсилвания, които обикновено се изискват, когато покривът на автомобила е елиминиран“, казват от компанията.Освен каросерията от въглеродни влакна, монококът на Utopia Roadster е направен от „Carbo-Titanium“ – собствен материал на Pagani. Има предни и задни тръбни подрамки от хром-молибденова сплав. Това означава, че Roadster тежи едва 1280 кг.
Естествено, Utopia Roadster следва дизайнерските черти на модела купе. Все още е познатият Pagani за гледане - нисък, широк, има уютна пътническа клетка и завършва с тъп заден край и четири изпускателни тръби, разположени в центъра. Въглеродните влакна са разположени в кованите джанти от алуминиева сплав, за да действат като въздушни лопатки, изтласквайки горещия въздух.
Вътре дизайнът е много як, както винаги при Pagani. Аналоговите инструменти остават. Според компанията това е нещо „твърде бързо изоставено с навлизането на цифровите дисплеи“ и е вдъхновено от финото часовникарство.
Естествено, числата под капака са удивително подобни на Utopia coupe. Роудстърът използва V12 мотор, произведен от Mercedes-AMG, развиващ 852 к.с. без електрифицирана помощ. Напълно стигат за електронно ограничена максимална скорост от 350 килочетра в час.
Мощността се изпраща към задните колела чрез ръчна скоростна кутия или седемстепенна автоматизирана механична трансмисия от Xtrac. Тук също е приложен електромеханичен диференциал. Както и летни и зимни гуми, предлагани от Pirelli плюс карбон-керамични спирачки на Brembo. За да е сигурен, че се държи като истински суперавтомобил, Utopia Roadster се хвали и с активно окачване.
Може ли да си го поръчате сега? Само ако сте достатъчно богат, за да извадите 3,1 милиона евро и успеете да се вредите в доста късата опашка – правят се само 130 бройки.
Още снимки на Pagani Utopia Roadster - вижте в галерията: