fallback

Турция се готви да стане новият център за електромобили в Европа

Президентът Ергодан обяви 4,5 млрд евро стимули за автомобилния сектор

Турция не играе сериозна роля на картата на автомобилните гиганти в Европа, но това е на път да се промени през следващите години. Президентът на страната Реджеп Тайип Ердоган обяви стартиране на програма, която ще стимулира автомобилната индустрия.

„Създадохме 10 фабрики за модели, които движат ориентираната към ефективността трансформация на нашата индустрия. Ще увеличим този брой до 14, като добавим 4 нови фабрики. Ние проправихме пътя за глобалните автомобилни компании и ще накараме и други големи производители на автомобили да насочат своите инвестиции в електрически превозни средства в Турция", заяви Ердоган.

Турският президент обяви пакет от стимули на стойност 4,5 млд евро, с чиято помощ заводите за автомобили в страната ще увеличат производствения си капацитет за автомобили до 1 милион електрически коли годишно.

Основна част от плана на Ердоган е привличането на концерна Stellantis в Турция, като преговорите трябва да приключат на 7 август. Тогава ще бъде представена и 3-годишна програма за стимулиране на производството на електромобили. В момента в страната се произвеждат 1,15 млн автомобила на година, като електрическите превозни средства все още са малка част от тях.

Според президента Турция има шанс да стане новият център за производство на електромобили и оборудване за тях в Европа до 2030 г. Ердоган очаква общите инвестиции в сектора за достигнат 30 млрд долара, като 20 млрд ще бъдат осигурени от частния сектор. Те ще бъдат инвестирани в развитието на високи технологии, като включват данъчни стимули и безвъзмездно отпуснати средства.

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "Турският президент обяви пакет от стимули на стойност 4,5 млд евро, с чиято помощ заводите за автомобили в страната ще увеличат производствения си капацитет за автомобили до 1 милион електрически коли годишно."?!?! Добре , ама кой ще купува? Тук имаше статия преди около 2 месеца , че пристанищата в Европа са задръстени от електрички и пристигат всеки още и още без да се знае дали някой ще ги купи:))
  • #9
    До 7 ( преди 3 месеца )
    Отново пишеш простотии при положение, че и другите страни имат мито за китайски коли точно както и самия Китай има 15% вносно мито за коли, Турция има дори данък лукс върху модели като Дъстър така, че такива плюещи по ЕС за щяло и нещяло по-добре да спрат да изливат помия
  • #8
    Пейтриът ( преди 3 месеца )
    Напълно логично. Ердоган не е вчерашен. Строи атомни централи и соларни паркове в Анадола (знам от човек по обектите). Прави коли на ток -> грижи се за националната си сигурност. Петрола си е чиста ангария и ибpикчийcтво и той го знае. Кой не го е вденал, става излъганата камила.
  • #7
    До 2 от 1 ( преди 3 месеца )
    Ти сляп ли си Да не виждаш, че Европа и Германия говорят за забрани за ДВГ, налагат глоби на производители които не покриват емисиите, бият яко китайците през пръстите с огромни мита за внос на електромобили и още колко забрани и рестрикции които са пръчката. От кумова срама дадоха едно морковче, наречено субсидии но буквално го измъкнаха от устата на клиентите, като прекратиха субсидиите една година по-рано без предупреждОстаналите стимулират производството
  • #6
    Вин ( преди 3 месеца )
    До #5 И къде щеше да ги продава тези 300 пъти повече, ако не съществува общият пазар на ЕС, понеже другите региони си имат протекции, мита, собствено производство?! Германия не е от "яхнатите" от Брюксел, а от най-печелившите и защитници на ЕС!
  • #5
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До 2 - Знаеш много добре за какво говори. Германия нямаше да произвежда 100 пъти, а 300 пти повече, с много по-големи печалби, ако не бее позволила на Брюксел, да я яхне като магаре и да я бие, докато обивра целия
  • #4
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "Ердоган очаква общите инвестиции в сектора за достигнат 30 млрд долара, като 20 млрд ще бъдат осигурени от частния сектор." - Бая перачка ще е. Ердо няма да има нов мандат след този, а децата, зетя и прочие, трябва да са подсигурени, за да може д асе пръкне пак някой от тях, да "води държавата" след 10-15 годни.
  • #3
    Вин ( преди 3 месеца )
    Сега е времето на голямата трансформация в автомобилостроенето, възможност за включването на нови играчи, до голяма степен изравняване на възможностите! Който има визия, промишлени възможности, инженерен потенциал, е реалистично да се включи в бизнеса. Бай-*** от една страна, гледа с недоверие и скептицизъм в бъдещето на електромобилите, от друга се тюхка, че нищо не правим в тази посока, от трета се присмива на нечии опити да направят нещо! Типично шизофренно говорене и мислене!
  • #2
    До 1 ( преди 3 месеца )
    Поредна простотия, какво се прави така? Германия произвежда сигурно 100 пъти повече електромобили от Турция и за какви бой, тояга и забрани говориш по отношение на електромобилите?
  • #1
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Ето така се прави. Като Турция Китай и САЩ, които наблягат на моркова, за разлика от Европа която знае само и единствено бой с тоягата, забрани и рестрикции.
fallback
Последни