fallback

Дилъри на Volvo: Ако не продаваме хибриди, сме обречени

Шведският производител също променя плана си за пълна електрификация

Шведската компания Volvo Cars, собственост на китайския холдинг Geely, е поредният автомобилен производител, който е принуден да промени плановете си за преминаване към изцяло електрически превозни средства. Това важи най-вече за американския пазар, където дилърите на марката са категорични, че няма да оцелеят, ако не продават plug-in хибридни модели.

През пролетта на 2021 г. Volvo Cars обяви намерението си да изостави напълно въглеводородните модели до 2030 г. и да стане 100% производител на електрически превозни средства. Миналото лято шефовете на Volvo потвърдиха ангажимента си към този план, но сега всичко се променя, тъй като глобалното забавяне на продажбите на EV изненада повечето производители на автомобили, в това число и Volvo.

Според официалния отчет на Volvo от януари до юни тази година са продадени 388 073 автомобила в световен мащаб (+14% спрямо миналата година), от които 90 760 са електрически автомобили. (+53%), а plug-in хибридите - 82 908 бройки (+7%). Като цяло нещата изглеждат отлично за шведите, но внимателен поглед в статистиката показва някои проблеми.

Големият потребител на електромобили е Европа, където през първата половина на 2024 г. са продадени 71 406 бройки (+80%). Основният двигател на растежа е субкомпактният кросоувър Volvo EX30 (на снимката), който стана третия по популярност нов електромобил на Стария континент след Tesla Model Y и Tesla Model 3.

В Китай през първата половина на 2024 г. са продадени едва 2168 електрически превозни средства Volvo (+20%), а в САЩ само 1981 бройки, което вече е със 74% по-малко от продажбите през януари-юни 2023 г. Тази цифра изглежда особено плашеща предвид факта, че в началото на юни именно в Щатите започна производството на флагманския електрически кросоувър Volvo EX90 (на долната снимка). И очевидно американските потребители, поне засега, не проявяват сериозен интерес към него.

Във финансовия отчет на Volvo за първата половина на 2024 г., публикуван миналата седмица, изпълнителният директор на компанията Джим Роуън съобщава, че марката няма да може напълно да се откаже от ДВГ до 2030 г. В доклада се казва още, че „преходът към електрически превозни средства няма да бъде линеен, тъй като много клиенти все още не са готови да купуват такива автомобили, особено в региони със слабо развита инфраструктура за зареждане“.

В тази връзка Volvo се нуждае от балансирана моделна гама, като компанията ще продължи да развива както електрически, така и въглеводородни модели – плъгин хибрид и мек хибрид.

На свой ред Automotive News Europe, позовавайки се на източници от компанията, съобщава, че решението за удължаване на жизнения цикъл на хибридните модели на Volvo след 2030 г. вече е взето, поне що се отнася до САЩ и други пазари, където динамиката на продажбите на електрически превозни средства има спадна рязко. В допълнение, Volvo обмисля сериозно възможността за надграждане на своята „въглеводородна" платформа SPA1, която тази година навърши десет години и върху която са изградени настоящите модели XC90, S90, V90, XC60, S60 и V60.

Дилъри на Volvo от САЩ, цитирани от Automotive News Europe, открито заявяват, че не могат да оцелеят само с електрически превозни средства. Те буквално искат гаранции от ръководството на шведската компания за продължаване на производството на „въглеводородни“ модели след 2030 г.

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Фактът че продавате Волво трябваше да ви подскаже нещо за бъдещето ви.
  • #6
    До 4 ( преди 3 месеца )
    Също като Гост, който всекидневно изминава 1000 км на ден в едната посока, но зарежда по 30 лв гориво веднъж седмично за 150 км за 5 минути. Вярваш му и на него нали? Много реалистично звучи, че сега не му е проблем да отделя по 5 минути за зареждане на седмица, но било огромен проблем че ако си купи електромобил ще трябва да зарежда 7 минути за същите 150 км! Как да не му повярва човек. най-важното качество на един автомобил било километрите с едно зареждане затова си избрал с 600 км с резерво
  • #5
    До 4 ( преди 3 месеца )
    Забравил си да обясниш на антиелектриците, че средностатистическия шофьор изминава 1 000 км за цял месец а не всеки ден, както правят те без почивка защото спирането за 5 минути ще им обърка дневния график да стигнат от точка А до точка Б с един резервоар без спиране за зареждане. И то не за друго, а защото след като стигнат до точка Б и си свършат работа, трябва да изминат нови 1000 километра без спиране за да се върнат до точка А в рамките на 8 часовия работен ден за вечеря. Вярваме им.
  • #4
    Факт ( преди 3 месеца )
    Не разбирам какъв е проблема една Тесла прави същото както и който и да е дизел само че вместо 1 зареждане имаш две зареждания от по 15 минути. Като караш 1000км не спираш ли 30минути за почивка
  • #3
    Митгеястър ( преди 3 месеца )
    Очакваме Тесла хибрид.
  • #2
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Тоя ЕХ30 го видях из ония дни и е приятна кола, ама дизайна - китайски та дрънка
  • #1
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Кой път да поема? - попитала Алиса.- Този, който ще те отведе най-далеч - отговорил и Заека.- Абе, не ми пробутвай цитати на Паулу Коелю, ами ми кажи как да изляза на околовръстно.... от волво са същите загубеняци шефа им търговец на прахосмукачки и сега се чудят какво да правят
fallback
Последни