IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Просторен интериор, надежден двигател: струва ли си Volvo XC60 на старо?

За какво трябва да внимавате при първото поколение на шведския SUV

Пазарът на автомобили у нас показва, че за около 30 000 лева днес можете да си позволите нова кола, но такава от най-малкия А-клас и със съвсем базово оборудване. Ами ако насочите вниманието си към пазара на кросоувъри и употребявани SUV автомобили? Тогава за същите тези пари можете да се сдобиете с автомобил от престижна марка, с просторен интериор и с надежден двигател. Такова е първото поколение на Volvo XC60.
  
   
Volvo XC60 Mk1
   
    
Посочената сума е достатъчна за автомобил от първо поколение, но крайната моделна година е 2016 или дори 2017. Купето на такива екземпляри запазва по-голямата част от блясъка си, като сериозни повреди по него не се срещат. Единствено сервото на задната врата може да се повреди, така, че е добре да проверите тази точка. По отношение на интериора също едва ли ще имате оплаквания - той е изработен от висококачествени материали и няма да има следи от износване, освен ако колата не е с пробег от над 200 хил. км.
  
    
Volvo XC60 Mk1
  
     
А под капака най-вероятно ще има 2.4-литров петцилиндров турбодизел. Като цяло този двигател е много надежден, но има няколко основни проблема. Когато проверявате такъв употребяван автомобил, не забравяйте да слушате двигателя когато работи. Ако чуете свирене, то това най-вероятно се дължи на обтягащите ролки на ангренажа, които не са много надеждни. Задължително е да ги смените, защото в противен случай може да се стигне до повреда в ангренажния механизъм и от там до сериозни последствия за целия агрегат.
  
     
Volvo XC60 Mk1скоростна
  
   
Освен това след 150 хиляди км топлообменникът на автоматичната скоростна кутия често пъти започва да тече. Той е монтиран в комплекта на основния радиатор, но с времето губи уплътнението си. Не забравяйте да проверите това място, защото смяната на радиаторите не е евтина.

Шестстепенната автоматична кутия на Aisin трябва да се провери и за "удари" при превключване. Има голяма вероятност тефлоновите пръстени в кутията да са износени и да трябва да бъдат сменени след закупуване на кросоувъра. Ако колата вече е имала основен ремонт на трансмисията в историята си, не се колебайте да я вземете. Накратко, има за какво да се замислим. Колата като цяло е надеждна, красива, модерно изглеждаща и функционална.
  
    
Volvo XC60 Mk1
  
     
Трябва да знаете още, че голяма част от инженеринга и настройката на този автомобил е извършена от Volvo в Швеция, но офроуд способностите са разработени от Land Rover в Англия. Добре е да се ориентирата и към версии след фейслифта. През февруари 2013 година Volvo дебютира обновена версия на XC60, при която повечето "детски болести" са изчистени.
  
    


  
    

 

0 от 500