fallback

Дилъри на Volvo: Ако не продаваме хибриди, сме обречени

Шведският производител също променя плана си за пълна електрификация

Шведската компания Volvo Cars, собственост на китайския холдинг Geely, е поредният автомобилен производител, който е принуден да промени плановете си за преминаване към изцяло електрически превозни средства. Това важи най-вече за американския пазар, където дилърите на марката са категорични, че няма да оцелеят, ако не продават plug-in хибридни модели.

През пролетта на 2021 г. Volvo Cars обяви намерението си да изостави напълно въглеводородните модели до 2030 г. и да стане 100% производител на електрически превозни средства. Миналото лято шефовете на Volvo потвърдиха ангажимента си към този план, но сега всичко се променя, тъй като глобалното забавяне на продажбите на EV изненада повечето производители на автомобили, в това число и Volvo.

Според официалния отчет на Volvo от януари до юни тази година са продадени 388 073 автомобила в световен мащаб (+14% спрямо миналата година), от които 90 760 са електрически автомобили. (+53%), а plug-in хибридите - 82 908 бройки (+7%). Като цяло нещата изглеждат отлично за шведите, но внимателен поглед в статистиката показва някои проблеми.

Големият потребител на електромобили е Европа, където през първата половина на 2024 г. са продадени 71 406 бройки (+80%). Основният двигател на растежа е субкомпактният кросоувър Volvo EX30 (на снимката), който стана третия по популярност нов електромобил на Стария континент след Tesla Model Y и Tesla Model 3.

В Китай през първата половина на 2024 г. са продадени едва 2168 електрически превозни средства Volvo (+20%), а в САЩ само 1981 бройки, което вече е със 74% по-малко от продажбите през януари-юни 2023 г. Тази цифра изглежда особено плашеща предвид факта, че в началото на юни именно в Щатите започна производството на флагманския електрически кросоувър Volvo EX90 (на долната снимка). И очевидно американските потребители, поне засега, не проявяват сериозен интерес към него.

Във финансовия отчет на Volvo за първата половина на 2024 г., публикуван миналата седмица, изпълнителният директор на компанията Джим Роуън съобщава, че марката няма да може напълно да се откаже от ДВГ до 2030 г. В доклада се казва още, че „преходът към електрически превозни средства няма да бъде линеен, тъй като много клиенти все още не са готови да купуват такива автомобили, особено в региони със слабо развита инфраструктура за зареждане“.

В тази връзка Volvo се нуждае от балансирана моделна гама, като компанията ще продължи да развива както електрически, така и въглеводородни модели – плъгин хибрид и мек хибрид.

На свой ред Automotive News Europe, позовавайки се на източници от компанията, съобщава, че решението за удължаване на жизнения цикъл на хибридните модели на Volvo след 2030 г. вече е взето, поне що се отнася до САЩ и други пазари, където динамиката на продажбите на електрически превозни средства има спадна рязко. В допълнение, Volvo обмисля сериозно възможността за надграждане на своята „въглеводородна" платформа SPA1, която тази година навърши десет години и върху която са изградени настоящите модели XC90, S90, V90, XC60, S60 и V60.

Дилъри на Volvo от САЩ, цитирани от Automotive News Europe, открито заявяват, че не могат да оцелеят само с електрически превозни средства. Те буквално искат гаранции от ръководството на шведската компания за продължаване на производството на „въглеводородни“ модели след 2030 г.

fallback
  • #17
    До 16 ( преди 3 месеца )
    Не, "мъжки", ти се имаш за специален и си мислиш, че винаги ще си от "хубавата" страна на барикадата. Аз лично мога да си позволя нова кола, но въпросът е принципен. Щото градските еснафи се пънкяте какави сте "мъжки" и в крак с тенденциите от Ютюб и ТикТок, обаче после има сълзи как Възраждане станали 3та парламентарна група и Воля влезли и те. Накрая на приказките простолюдието винаги вади "гилотините" къде метафорично, къде наистина и следва рестарт на системата.
  • #16
    еКарс БГ ( преди 3 месеца )
    #8 над 5 години и над 100 хил. км монтажи на зарядни станции в цяла България с Рено Зое 40 кВтч. Градска кола, която няма CCS порт за бързо (правотоково, DC) зареждане и минава извънградско средно 250 (по магистрала 110) - пак стига до всяка точка с 1 спиране. Монтираме станция, закачаме колата (на AC пълни с 22kW), обяд и обратно към Сф. При днешните коли с голям пробег, супер бърз заряд (150-250kW) и 500 бързи зарядни (VsichkoTok .bg) по всички главни пътища, проблемът е нулев в малка България
  • #15
    КараТок ( преди 3 месеца )
    Механизмът на "пречупване" при хората е такъв (наблюдаваме го от години): Едни взимат плъгин хибрид като основна кола, понеже ги е страх от електричка. Твърде скоро им се услажда тънкото и супер приятно каране само на ток и почва да ги дразни всяко палене на мотора. След което се оглеждат за кола на ток с голяма батерия. Други взимат втора кола само на ток уж за града. Почва много да ги кефи и да не изкарват ДВГ-то (дори за пътувания). След което се оглеждат за кола на ток с голяма батерия :)
  • #14
    До 11 ( преди 3 месеца )
    Ще те принудим бе мъжки имаш се за над нещата над закона всички с коли сте като Семерджиев.Скъпите цени на новите коли са само началото, а старите те рано или късно ще изгният. Нарочно са ви намалили данъците и минавате прегледите с шише ракия. Ако мерките бяха както в любимата ви Германия в София колите щяха да са по-малко от при бай Тошо.
  • #13
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    До долния.Карал си хибрид само на сън.
  • #12
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Само ще ви споделя моя опит. Плъгин хибрид - Ще ви писне да го зареждате! Почвате да го карате като нормална кола. АКо условията са пефректни за хибрид - много светофари, трафик, търгване и спиране - работи добре в града, ама ... Същото го правеше и стария Приус. Разликата е, че като изляза на магистралата, след 50 км батерияа пада и от "1.5" бордовия казва 9 литра, ама сметкаа на баензиностанцияа излиза по-близо 13-14. По-добре нормален хибрид.
  • #11
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Мда, понеже всички мечтаем да ще живеем в кибуци и хипи комуни. На който не му трябва кола да не си купува, ама аре да не ми дава наклон аз каква да си купя, а? Че иначе заприличва на ситуацията да ми се забрани да ям свинско месо, защото на някои хора им пречи на религиозните разбирания.
  • #10
    Факт До 8 ( преди 3 месеца )
    Грешка каква кола под наем бе, Няма нормален човек който за 1000км през отпуската да вземе кола а не Самолет.96% от времето колата се ползва само в градски условия ьа годене до работа и каране на децата на училище.Не само двг а и електричките както и всички Лични автомобили Нямат бъдеще.В града има метро трамваи и монорейлове които ще ги обезсмислят.
  • #9
    raiders ( преди 3 месеца )
    Хаха, волво проблема Ви е друг, продавате марка която няма нищо общо с началото си. Китайска кола мога да си купя и за по-малко пари, а не защото пише волво. Тествах електромобил и ми хареса, просто още малко алчните двг 100год. компании да вдигнат цените и няма грам да се колебая. Сега трябва да чакам 5г. да ми изтече гаранцията на мощния 3цил. двг с турбо и взимам елктричка.
  • #8
    до 6 ( преди 3 месеца )
    На 99.9% от хората се налага да изминат 1000км в рамките на един ден максимум един или два пъти годишно. Мрънкането за малкия рейндж на EV е безсмислено и смешно, защото това се налага рядко. А ако ти се налага два пъти годишно, по-добре да си вземеш кола под наем, вместо да набиеш 100к лева за нов дизелов Пасат, който можел да мине 1000км с едно зареждане. Но повечето потребители на автомобили имат проблем с интелекта и от там идват тея басни за електромобилите.
fallback
Последни