IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Учени не искат водородни автомобили на Олимпиадата

Използването на Toyota Mirai оборвало твърдението, че игрите в Париж са „най-екологичните в историята“

Над 120 учени, академици и инженери написаха отворено писмо, призовавайки организаторите на Олимпиадата да заменят Toyota Mirai като официален автомобил на Олимпийските игри в Париж. Mirai е превозно средство, задвижвано с водород, което отделя нулеви емисии от ауспуха и вода. С едно зареждане може да измине до 650 километра. Така че защо учените искат да бъде заменен с EV?


Toyota Mirai


Mirai на японски означава „бъдеще“. Първоначално пусната през 2014 година, колата е едно от първите в света превозни средства, задвижвани с водород. Моделът 2024 на Toyota Mirai се предлага на пазара по време на Олимпиадата в Париж. В писмото учените, включително от университета в Кеймбридж, Оксфордския университет и университета в Колорадо, казват, че използването на автомобила „уврежда репутацията на игрите“.

Но какво знаем за Mirai? И защо се случва това? Нека да го разгледаме по-отблизо: Mirai, произведен от най-големия производител на автомобили в света, се задвижва с водород. Mirai на японски означава „бъдеще“. Пуснат на пазара през 2014 г., автомобилът е един от първите в света автомобили, задвижвани с водород. Колата работи чрез комбиниране на водород с външния кислород, за да създаде електричество. Според US EPA топ моделът може да измине до 650 километра с едно зареждане. Моделът от 2024 г. има три резервоара за водород. Може да се зарежда за пет минути.


Toyota Mirai


Според Hydrogen Insight, японският автомобилен производител е предоставил на организаторите на Олимпиадата 500 автомобила, за да превозват официални лица и олимпийци до и от събития. Автомобилният производител предложи на властите и 10 туристически автобуса с водородни горивни клетки. Според CNN Toyota също е предложила на организаторите 1150 електрически превозни средства. Японците твърдят, че всички превозни средства ще се захранват с водород от вода и органични вещества, генерирани от възобновяеми източници.

Kакъв е проблема?

Цитирани от CNN, учените в писмото казват, че използването на Mirai подкопава твърденията на организаторите на Олимпиадата, че това са „най-екологичните“ игри. Те посочват, че въпреки че автомобилът не отделя емисии от ауспуха, почти целият водород в света все още се произвежда с помощта на газ метан. Така, според учените, това означава, че автомобилите, задвижвани с водород, допринасят много повече за замърсяването, отколкото превозните средства, задвижвани с батерии.


Toyota Mirai


„...зелените превозни средства, задвижвани с водород, изискват 3 пъти повече електричество от електрическите превозни средства с батерии за еквивалентно натоварване. Следователно те изискват 3 пъти повече възобновяем капацитет за генериране на електроенергия и генерират 3 пъти по-високи емисии на CO2“, пише професор Дейвид Себон от университета в Кеймбридж в писмото.

Учените твърдят, че автомобилите, задвижвани с водород, са съвсем малко по-добри за околната среда от обикновените превозни средства с двигател с вътрешно горене. И според тях всякакви твърдения, че хората, които купуват автомобили на водород, ще помогнат в борбата с изменението на климата, са просто погрешни.


Toyota Mirai


„Олимпиадата в Париж се използва от Toyota за популяризиране на водородните им коли, автобуси и други водородни превозни средства като решение за изменението на климата. Това от научна гледна точка е несъвместимо“, казва Себон, директор на Центъра за устойчив автомобилен товарен транспорт на Кеймбриджкия университет, пред Hydrogen Insight .

Автомобилният производител контрира учените и заяви пред CNN: „Смесицата от различни технологии за превозни средства във флота (на Олимпиадата) отразява глобалната многопътна стратегия на Toyota и това, че е необходимо правилното решение за различни ситуации за декарбонизиране на транспорта в зависимост от разнообразната енергийна наличност, инфраструктура и нужди на клиентите.”


0 от 500
  • #15
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Ама, Мите, какъв недостиг на ток, какви 2лв? Нали имаше ВЕИ-та да заместят хиляди атомни реактори? Нали всеки ден цената в България и по света през светлата част на деня е отрицателна поради свръхпроизводство? Нали дори в Германия и дори на Коледа токът е без пари (на борсата!)? Нали само в България имало милиони заявки от ВЕИ-та за включване и щели да стават повече? Сега извъднъж няма свръхпроизводство? Ето за тази твоя реалност става дума, дето се мени по-често и от ветропоказател.
  • #14
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 7 ( преди 4 месеца )
    Иначе казано, колкото повече батерии има, толкова по излишна става електропреносната и електроразпределителните мрежи и в бъдеще ще са необходими по-малки мощности отколкото днес, които да служат само за балансиране. При водородът е точно обратното - Ще са необходими три пъти повече и няма да разтоварват, а ще натоварват допълнително електропреносната система. Ако в квартала се произвеждат 500 киловата от слънце, трансформаторите се РАЗТОВАРВАТ със 500kW, които НЕ минават през тях.
  • #13
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 7 ( преди 4 месеца )
    Описал си с подробности всички проблеми за производството на водород и си се опитал да ги прехвърлиш към батериите. Само технически неграмотен човек би ти повярвал. За какви проблеми с изграждане на мрежи за пренос и разпределение на електрическа енергия говориш при батериите, след като за водородът трябва да бъдат изградени три пъти повече защото се нуждае от 3 пъти повече енергия? Веднъж вземе на от мрежата, тази енергия си остава във водород. Ако е в батерии може да се върне обратно в мрежата
  • #12
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Абе каскет ( преди 4 месеца )
    В общи линии има излишък, когато цената е отрицателна. Това означава че според тебе ще се изградят предприятия за производство на водород които примерно тази година ще работят само 100 200 часа. Понякога два-три пъти в месеца понякога по-рядко. Чудесен бизнес план си измислил за влагане на милиардите на населението. Защото без субсидии този план е умрял още преди да се е родил.
  • #11
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Връзка с реалността ( преди 4 месеца )
    "Швабен зи каскен ( преди 6 часа )До 3: "Три пъти!" Това е без значение в случай че електричеството е генерирано от вече инсталирани ВЕИ, в момент в който предлагането е в излишък." Това във вашата реалност ли е защото в нашата реалност от месец има недостиг на ток в цяла европа и цената на тока вече удрят 2 лв за киловатчас заради недостига. А ти предлагаш да се мине на водород и този недостиг да се увеличи още три пъти?
  • #10
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До 3 ( преди 4 месеца )
    Кислорода от където и да идва, има милиони по-умни и по-полезни хора от теб които да го ползват! Ти си излишен и им хабиш кислорода! Схвана ли?
  • #9
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Ахахахаха ( преди 4 месеца )
    За производството на водорода се използвал метана,а за производството на батерии и ток?Пръдни на розови еднорози може би?Значи на Mirai-та ще гледаме целия цикъл на производство за да докажем,че не е екологична,а на електричките само какво изхвърляли по време на движение?Страшни учени,няма що!Затова китайците са напред вече!Щото учените им там се занимават с науки,а учените тук се занимават с политика и лобизъм!Че на тая Олимпиада ще се ползва Mirai се знае от повече от година!Що сега бе другари
  • #8
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Факт ( преди 4 месеца )
    ,Добре де а на какво да караме.Подсказка смрътливия дизель няма място на шосето.
  • #7
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    По наклонена и хлъзгава плоскост тръгват тези учени и не се знае къде ще се спрат ако вземат много много да оценяват кое откъде идва и на каква екологична цена.
  • #6
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Всичко цирк! ( преди 4 месеца )
    Токът за зареждане на електрическите коли от къде идва? Ами при производството на батериите колко вредни емисии се произвеждат? Тези батерии нали имат живот 10 години в най добрия случай. Ами преносните мрежи и мощните зарядни станции които трябва да се построят? Нали и там има огромни количества мед и нужда от още по големи батерии за баланс на мрежата. За добива на всичко това колко емисии се отделят и колко земя се унищожава? Или казват то като в други държави и е далече не е проблем...