fallback

Най-големият производител на батерии в Европа сменя фокуса

Базираният в Полша завод на LG Energy Solution се насочва към статични система за съхраняване на енергия

Автомобилните производители не са единствените компании, които страдат от забавянето на търсенето на електромобили. Такива са и фирми като LG Energy Solutions, които доставят батериите за тези електромобили. Сега една от тези фирми обмисля да насочи усилията си в нова посока, за да компенсира падащите печалби.

Полското подразделение на LG Energy Solutions е най-големият доставчик на EV батерии за европейската автомобилна индустрия, като в него работят 6600 души, като те осигуряват около 40% от глобалните приходи на компанията. Компанията обаче ще преми към преминаване към статично съхранение, след като търсенето на батерии рязко намаля заради високите цени и загубата на държавни субсидии за електромобили в различни страни.

Базираният във Вроцлав завод прогнозира, че приходите му ще намалеят с една трета тази година до 6,7 милиарда долара, съобщава Bloomberg. Представител на компанията заяви, че се обмисля създаването на ново предприятие - LG Energy Solution Wroclaw, което ще се насочи към съхранение на енергия

LG вече предлага статични системи за съхранение на енергия по цял свят, но преминаването към производство на статични хранилища в Полша би било подходящо, тъй като полското правителство току-що обяви планове за субсидиране на устройства за съхранение. Тези батерии с форма на хладилник могат да задържат слънчева енергия, уловена през деня, така че да са готови, когато са необходими в моменти, когато слънцето вече не грее, или по време на прекъсване на електрозахранването.

Досега правителството на Полша е предоставило 400 милиона злоти (102 милиона долара) за субсидиране на закупуването на единици за съхранение, но планира да осигури повече пари, за да разшири схемата и да помогне на страната да се освободи от зависимостта си от въглища.

Ако LG реши да не тръгне по пътя на статичното съхранение, трябва да намери друг начин за увеличаване на приходите и то бързо, защото проблемите на компанията в Полша се увеличават. Bloomberg съобщава, че централната банка на Полша е посочила забавянето на износа на автомобилни компоненти, включително батериите за електромобили на LG, като една от причините за първия за тази година търговски дефицит в страната.

fallback
  • #14
    До 12 ( преди 3 месеца )
    Какъв водород? Много преди водородът трябва да бъдат забравени въглищата в които масово се вярва, че са спасението от енергийни кризи за следващите 30-40 години. При достатъчно батерии, няма да има нито излишък на енергия през деня, нито недостиг на енергия вечерно време. Дори част от преносния капацитет ще стане излишен, вместо да се изграждат допълнителни електроразпределителни мощности. Тези пари могат да бъдат насочени към далекопроводи свързващи държави и континенти за балансиране.
  • #13
    Чудесен бизнес план ( преди 3 месеца )
    "Фотоволтаик ( преди 10 часа )С цената,която плащам за балансиране на електроенергийната система, фотоволтаичната централа е на загуба.При 300 лв на месец от произведена електроенергия,плащам кредит 1000 лева за панелите.Плащат ми по 10 ст/квтч,удържат ми по 6 ст/квтч за балансиране." Така е като си решил, че ще изтеглиш кредит за 2 години за изплащане на нещо което си връща инвестициите за 5 години. Ако беше изтеглил кредита за осем години щяха да ти остават пари всеки месец.
  • #12
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Колкото повече свободни батерии има, толкова по-бързо ще успеят фотоволтаиците и толкова по-бързо и последните кухи глави ще забравят за водородната лъжа. При батериите няма лошо - дали за коли или за съхранение, все е добре за хората.
  • #11
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Да произвеждат, лошо няма. При къщните батерии теглото не е от такова значение и на теория могат да използват различна технология, за да са по-евтини.
  • #10
    Фотоволтаик ( преди 3 месеца )
    С цената,която плащам за балансиране на електроенергийната система, фотоволтаичната централа е на загуба.При 300 лв на месец от произведена електроенергия,плащам кредит 1000 лева за панелите.Плащат ми по 10 ст/квтч,удържат ми по 6 ст/квтч за балансиране.
  • #9
    Егати редактора ( преди 3 месеца )
    "Дай приятел защо не е рентабилно". . Къде е да е причина, къде е дай приятел.
  • #8
    До 9 ( преди 3 месеца )
    Дай приятел защо не е рентабилно хората да си зареждат евтин ток на обяд и да го ползват вечерно време когато цената на токът е 2 лв за киловатчас? Или си мислиш че цената на тока се определя веднъж годишно от кевр и не се променя цялата година? Цената на тока е различна за всеки час от денонощието . В момента е 15,6 стотинки а от 13:00 до 14:00 ще е 3,5 ст без ДДС. В понеделник в 20:00 часа беше 166,2 стотинки без ДДС.
  • #7
    До РУК. ( преди 3 месеца )
    Изтъркаха се лафовете за функционалната неграмотност. Нерде че гостени на реве за субсидии и го бъзикам се саркастично, нарде че аз съм искал субсидии за батерии. Това пък къде го прочете? Цитирай? Точно както си купих фотоволтаици без субсидии, термопомпа без субсидии, така ще си купя и батерии в момента в който нямам избор да изляза на борсата. Само преди няколко дни лично бях изненадан и си признах грешката че вече модул 5,3kWh в eBay не струва около 1000 евро, а само 300 долара
  • #6
    РУК ( преди 3 месеца )
    Митиче в каква реалност живееш бе човек?В субсидираната!Хайде като няма да субсидираме EVта,да субсидираме скъпи и неефективни стационарни батерии?Ти купи ли батерия за соларите?След 4-5 години ще има много по евтини,ефективни и с малък обем батерии за домакинствата,ама що сега пък да не харчим едни милиони и милиарди да субсидираме литииевите картели!Един продукт като е достатъчно добър и полезен за потребителя,той си го купува без субсидии,че и без реклама!Вземи изтъркай соц записа в главата
  • #5
    До 4 ( преди 3 месеца )
    В коя ваша реалност? В онази в която фотоволтаиците произвеждат 1% от енергета през зимата и максимум 3% през лятото в най-слънчевите дни? Или в онази заради която заради възобновената енергия цените на тока растат когато има излишък от възобновяема енергия, а вечерно време падат, когато потребяваме евтин въглищен и атомен ток? Или онази ваша реалност в която продажбите на електромобили падат и са тръгнали към нулата до една-две години? Или онази в която китайците копират технологии за батерии?
fallback
Последни