fallback

Mercedes-AMG се готви да използва V8 още дълго време

Спортното подразделение залага на ДВГ, но скоро ще предложи и „емоционален" електромобил

В момента в Европа се отчита спад на търсенето на електромобили и това накара много производители да преразгледат плановете си за електрификация. Сред тях е и Mercedes-Benz, който обеща големи инвестиции в ДВГ, а това дава шанс на прочутите V8 на AMG да продължат съществуването си.

В интервю за Autocar шефът на Mercedes-AMG - Михаел Шийбе, заяви, че компанията му ще продължи да произвежда автомобили с двигатели с вътрешно горене толкова дълго, колкото позволява законодателството, и не поставя фиксирана дата за тяхната смърт. Топ-мениджърът допълни, че очаква компанията да се превърне в производител само на електромобили, когато ДВГ бъдат забранени окончателно.

„Нямаме крайна дата, а основната ни цел е да задоволим нуждите на клиентите. Все още виждаме, че има много клиенти, които харесват нашите V8 двигатели, както и нашите високопроизводителни четирицилиндрови двигатели. Убеден съм, че един ден AMG ще стане изцяло електрическа компания и ние се готвим за това", обясни Шийбе.

Подготовката за пълна електрификация се изразява основно в разработката на специална архитектура на AMG за електрически автомобили, наречена AMG.EA. Компанията вече има готови прототипи на тази платформа, като, по думите на Шийбе, електрическото AMG ще се появи съвсем скоро.

„Ще имаме чист ДВГ, хибрид и изцяло електрическа кола. Засега законодателството в Европа посочва 2035 г. като краен срок за спиране на продажбите на ДВГ. И ако това остане така, ние ще започнем да доставяме високоефективни изцяло електрически автомобили", каза още шефът на спортното подразделение на Mercedes.

Шийбе призна, че четирицилиндровият plug-in хибриден задвижващ механизъм на AMG e получи хладен прием в Mercedes-AMG C63, като причината е, че „на някои клиенти им отнема време, за да бъдат наистина развълнувани от технологията“. В същото време обаче този агрегат е привлякъл нови клиенти.

Шефът на AMG категорично отхвърли възможността следващият Mercedes-AMG C63 да се върне към V8 мотор. Той няма да се поставя и под капака на E63, чиято премиера предстои. В същото време предстоящият Mercedes-AMG CLE 63 ще получи по-голям мотор, като според Шийбе ръководството на компанията е „взело правилното решение и това ще си проличи още при излизането на модела пазара“.

fallback
  • #4
    Факт ( преди 3 месеца )
    Бъдещето не е на електромобилите и на личните автомобили като цяло и това е човече от сигурно
  • #3
    До 1 ( преди 4 месеца )
    Показват им среден пръст заради ето това: "Засега законодателството в Европа посочва 2035 г. като краен срок за спиране на продажбите на ДВГ. И АКО ТОВА ОСТАНЕ така, ние ЩЕ ЗАПОЧНЕМ ДА ДОСТАВЯМЕ високоефективни изцяло електрически автомобили", каза още шефът на спортното подразделение на Mercedes."Как точно разбраха че не се търси модел, който не смятат да предлагат, ако не им забранят да продават замърсяващите се и чупещи се автомобили с ДВГ от които печелят от сервизна дейност?
  • #2
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Всяка статия започва, че имало спад на търсенето на електромобили. Всъщност има +20% увеличение тази година. Има спад в търсенето на електромобили от производители, които немога да направят качествен електромобил.
  • #1
    анонимен ( преди 4 месеца )
    защото клиентите им показаха пръст... на е-глупостите. Не им се дават 100к+ Евро, да карат 2.0 + е-мотор. За такива пари си искат концерт на 8 певици. Мож да е по-бавноускорение но пък тръпката си е друга. Който е карал знае..
fallback
Последни