fallback

Електромобилите нанасят по-големи щети от колите с ДВГ

Ремонтът им е с 25% по-скъп, твърдят германски застрахователи

Щетите, причинени от причинени на електрически превозни средства, струват с 25% повече за ремонт, отколкото подобни превозни средства с двигатели с вътрешно горене. Това твърди проучване на Асоциацията на германската застрахователна индустрия, която се опасява, че подобни показатели може да имат отрицателно въздействие върху прехода към устойчива мобилност.

Високите разходи за смяна на батерията, удълженото време на престой в сервиза и сложните диагностични и ремонтни процедури са основните фактори, повишаващи разходите за ремонт на електрически превозни средства. Изпълнителният директор на GDV Йорг Асмусен отбеляза, че щетите от инциденти с електрически превозни средства са значително по-високи от тези на автомобили с двигатели с вътрешно горене.

Според проучване на GDV броят на застрахователните обезщетения за електрически превозни средства е с 20% по-нисък, отколкото за автомобили с двигатели с вътрешно горене. Всеки отделен случай обаче струва 25% повече.

За да намалят разходите за ремонт, Асмусен предлага производителите на автомобили да предпазват по-добре батериите от повреда при катастрофи и да предоставят точни данни за състоянието на батерията след инцидент. Той също така подчерта необходимостта от разработване на ясни критерии за работа с повредени електрически превозни средства и рентабилни насоки за ремонт или частична подмяна на повредени батерии.

Застрахователите предупреждават, че високите разходи за ремонт могат да навредят на прехода към електрически превозни средства. Асмусен отбеляза, че премахването на използването на изкопаеми горива остава приоритет пред лицето на изменението на климата, но високите разходи за ремонт могат да намалят общественото приемане на електрически превозни средства.

За да проведе проучването, GDV анализира данни за 38 модела електрически превозни средства и техните еквиваленти с ДВГ в продължение на три години. В някои случаи сравненията са прости, като например между електрическа кола Smart и нейния аналог, задвижван с бензин. В други случаи експертите на GDV избраха най-сходните модели на различни марки за сравнение.

fallback
  • #10
    Добърден ( преди 4 месеца )
    Честито на печелившите.
  • #9
    Гост ( преди 4 месеца )
    Fakti.bghttps://fakti.bg АвтоСобствениците на електромобили ще плащат огромни застраховки
  • #8
    Лудория ( преди 4 месеца )
    Пуснах проверка през един калкулатор на застрахователна компания в България. Дали е електрическа или бензинова, разликата беше 50-ина лева. Като по-ниска бе за електрическия автомобил. Не знам как е в другите държави... Ако ще спорите за чужбина, поне нека са тези, дето живеят там и имат опит.
  • #7
    Гост ( преди 4 месеца )
    До 6. Затова ли застрахователите отказват да застраховат електрокари? Вместо да се смени един огънат калник, цялото купе е тотал щета.
  • #6
    До 2 ( преди 4 месеца )
    Някой ден като ги разгледаш тия коли на живо, а не на картинки и като видиш какво имат освен под капака, а и преди него, може и да загрееш защо ремонтите им са по скъпи дори и без ремонт или замяна на батерията ....
  • #5
    до Турбодухач ( преди 4 месеца )
    Както винаги, лъжата ти не издържа. Застрахователните случаи от реалния живот досега показват, че гигакастингът е далеч по-устойчив на леки катастрофи и в случаи, в които обикновена кола трябва да се бракува заради деформирана структура, Тесла се връща в обръщение след поправка на ламарините и чарколяците. Когато катастрофата е по-тежка и гигакастингът се огъне, колата е за бракуване така или иначе.
  • #4
    СМОГ ( преди 4 месеца )
    И пушещата тенекия нанася 25 000 % повече щети на сърце, бял дроб и мозък, обаче никой не се е спрял да мета димляци и кадежи. Плаши
  • #3
    анонимен ( преди 4 месеца )
    То оставете тенекиите, те се изплащат, но когато те смачкат с 3 тона електромобил няма оправия.
  • #2
    Турбо ( преди 4 месеца )
    Купето на Тесла,изработено чрез Гигакастинг,се изработва бързо,но е напълно непригодно за ремонт.След катастрофа електромобила е за скрап.
  • #1
    Има ли изненадани ( преди 4 месеца )
    Че ремонта на скафандър е по-скъп от ремонта на 20-годишен трошляк с ДВГ, който може да се извърши в сервиза в квартала с части втора употреба? Някой знае ли къде е най-близкият сервиз за скафандри ? А къде е най-добрият сервиз за скафандри независимо от разстоянието? Как се ремонтира евтино нещо за което няма нито сервизи нито обучен персонал, нито резервни части? Нормално е да се развалят по рядко, но ремонта да струва повече. Ще се реши с времето. Сега няма стимул за сервизи.
fallback
Последни