fallback

Ford също промени стратегията си за Европа

Американците ще залагат на plug-in хибриди, а не на пълна електрификация

След преизбирането на Урсула фон дер Лайен за президент на Европейската комисия, която преразглежда прехода към електрически автомобили в Европа през 2035 г., европейското подразделение на Ford променя стратегията си за електрификация на Стария континент, залагайки отново на бензин и дизел.

Досегашните планове предвиждаха след 2030 г. американският концерн да продава само електромобили в Европа. Положението на пазара и най-вече забавянето на продажбите на EV накараха Ford да преразгледа намеренията си.

„Клиентите гласуваха и ни казаха, че планът е твърде амбициозен. И мисля, че всички в индустрията го разбраха по трудния начин. В крайна сметка реалността винаги намира начин да те накара да промениш плановете си“, каза Марин Джаджа, главен оперативен директор на подразделението Model E на Ford, в интервю за Autocar.

Джаджа допълва, че основните причини за промяната са намаляващите продажби, високите разходи за батерии и изчезването на стимулите, предлагани от властите при покупка на електромобил.

„Вярваме, че преминаването към електричество до 2030 г. вече не е добър избор за нашата компания и, което е по-важно, за нашите клиенти“, каза още топ-мениджърът.

Така Ford се присъединява към Volkswagen, Kia, Genesis, General Motors и други производители, които планират да пуснат на пазара повече хибридни модели, включително plug-in, за сметка на напълно електрически автомобили.

В момента Ford предлага само два електрически модела в Европа - Explorer и Mustang Mach-E; като към тях скоро ще се добави новият Capri, докато се подготвят батерийни версии на кросоувъра Puma и вана Tourneo Courier.

Джаджа добавя, че е в процес на разработка нова „мултиенергийна" платформа за европейски автомобили, а именно хибридна конфигурация, която може да дебютира в следващото поколение на кросоувъра Kuga, планирано за 2027 г.

fallback
  • #18
    До 17 ( преди 1 месец )
    Еми не е невъзможно ако за начало е някакъв скъп 5 метров седан докато технологията се внедри и в по-евтини модели, но не е като и Тесла да не е известна с отлагания
  • #17
    До 15 ( преди 1 месец )
    Да приемем че греша за цената. Смяташ ли че е въобще ще произведат такъв автомобил след две-три години и няма да се повтори наглата гнусна лъжа от 2008 година че след две-три години започват с производството на този автомобил. Лъжа повтаряна до втръсване през всеки две-три години оттогава на която сектантите продължавате да вярвате всеки път. Единствената разлика е че увеличават пробега всяка година, защото 500 км пробег за половин час зареждане което беше грандиозно тогава, вече не е актуално.
  • #16
    До 14 ( преди 1 месец )
    Защо да не е евтина, след като са открили светия граал за изключително евтина и ефективна батерия без редки елементи, напълно не запалима и с мигновено зареждане? Сещаш ли се за мощността на зареждане на 1500 км за 10 минути? Антиелектриците сектанти на Toyota постоянно реват, че porsche и audi не могат да се възползват от максималните си 350 kW мощност на зареждане защото няма такива зарядни, но и дума не са казали за 3 500 kW зарядни на Toyota. Вероятно смятат че са навсякъде щом Toyota казва
  • #15
    До 13 ( преди 1 месец )
    Пишеш главно глупости като цяло и Тойота не е казвала, че електромобил с 1 500 км пробег и 10 мин зареждане ще струва по-малко базова Корола
  • #14
    До 13 ( преди 1 месец )
    Е в началото ако се пусне такава кола със сигурност няма да е евтина
  • #13
    До 11 ( преди 1 месец )
    Ти вярваш ли че през 2028 година Toyota ще предложи електромобил с 1500 км пробег и 10 минути зареждане на цена по-ниска от corolla? Ако вярваш в дядо Коледа бих те разбрал но на това ако не му казваш опашата лъжа. На гнусна опашата лъжа, значи наистина си абсолютен наивник и твърд сектант на Toyota. Никой нормален човек не го вярва това, точно както никой разумен човек не вярваше във водорода. Спомняш ли си колко плюмки съм отнесъл за водорода от сектантите тук въпреки че и Toyota се отказа
  • #12
    До 5 ( преди 1 месец )
    Всяка технология си има проблеми, но ще бъдеш ли конкретен защо смяташ, че новите батерии не решават старите проблеми с цената която беше 10 пъти по-висока, живота който беше пет пъти по-кратък, времето за зареждане което стана от 5 часа на 5 мин за 100 километра? Все още не сте го разбрали, но като започнете да плащате тока по реални цени , като например точно 2 лв с ДДС за киловатчас тази вечер в 20:00, ще видиш още колко проблеми решават батериите, включително тези на електромобилите.
  • #11
    До 9 ( преди 1 месец )
    И защо да е манипулации, че Тойота разработва батерии и електрозадвижване?
  • #10
    До РУК ( преди 1 месец )
    Виждаш ли колко си в вманиачен в омразата към китайците и Тесла и към електромобилите? Кой каквото и да ти каже все мислиш че ги защитава. Колко пъти да ти казвам че ще се радвам повече от вас ако Toyota успее да произведе електромобил с твърдотелни батерии с 1500 км пробег и 10 минути зареждане както обещава. При това на цена по-ниска от Toyota corolla. Смяташ ли че това няма да стане най-продаваният автомобил в света, който ще се продава поне по 3 милиона годишно? Кой би купил хибрид тогава?
  • #9
    До 7 ( преди 1 месец )
    Кога съм отричал настоящето на хибридите? Толкова ли си късо паметен за да не можеш десета година да запомниш, че Toyota ще е пазарен лидер поне до 2030 и ще се срине от раз в момента в който електромобилите станат по-евтини? И не няма да фалира защото все трябва да ти се обяснява с подробности за да разбереш. Просто вече няма да е пазарен лидер а ще има западащи функции, защото не разработва нито батерии нито електромобили въпреки че манипулациите казват обратното. Бих се радвал да греша.
fallback
Последни