fallback

Липса на масло или друг проблем са унищожили този мотор на Ford?

Пораженията по 2,0-литровия EcooBoost са разрушителни (ВИДЕО)

Ford използва своя 2,0-литров четирицилиндров двигател EcoBoost с турбокомпресор в широка гама превозни средства. Конкретно този мотор е задвижвал Ford Escape от 2014 г., като пораженията по него са огромни - блокът е разрушен, а парчета от бутало и мотовилка са попаднали в масления картер.

От видеото, излъчено в YouTube-канала I Do Cars, става ясно, че двигателят е свален от Escape при пробег от 263 932 км. Проверка за състоянието на маслото не е правена и един ден моторът просто отказва да запали, като се налага автомобилът да бъде изтеглен до сервиза.

Видеото повдига няколко въпроса, като се започне със значителните щети, които могат да се видят веднага върху блока на двигателя. Едната страна има пукнатини, където нещо се е опитало да премине, а другата страна има голяма дупка. В задната част на двигателя има и други дупки, което означава, че нещо вътре е избухнало със значителна сила. След като главата е отстранена, забелязваме, че липсва бутало, което по-късно се намира (на парчета) в масления съд. Очевидно това е унищожило двигателя, но какво го е причинило?

Основният „заподозрян“ в такива случаи е липсата на масло. Заради него се стига до намалено смазване на лагерите, което до води до топлина, износване и в крайна сметка повреда. След това буталото може да удари горната част на горивната камера, унищожавайки двигателя. Отбелязаната тук повреда съответства на проблем с липса на масло, с изключение на една важна подробност. Лагерите на повреденото бутало не показват признаци на износване или влошаване.

За съжаление двигателят е изкарал известно време на открито, след като е разглобен и в него има доста вода. Това може да прикрие други проблеми, като например с хидроблокировка. Преобладаващата теория е, че нещо се е случило, но вместо да спре, шофьорът е продължил по пътя си, което в крайна сметка е причинило всички щети. Фактът, че превозното средство не запалва един ден, е само следствие от основната причина, която остава загадка.

Изводът от историята е съвсем прост - винаги проверявайте маслото си. И ако чуете сериозен шум под капака, просто спрете.

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Имам същият автомобил, но производство 2017 г., производителят е написал в инструкцията - смяна на 20 000 км, или 1 год. Мой близък, със абсолютно същият автомобил - двигател, скоростна кутия, мощност, но с едно ниво нагоре оборудване устно му е указано и попълнено електронно, да сменя масло на 30 000 км. Питали сме - всички вдигат рамене. С няколко проверки, успяхме да видим, какво указва самият производител на маслото (което е произведено спец. за Форд) - макс. пробег до 10 000 мили!
  • #2
    motofen ( преди 4 месеца )
    Най-късна смяна - до 12 000!
  • #1
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Има ги и такива канали в ютуб, на разни морги. Преди да разгглобят някоя бангия за вторичните правят клипове на тема какво и що.
fallback
Последни