В САЩ почти никой не купува германски луксозни електромобили. Около 9 от 10 клиенти избират да вземат на лизинг, а не да купуват, своя Mercedes, BMW или Audi EV, съобщава Automotive News, като се позовава на данни на J.D. Power. А причината са разпоредбите на федералното правителство.
Законът за намаляване на инфлацията от 2022 г. - най-големият закон за климата в САЩ до момента, предефинира правилата за федералния данъчен кредит от 7500 долара за чисти превозни средства. Докато първоначалният данъчен кредит изключваше само производители, които надхвърлят 200 000 автомобила, преработената версия включва строги изисквания за насърчаване на местното производство и доставка на батерии.
Превозни средства, произведени извън Северна Америка, не отговарят на условията за никакви данъчни кредити. Превозни средства, произведени в Северна Америка, но съдържащи твърде много чуждестранни (некитайски) компоненти за батерии, отговарят на условията само за 3750 долара, докато тези, произведени с компоненти за батерии от Китай, вече изобщо не отговарят на условията.
С други думи, само превозни средства, произведени в Северна Америка с верига за доставка на батерии в САЩ, се възползват от пълния данъчен кредит от 7500 долара. Така много малко модели отговарят на условията. Ако обаче колата бъде взета на лизинг, вместо да бъде закупена, всички тези ограничения изчезват.
Именно това е причината 94% от електромобилите на Audi да са под наем, според данни на AN. Всички електрически превозни средства на Audi са произведени извън САЩ, което означава, че никой от тях не отговаря на условията за данъчни кредити. На свой ред, Mercedes произвежда EQE и EQS SUV в САЩ, но EQS започва над прага от 80 000 за федералния стимул за покупка. EQE SUV технически започва малко под този таван, но такъв екземпляр трудно може да бъде открит, а добавянето на опции повиша цената над тавана. Затова и 93% от клиентите на марката вземат автомобила си на лизинг, според J.D. Power.
Разбира се, това е само ускоряване на вече съществуваща тенденция. Купувачите на луксозни автомобили отдавна предпочитат лизинга, като при BMW, Mercedes и Audi това се забелязва особено през последното десетилетие. Като се има предвид, че тези марки се позиционират като доставчици на авангардни технологии и че техните продажби се основават отчасти на възприятието за богатство, не е изненада, че повечето от клиентите им искат да сменят модела си често.
Също така тези автомобили също са изключително скъпи за притежаване, след като им изтече гаранцията. Но дори за по-консервативна и ориентирана към надеждността марка като Lexus лизинговите проценти са изключително високи. Купувачите на луксозни автомобили искат да имат най-новия и най-добрия модел. И благодарение на новия закон в САЩ това се оказва най-доброто решение за техните портфейли. Дори ако в крайна сметка изкупят договора за лизинг, купувачите на вносни електромобили, които първоначално изберат лизинг, пак ще спестят пари в сравнение с директна покупка.