fallback

Защо Tesla губи позиции в Европа и САЩ

През първата половина на 2024 г. продажбите на марката са паднали с 13% и 8%

Годината не изглежда добра за Tesla. След рекордните резултати от 2023 г., когато беше не само най-популярният производител на чисто електрически автомобили в света, но и най-продаваната марка за автомобили само на ток на планетата, неговият флагман - Model Y, вече не се представя толкова добре. Последните данни, събрани от JATO Dynamics за първата половина на тази година, показват, че компанията на Илон Мъск губи позиции както в САЩ, така и в Европа, като продажбите са намалели съответно с 8% и 13%.

Въпреки забавянето на ръста на продажби на електрическите автомобили, общото им търсене се е увеличило и в двата региона. Нови, по-конкурентни модели, които се появяват от двете страни на Атлантическия океан, привличат все повече и повече хора, въпреки нарастващата несигурност относно стимулите и бъдещите планове на производителите, които произвеждат тези автомобили.

Първата очевидна последица от намаляващите продажби на Tesla е нейният пазарен дял. Докато обемът на марката спадна от 185 200 единици през първата половина на 2023 г. до 161 300 единици през първата половина на 2024 г., общите регистрации на чисто електрически автомобили в Европа се увеличиха с 1,7% през същия период.

Това означава, че пазарният дял на Tesla на европейския пазар на BEV е спаднал от 19,8% през първата половина на 2023 г. до 17,2% тази година. Tesla е автомобилният производител с втори най-голям пазарен дял на BEV в Европа през първите шест месеца на тази година, като се нарежда зад Volkswagen Group, която загуби 3,3 процентни пункта - от 22% до 18,7%.

Подобна е и ситуацията в САЩ. Обемът на продажбите на Tesla спадна от 324 900 единици през първата половина на 2023 г. до 299 200 единици тази година. Докато общите продажби на BEV се увеличиха със 7,6% през същия период, дялът на Tesla спадна от 59,8% през 2023 г. на 51,2% през 2024 г. За разлика от Европа, Tesla остава доминиращ играч на вътрешния си пазар, оставяйки всички свои конкуренти зад себе си. Важно е обаче да споменем силните резултати, постигнати от Ford с 48% ръст, Hyundai с 34% ръст, Kia със 110% ръст и Rivian на пето място със 77% ръст.

Първата причина за загубата на пазарен дял от Tesla е очевидна - растежът не може да продължи вечно, особено когато гамата е все още ограничена и доста застаряваща (Model 3 е на повече от осем години, докато Model Y вече е на пет години).

Сериозна роля играе и нарастващата конкуренция от премиум германски и китайски играчи в Европа и от Ford, Hyundai/Kia и Rivian в САЩ. Най-новото допълнение на Tesla - Cybertruck, все още не е нараснало по отношение на продажбите, със само 11 300 единици в САЩ през първата половина на 2024 г., в сравнение с 196 700 единици за Model Y и 70 300 единици за Model 3.

И накрая, намаленията на цените, които работеха добре през 2023 г., вече не са толкова интересни днес. С навлизането на нови марки и модели на пазара предлагането се разширява, а цените падат. Tesla се нуждае от повече от големи отстъпки и атрактивни подобрения за своите автомобили. Марката има нужда от по-свежи продукти в повече сегменти.

fallback
  • #37
    До 35 ( преди 3 месеца )
    Да бе, много хора седят и чакат джунипър, но тесла на пук на това продължава да произвежда и ще произвежда стария още 8-9 месеца защото не знаят и не разбират, че много хора чакат новата и са готови да чакат 8-9 месеца, защото нищо друго хубаво няма на пазара! Интересно ми е догодина като продължи срива на продажбите, какви причини ще мислите тогава?Сигурно ще е защото много хора чакат Модел 2 който май никога няма се роди
  • #36
    Мда ( преди 3 месеца )
    Теслиславе!Тесла нямат спад в ръста, а имат спад в продажбите!Спад в ръста е 2021 да си продал 100бр, 2022 си продал 150бр, 2023 - 200бр, 2024 - 220!Когато 2024 си продал 150 е спад в продажбите!Ти веднага ще кажат, че е ръст спрямо 2021 или спрямо 2015 или 2010, но това изкривява фактите само в твоята глава!Аз ток с отрицателни цени в сметката си не съм видял, нито съм видял полета с батерии.Има един ПАВЕЦ който го чакалят да го харижат на правилния човек.Познал си че нищо не си познал!
  • #35
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Много хора налитат всичко ново, Тесла не е първо достъпна като цена, второ супер постна е тази кола и е и супер опасна защото по време на движение мажеш с пръсти за елементарни неща, няма и лост за мигачи изобщо как е разрешено да има такава кола!
  • #34
    До 34 ( преди 3 месеца )
    Ако не виждаш разликата в хардуера между новата и старата тройка на Тесла, значи нищо не разбираш от автомобили и гледаш само външността. Неслучайно повечето клиенти изчакват и обновяването на У с джунипър, вместо сега да си купят стария модел. А антиелектриците не виждат ефекта на Озбърн а се радват че продажбите вече спирали и от година на година щели да намаляват.
  • #33
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Печалбата на тесла в последните 2 години се дължи на факта, че почти не харчат за новия разработки. Фокусират се върху софтуера, подобно на Самсунг които представиха гамата S23 и S24 без да никакви съществени подобрения в хардуера спрямо S22, а наблегнаха на софтуерните нововъведения, като изкуствено ги ограничават само за определени модели.
  • #32
    До 32 ( преди 3 месеца )
    Правиш ли разлика между спад на ръста и спад на продажбите? Продажбите на Тесла ще продължат да растат, но средногодишният процент вече няма да е над 50% както до днес. Въпреки това продажбите ще растат и единствена китайците могат да ги спрат. Още през 2018 година казах че 100-годишните производители вече са закъсняли с електромобилите и трудно ще е наваксат. Дали не познах? Познах ли и за ниски до отрицателни цени на тока по обяд и левче вечер и батерии за решение на проблема?
  • #31
    Мда ( преди 3 месеца )
    Митьо!От това което си написал става ясно, че винаги си пророкувал ръст в продажбите на Тесла, докато си предричал спад, и всичко това докато обясняваш, че видимия спад в продажбите, всъщност е ръст! Така се оплиташ сам в пророчества, прогнози, хейта и фенщина, че и 10 пъти да препрочетеш какво си писал 2018 пак не си го разбираш, но продължаваш да го надграждаш ...
  • #30
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Съвсем ясно е казано, че с два модела на 5-10 години няма как да стане. В Европа от години почти никой не произвежда седани, да се радват че е толкова успяват да продадат.
  • #29
    До 29 ( преди 3 месеца )
    Това според тебе ще е никога Когато електромобилите ще преминат 30% пазарен дял
  • #28
    До 28 ( преди 3 месеца )
    Вече за всяка година ще търсиш оправдание защо ръста не само не е 50% ами дори не ги доближава.. :D
fallback
Последни