fallback

Обновеният Lucid Air се похвали с рекордна ефективност

Седанът предлага най-ниския разход на енергия от всички електромобили на пазара

Производството на електрическия Lucid Air стартира през 2021 г., като на конвейера първо бяха качени най-скъпите модификации, които имат и най-голям пробег. Година по-късно се появиха по-прости версии, а сега беше извършена планирана актуализация, след която Air стана най-енергийно ефективният сериен електрически автомобил в света.

Представители на Lucid твърдят, че базовият Air Pure със задно задвижване вече е най-икономичното превозно средство, създавано някога. С 1 kWh електричество Air Pure може да измине 8 км (по северноамериканския цикъл EPA). За сравнение: Hyundai Ioniq 6 харчи 1 kWh за 6,7 км, Tesla Model S за 6,4 км, Mercedes-Benz EQS за 5,2 км. С по-добро представяне - 13 км, може да се похвали Mercedes-Benz Vision EQXX, но това не е сериен модел, а експериментален прототип.

Седанът Lucid Air Pure се произвежда масово и е оборудван с подобрена батерия с капацитет 84 kWh (вместо досегашните 88 kWh) и електрически мотор с мощност 436 к.с. на задната ос. Декларираният пробег е 676 км според цикъла на EPA срещу 674 км за версията със старата батерия. Ускорението от 0 до 97 км/ч отнема 4,5 секунди. Lucid Air Pure със задвижване на всички колела отпада от гамата, а версията със задвижване на всички колела на Air Touring (629 к.с.) също има нова 84 kWh батерия (вместо 93 kWh) и вече изминава 653 км с едно зареждане вместо 684 км.

Следващата версия на Grand Touring (830 к.с.) може да измине 824 км с едно зареждане, като тя все още има капацитет на батерията от 112 kWh. На върха на гамата е екстремната модификация на Lucid Air Sapphire с три двигателя, произвеждащи 1252 к.с. и време за ускорение до 97 км/ч за 1,89 секунди и пробег от 687 км.

Всички модификации са придобили по-ефективна термопомпа, която първоначално е била налична само в топ-версията Sapphire. Освен това мултимедийната система вече разполага с подобрен процесор, чиято производителност е утроена. И накрая, системата за автономно шофиране DreamDrive вече е включена в списъка на основното оборудване. Базовият Lucid Air Pure струва 70 000 долара, а топ версията Sapphire се оценява на 250 000 долара.

fallback
  • #13
    До 12 ( преди 4 месеца )
    На функционално неграмотен Не е възможно да се обясни, че ако на обяд тока на борсата струва минус една стотинка, а такса пренос е 7 ст, няма да му връщат пари а ще плаща тока по шест стотинки за киловатчас. Дори токът да е минус 15 стотинки за киловатчас и да ти върнат 8 стотинки на обяд, когато не си си вкъщи и за два часа работа на трите климатика биха ти върнали 41 стотинки, то като се прибереш вечерта и пуснеш трите климатика Ще платиш 6 лв и сметката за деня ще е 5,40 само за климатиците.
  • #12
    Анонимен ( преди 4 месеца )
    Тротинетка,кога ще започнат да ни връщат парите за отрицателните цени на електроенергията???
  • #11
    анонимен ( преди 4 месеца )
    9, 10.. много сте далече от истината.. но блаженни са вярващите.
  • #10
    До 8 ( преди 4 месеца )
    Вече започна да отричаш напълно реални и неопровержими факти. Ако 100kWh не струват толкова, кажи колко струват? Къде в България мина 650 км за четири часа? Започнахме да си спускаме опорни точки от Германия, нали? Електромобилите не са универсално превозно средство, което да върши работа на 100% от хората. Ти очевидно си от 5 % за които все още не им върши, защото изминаваш по над 1 000 км на ден и не падаш под 150 км/ч средна скорост. Всеки божи ден. Познах ли? За останалите 95% стават.
  • #9
    До 8 ( преди 4 месеца )
    1000км са нищо явно максимума ти е Гърция.Жалка работа
  • #8
    анонимен ( преди 4 месеца )
    до 7. Не само съм повтарял, потретвал, ами и си продължавам, но с по-мощен. до 6 - ами по -лек със сигурнст, за по малък ми малко съмнително, ако на семейно комби казваш малъл и тесен (не е, но е от рода на Супърб). И 100квч.. не с по цените които казваш, но това е друга тема. и нее само цената. Когато постигна нещо подобно с е-кола, тогава, може да почна да се замислям.
  • #7
    До 4 ( преди 4 месеца )
    Уан Тайм лайф експиритнс. Повече като гледам не си повторил толкова за двг
  • #6
    До 5 ( преди 4 месеца )
    Да допълня, че си карал и много по- лек, по-малък и по тесен автомобил, който се хвалиш че гори 7 до 10 пъти повече от Лусид който е шест пъти по-мощен и доста по-голям и тежък автомобил. Е щом го смяташ за постижение, честито! Единственото ти предимство е, че събираш 7 пъти повече енергия в резервоара, който зареждаш за 5 минути. 70 литра са 210 лв, а 100 киловатчаса 15лв в къщи и 80 лв на най-скъпото бързо зареждане. Засега единственият основен недостатък на електромобилите е цената.
  • #5
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Само да допълня - факт, на 1/6 от конете на този Лусид и усокорението ми е 8 до 100, но за какъв ч.п са ми 1ххх коня, когато единствения им смисъл е само да стигна до 100 по-бързо отколкото го казвам или пиша.
  • #4
    анонимен ( преди 4 месеца )
    2-ри, с дизел (.2.0) и 70л бака, съм минавал 940км, като първите 400 бяха на каране с 180-200. После около 140-150. Със съшия този дизел, 650км измнати под 4ч, средна скорост 16х км/ч. (и пресушена бака, разбира се). Други въпроси имаш ли?
fallback
Последни