fallback

Обновеният Lucid Air се похвали с рекордна ефективност

Седанът предлага най-ниския разход на енергия от всички електромобили на пазара

Производството на електрическия Lucid Air стартира през 2021 г., като на конвейера първо бяха качени най-скъпите модификации, които имат и най-голям пробег. Година по-късно се появиха по-прости версии, а сега беше извършена планирана актуализация, след която Air стана най-енергийно ефективният сериен електрически автомобил в света.

Представители на Lucid твърдят, че базовият Air Pure със задно задвижване вече е най-икономичното превозно средство, създавано някога. С 1 kWh електричество Air Pure може да измине 8 км (по северноамериканския цикъл EPA). За сравнение: Hyundai Ioniq 6 харчи 1 kWh за 6,7 км, Tesla Model S за 6,4 км, Mercedes-Benz EQS за 5,2 км. С по-добро представяне - 13 км, може да се похвали Mercedes-Benz Vision EQXX, но това не е сериен модел, а експериментален прототип.

Седанът Lucid Air Pure се произвежда масово и е оборудван с подобрена батерия с капацитет 84 kWh (вместо досегашните 88 kWh) и електрически мотор с мощност 436 к.с. на задната ос. Декларираният пробег е 676 км според цикъла на EPA срещу 674 км за версията със старата батерия. Ускорението от 0 до 97 км/ч отнема 4,5 секунди. Lucid Air Pure със задвижване на всички колела отпада от гамата, а версията със задвижване на всички колела на Air Touring (629 к.с.) също има нова 84 kWh батерия (вместо 93 kWh) и вече изминава 653 км с едно зареждане вместо 684 км.

Следващата версия на Grand Touring (830 к.с.) може да измине 824 км с едно зареждане, като тя все още има капацитет на батерията от 112 kWh. На върха на гамата е екстремната модификация на Lucid Air Sapphire с три двигателя, произвеждащи 1252 к.с. и време за ускорение до 97 км/ч за 1,89 секунди и пробег от 687 км.

Всички модификации са придобили по-ефективна термопомпа, която първоначално е била налична само в топ-версията Sapphire. Освен това мултимедийната система вече разполага с подобрен процесор, чиято производителност е утроена. И накрая, системата за автономно шофиране DreamDrive вече е включена в списъка на основното оборудване. Базовият Lucid Air Pure струва 70 000 долара, а топ версията Sapphire се оценява на 250 000 долара.

fallback
  • #23
    До пръдливия ( преди 4 месеца )
    Факт е, че nissan leaf има най-скапаната батерия на автомобилния пазар и никой не може да го бие по този показател, дори без да връща в мрежата. Докажи ми че греша като си толкова технологично подготвен, а аз съм профан? Дай някой милионник на nissan leaf? Не случайно от най-продавания електромобил в света, само две години по-късно отиде в дъното на класациите по продажби. Това да има и да е използваемо са различни понятия.
  • #22
    Хвалипръц ( преди 4 месеца )
    Тротинетка, факт е че Нисан Лийф, а след това ЕВ-тата на Хюндай и Киа, поддържат В2Г много преди Тесла. Също както е факт че азиатците са много по-напред технологично, а ти си пълен технологичен профан.
  • #21
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Което разбрах от статията е че само с подобрения върху софтуера и нов процесор са успели да повишат ефективността на автомобила. Доста обнадеждаващо.
  • #20
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Така че печалбите няма да са толкова големи за щастие. Досега съм си мислил, че вуте който като хванал златната рибка вместо да пожелае нещо добро за себе си пожелал магарето на съседа да умре е художествена измислица, но вие сте живото потвърждение да се радвате на 2 лв за киловатчас, за да им е гадно на тези които зареждат. Без да се усетите, че те не са толкова глупави за да не заредят на обяд на 20 ст, но вие задължително ще плащате тока на 2 лв. Още от следващата година.
  • #19
    До пръдливия ( преди 4 месеца )
    А бе въздух под налягане., миризлив въздух под налягане, да беше направил някоя сметка или поне да беше разбрал моята? 365 дни в годината по 50 лв са почти 20 000 лв. За три години 60 000 лв. Смяташ ли че покупка на батерия е проблем? И ако беше поне малко технически грамотен, щеше да знаеш че пикапът на Тесла е единственият който може да връща в мрежата и не се продава в Европа. А след лятото идва есен и цените отново ще са отрицателни и ниски до зимата.
  • #18
    Хвалипръц ( преди 4 месеца )
    Функционално "грамотния", ако зареждаш всеки ден по 50 кВтч, батерията ти няма да изкара и 3 години. Но ти не се помайвай, ами бягай да купуваш Тесла да печелиш от съхранение, само че и ти си наясно че фантасмагориите ти не струват пукната пара.
  • #17
    Анонимен ( преди 4 месеца )
    Тротинетка,само отчисленията за гаранционния фонд отчислението е 6 ст./квтч.Не ти излиза изчислението.
  • #16
    До 12 ( преди 4 месеца )
    При себестойност на производство 3 стотинки за киловатчас, все още ли държиш на тезата че е безсмислено да се инсталират нови фотоволтаици които да продават на левче за киловатчас и да си продават къщите заедно с фотоволтаиците за да могат да си платят кредита за инвестицията в фотоволтаици? Очевидно е че се случва всичко което съм пророкувал, А вие не можете да схванете какво ви говоря.
  • #15
    До 12 ( преди 4 месеца )
    Погледнато от тази гледна точка, хубаво или лошо за електромобилите е високата цена на тока всяка вечер като се скрие слънцето? Защото на мен 20 000 лв год. приходи ако цените са като днешните всеки ден, не ми изглеждат зле дори на фона на смяна на нова батерия за 22 000 лв, която трябва да се сменя на всеки 10 години и 220 000 лв печалба. От години ви повтарям, че това ще е една от основните причини за преминаване към електромобили - съхранението на енергия, защото не са само транспортни средст
  • #14
    До 12 ( преди 4 месеца )
    Но пък ако заредиш 50 киловатчаса на обяд на 17 стотинки за 8,50 лв днес на обяд, а в 20:00 ги продадеш за 1,70 за 85 лв, след комисионните ще ти останат едни чисти 50 лв, ако си подписал подходящ договор. Можеш да отидеш да попиташ всеки един търговец на ток да ти го сметне и да ти предложи подходящ договор. Пробвай вместо да обясняваш че такова животно няма. После да не забравиш да споделиш отговора тук. Очевидно и на тебе ти харесва да плащаш тока по 2 лв за киловатчас и се радваш.
fallback
Последни