След години на слухове и тийзъри, Red Bull най-накрая представи първата си кола за свободна продажба на клиенти по време на Фестивала на скоростта в Гудууд. Наречен RB17, двуместният хиперавтомобил със средно разположен двигател произвежда над 1200 конски сили благодарение на електрически подпомаган 4,5-литров V-10 с атмосферно пълнене, способен да се развърта до удивителните 15 000 оборота в минута. Теглото на автомобила е под 900 килограма, което загатва за способности, близки до тези на болид от Формула 1.
Главна заслуга за шокиращо ниското тегло има корпусът от въглероден композит, който използва двигателя като неотделима част от шасито. Мощността достига до задните колела чрез шестстепенна секвенциална скоростна кутия и хидравлично блокиращ активен диференциал с ограничено приплъзване. Няма задна скорост - вместо това при маневриране се използва електромоторът.
Само този електрически мотор произвежда 200 от общо 1200 коня, а V-10 осигурява останалите 1000 к.с. Максималната скорост е над 350 км/ч.
Както се очаква с кола, разработена от инженерния гений на Red Bull Ейдриън Нюи, аеродинамиката е впечатляваща. Според Red Bull колата произвежда до 1700 кг сила на притискане - почти двойно повече от собственото си тегло. Специални активни системи се грижат да изглаждат въздушния поток около колелала. Предните и задните крила също получават активни елементи за регулиране на притискащата сила при различни условия.
Останалите компоненти на RB17 също са вдъхновени от моторния спорт. Има регулируемо окачване, с активен контрол на височината и накланянето, заедно с режим на повдигане за преодоляване на неравности при ниски скорости. Има и хидравличен сервоусилвател на волана и карбоновите спирачки.
Колата е на 18-цолови джанти от въглеродни влакна със състезателни сликове Michelin, разработени специално за тази кола. Клиентите могат да изберат и опция за 20-цолови джанти.
В Red Bull са проектирали тази кола така, че да може да се използва лесно и често. Има персонализирани опции за седалки, регулируема кутия за педали и вградено място за съхранение на неща като състезателни костюми и каски. Двигателят работи на бензин и всяка кола получава 2 години/4000 километра гаранция (което от двете настъпи първо). Компанията твърди, че колата е достатъчно издръжлива, за да проведе 24-часово състезание без обслужване. Нормалното обслужване може да се извърши в централата на Red Bull, местен сервизен център или на място при клиента. Основното сервизиране се извършва на всеки 8000 километра, задължително в централата на компанията.
Това няма да струва евтино, разбира се, но за клиентите на този автомобил разходът вероятно ще е дреболия. Защото Red Bull обяви и цената на RB17: съвсем малко под 6 млн. британски лири, или 7.1 милиона евро.
Още снимки на Red Bull RB17 вижте в ГАЛЕРИЯТА: