fallback

Богатите не смятали електромобилите за престижни

Mercedes е принуден да върне инвестициите в бензинови двигатели заради клиентите си

Германският производител Mercedes-Benz се отклонява от ангажимента си да премине само към EV (електромобили) до 2030 г., като вместо това насочва милиони евро в разработването на нови двигатели с вътрешно горене и автомобили, оборудвани с тях. А тези, които налагат подобна промяна, са богатите клиенти на марката, твърди в анализ Carscoops. .

По-специално купувачите в Китай смятат, че престижът, който се придава на колата им, е свързан не само с емблемата, но и с вида на източника на енергия под капака. И наличието на мощен ДВГ зад решетката носи много повече възхищение, отколкото електромотор.

Сега автомобилният производител от Щутгарт продава повече от 4000 седана S-Class с бензинови двигатели в Близкия изток месечно, съобщава германският вестник Handelsblatt. В същото време през май Mercedes е пласирал само 74 бройки от електрическия седан EQS. Този модел предлага лукс от висок клас и огромен пробег, като разполага с по-впечатляващ цифров дисплей от този в S-Class. Това обаче не интересува китайските купувачи.

Дизайнът също не помага на EQS и на неговия визуално подобен по-малък брат EQE, който също се бори за място под слънцето. В същото време обаче продажбите на модели с ДВГ като GLS са се увеличили, което подчертава как богатите купувачи се отнасят към мощните ДВГ.

Това принуждава Mercedes да променя тактиката си и да хвърля много повече пари в разработването на двигатели с вътрешно горене и автомобили, оборудвани с тях, като така удължава техния живот, за да отговори на очакваното търсене в началото на 2030-те години. Тези непланирани пари за разработка обаче трябва да дойдат отнякъде и една от мерките за намаляване на разходите на Benz е да се откаже от разработката на водещата EV платформа MB.EA-Large.

Mercedes обаче няма намерение да се откаже напълно от електромобилите. По-малката версия на тази платформа - MB.EA-Medium, продължава да се разработва, както е планирано, но следващото поколение големи, скъпи електромобили - тези, които купувачите на луксозни стоки по света не искат, ще трябва да се задоволят с преработка на сегашната архитектура EQS.

fallback
  • #28
    Румбо ( преди 3 месеца )
    Нормално,първоначалната (изкуствена)истерия по електромобилите отмина.Както се казва-за всички има място под слънцето,само че в различни пропорции.И още нещо-Тесла въобще не е луксозен автомобил.
  • #27
    Лудория ( преди 3 месеца )
    Навярно има богати хора, които следват тенденции, както има и сред средната класа и бедните. Но сред тях навярно има и такива, които искат на тях да им е комфортно и готино вътре в самия автомобил. Ако аз съм имам достатъчно пари, бих си купил Ролс Ройс - искам като затворя вратата и да не чувам околния шум. И да мога да си пусна музика, която да се чува все едно съм в зала. Другото не ме интересува. Не случайно дори в рекламите на марката за мощност пишат - достатъчно! Другото е просто фукня.
  • #26
    анонимен ( преди 3 месеца )
    За Китай е така. И не защото електрическите са лоши. Там е трудно да се регистрира кола с ДВГ, докато електричките са лесни. И затуй гъзарите искат кола с ДВГ, за да покажат, че имат връзки и пари да я регистрират.
  • #25
    Who Cares ( преди 3 месеца )
    Без да съм богат съм на същото мнение, като тях.
  • #24
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Каквото му пуснат в GTA.
  • #23
    Чичо Кольо ( преди 4 месеца )
    А ти какво караш?
  • #22
    Чичо ти ( преди 4 месеца )
    Не е важното кой какво притежава,а какво кара в ежедневието. Скъпите автомобили рядко се закупуват за каране.
  • #21
    Чичо Кольо до 19ти ( преди 4 месеца )
    Момчето ми, Чичо Кольо никога не говори празни приказки. В случая аз не познавам Елон Мъск, също така не познавам никой който да работи ими да има каквато и да е връзка с него!!! НО Чичо Кольо знае как да ползва Google, който описва колекцията автомобили на гореспоменатия Мъск!!! Никой няма да се изненада, че той е собственик на Макларън F1, Lotus Esprit ot 76та, Jaguar E-type 67ма, БМВ м5, Porchester 911 - коя от тези на вдига шум???? Или пък коя е екологична???? Кажи чичовото?
  • #20
    q ( преди 4 месеца )
    Много е важно полезните *** да продължават да купуват, отпадъка ДВГ. Тук там и някой нов такъв. Подобни статии са много полезни и познавателни - важното е да е евтино.
  • #19
    @Чичо Кольо ( преди 4 месеца )
    А пък на баба ми шуринайката, на нейния син. на жена му балдъзата работи за Елън Мъск. Тоя Елън е толкова богат и влиятелен, че богаташи като твоите се редят на опашка да му купят сандвич или донесат кафе. Та Елън признава само електромобили. Сигурно и за това е най-богат от всички, щото не живее в миналото, а сам измисля и задава тренда на бъдещето.
fallback
Последни