fallback

Новата Dacia Duster получи три звезди за безопасност

ЕuroNCAP присъди "служебно" максимална оценка на BMW X2 и Renault Rafale в спорно решение

Третото поколение на Dacia Duster получи три звезди от пет възможни в тестовете за безопасност, провеждани от Euro NCAP. Толкова имаше и предишната генерация, но при несравнимо по-ниски критерии в изпитанията. Основната причина за средния резултат е недостиг на електронни системи за сигурност.                  ЕuroNCAP често е критикувана напоследък, че е затегнала прекалено изискванията си и че за да задоволят новите стандарти, производителите оскъпяват допълнително и без това поскъпналите си модели. Политиката на Dacia беше да не преследва високи оценки в тестовете, защото това би означавало множество електронни асистенти да са част от базовото оборудване и да вдигнат значително цената.

Напоследък обаче в играта се намеси и Европейската комисия, която направи доста от системите задължителни на Стария континент, включително система за автономно спиране, за предупреждение при нпускане на лентата, интелигентен ограничител на скоростта и система за засичане на умора. Затова и Duster получава три звезди, докато излязлото през 2020 ново поколение на Sandero имаше само една.                  Duster не е единственият модел с такава оценка - три звезди сега получава и новото Suzuki Swift. Останалите тествани модели - Mercedes E-Class, Volkswagen Passat, Skoda Superb и Skoda Kodiaq - печелят максималните пет звезди в тестовете. По "служебен" път пет звезди получават също BMW X2 - като технологичен близнак на вече тестваното Х1, и Renault Espace и Rafale, заради тясната си връзка с вече изпитаното Renault Austral. Това решение на EuroNCAP породи известни спорове.

В отделните категории новият Duster получава 70% за защита на пътниците отпред (досегашната кола имаше 71%), защото съществува риск за нараняване на шофьора в областта на гърдите при сблъсък. За сметка на това оценката за защита на пътуващи деца е 84%, спрямо 66% за досегашния модел. Протекцията на пешеходците е оценена на 60%, а електронните системи - на 57%. За сравнение натъпканото с всички системи BMW X2 получава 92% по последния показател.        Още снимки от теста на Dacia Duster вижте в ГАЛЕРИЯТА:

      

 

fallback
  • #9
    Лудория ( преди 4 месеца )
    Изказването ми беше свързано с това, че тестовете се правят според интереса на производители и по-рядко на ползвателите. И примера с багажника. Инак гледам каква кола си купувам, защото си возя детето, а за съжаление шофьорите с всяка изминала година стават все по-калпави. Всеки ги вижда по пътищата и уви, по хрониките с катастрофи. Последно близък ми каза, че без маркировка не може да прецени лентите и къде да кара?! Па в наше село половината пътища са без маркировки. Надявам се да не се видим.
  • #8
    Petroff ( преди 4 месеца )
    За съжаление видяхме истински тест. Челния сблъсък от преди няколко дни. -някакво дърто Ауди а6 и такси. Таксито даже не се разбира каква кола е - мислех, че е Кия но се оказа Дачия. На колегата със средния клас и удара отзад. Виждал съм такъв на golf 2 и беше с повече от 40км/ч и без опит за спиране. Предвид ситуацията изглаждаше доста впечатляващо, в добрия смисъл. Гледай и избирай по-внимателно какви кофтори си купуваш!
  • #7
    raiders ( преди 4 месеца )
    Абе да не де удряш с нова кола, веднага става "тоталка", сега 3 или 5 звезди вече е поръчана. Ще се кара.и безаварийно на всички.
  • #6
    До 4 ( преди 4 месеца )
    За да стане така вероятно вече е удряна и кърпена отзад. Мен ме удариха отзад толкова силно че другата кола я отписаха - тотал щета. Моята си беше в движение - само вратата на багажника не работеше и парктроника. И двете коли бяха на близки години и сравнимо тегло
  • #5
    Лудория ( преди 4 месеца )
    в багажника бяха счупени. Бронята само с драскотини. Сега си представи същото да се случи в Ярис, Поло, Голф... Но повечето потребители са по-елементарни и искат да им е лесно. Какво пише за модела в EuroNcap - 5 точки. Вземаме. 3 точки - не вземаме. Нали уж затова са създадени... но все пак малко критично мислене не пречи.
  • #4
    Лудория ( преди 4 месеца )
    И само си помисли защо няма тест за удар в багажника на автомобилите? Представяш ли си удар в багажника с 40 км/ч на Голф или Ярис? Ще ти подскажа - лошава работа. Мен ме удариха на светофар с 20 км/ч. Карам среден клас автомобил и целия багажник се бе сгънал до резервното колело, което бе поела остатъка от удара. Блъсна ме Поло. На полото - счупена решетка, емблема и малко щети по бронята. На моята кола - смачкани тенекии зад бронята, под на багажника, заден капак, пластмасови елементи вътре в
  • #3
    Лудория ( преди 4 месеца )
    Защото трябва да видиш откъде идват парите на организацията. Това определя кой командва парада. Та за какво пише общо за тези - подкрепени от няколко европейски правителства, застрахователни организации, автомобилни организации... Подсказва ли ти какви интереси защитава? Демек - искат по-малко застрахователни щети (електроника да те спира), искат да се провежда политиката на правителства и интереси на автомобилни компании. Я си представи Дачия с 5 звезди и Мерцедес с толкоз?! Гадничко, а?
  • #2
    Друг Гост ( преди 4 месеца )
    Защо не ги разделят тези точки - 5 за механична защита и 5 за електроника. Напр. за Дачията да е 5 от 5 механична и 3 от 5 електроника - така на човек му е по ясно какво купува
  • #1
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Изгледах изпитанията се страницата на организацията бих казал че резултатите са доста добри, като изключим страничния удар . Тази поне имаш въздушни възглавници, на предната направо захапваш стълба
fallback
Последни