Пазарът на автомобили у нас показва, че за около 30 000 лева днес можете да си позволите нова кола, но такава от най-малкия А-клас и със съвсем базово оборудване. Ами ако насочите вниманието си към пазара на кросоувъри и употребявани SUV автомобили? Тогава за същите тези пари можете да се сдобиете с автомобил от престижна марка, с просторен интериор и с надежден двигател. Такова е първото поколение на Volvo XC60.
Посочената сума е достатъчна за автомобил от първо поколение, но крайната моделна година е 2016 или дори 2017. Купето на такива екземпляри запазва по-голямата част от блясъка си, като сериозни повреди по него не се срещат. Единствено сервото на задната врата може да се повреди, така, че е добре да проверите тази точка. По отношение на интериора също едва ли ще имате оплаквания - той е изработен от висококачествени материали и няма да има следи от износване, освен ако колата не е с пробег от над 200 хил. км.
А под капака най-вероятно ще има 2.4-литров петцилиндров турбодизел. Като цяло този двигател е много надежден, но има няколко основни проблема. Когато проверявате такъв употребяван автомобил, не забравяйте да слушате двигателя когато работи. Ако чуете свирене, то това най-вероятно се дължи на обтягащите ролки на ангренажа, които не са много надеждни. Задължително е да ги смените, защото в противен случай може да се стигне до повреда в ангренажния механизъм и от там до сериозни последствия за целия агрегат.
скоростна
Освен това след 150 хиляди км топлообменникът на автоматичната скоростна кутия често пъти започва да тече. Той е монтиран в комплекта на основния радиатор, но с времето губи уплътнението си. Не забравяйте да проверите това място, защото смяната на радиаторите не е евтина.
Шестстепенната автоматична кутия на Aisin трябва да се провери и за "удари" при превключване. Има голяма вероятност тефлоновите пръстени в кутията да са износени и да трябва да бъдат сменени след закупуване на кросоувъра. Ако колата вече е имала основен ремонт на трансмисията в историята си, не се колебайте да я вземете. Накратко, има за какво да се замислим. Колата като цяло е надеждна, красива, модерно изглеждаща и функционална.
Трябва да знаете още, че голяма част от инженеринга и настройката на този автомобил е извършена от Volvo в Швеция, но офроуд способностите са разработени от Land Rover в Англия. Добре е да се ориентирата и към версии след фейслифта. През февруари 2013 година Volvo дебютира обновена версия на XC60, при която повечето "детски болести" са изчистени.
Още по темата:
-
Тази малка градска кола с лекота ще откаже доста ферарита на права отсечка
-
След 45 години шведите официално сложиха край на производството на модели с тежко гориво
-
Това е от онези автомобили, за които понятието "шведска стомана" се използваше в буквален смисъл