fallback

Просторен интериор, надежден двигател: струва ли си Volvo XC60 на старо?

За какво трябва да внимавате при първото поколение на шведския SUV

Пазарът на автомобили у нас показва, че за около 30 000 лева днес можете да си позволите нова кола, но такава от най-малкия А-клас и със съвсем базово оборудване. Ами ако насочите вниманието си към пазара на кросоувъри и употребявани SUV автомобили? Тогава за същите тези пари можете да се сдобиете с автомобил от престижна марка, с просторен интериор и с надежден двигател. Такова е първото поколение на Volvo XC60.                 Посочената сума е достатъчна за автомобил от първо поколение, но крайната моделна година е 2016 или дори 2017. Купето на такива екземпляри запазва по-голямата част от блясъка си, като сериозни повреди по него не се срещат. Единствено сервото на задната врата може да се повреди, така, че е добре да проверите тази точка. По отношение на интериора също едва ли ще имате оплаквания - той е изработен от висококачествени материали и няма да има следи от износване, освен ако колата не е с пробег от над 200 хил. км.                  А под капака най-вероятно ще има 2.4-литров петцилиндров турбодизел. Като цяло този двигател е много надежден, но има няколко основни проблема. Когато проверявате такъв употребяван автомобил, не забравяйте да слушате двигателя когато работи. Ако чуете свирене, то това най-вероятно се дължи на обтягащите ролки на ангренажа, които не са много надеждни. Задължително е да ги смените, защото в противен случай може да се стигне до повреда в ангренажния механизъм и от там до сериозни последствия за целия агрегат.          скоростна        Освен това след 150 хиляди км топлообменникът на автоматичната скоростна кутия често пъти започва да тече. Той е монтиран в комплекта на основния радиатор, но с времето губи уплътнението си. Не забравяйте да проверите това място, защото смяната на радиаторите не е евтина.

Шестстепенната автоматична кутия на Aisin трябва да се провери и за "удари" при превключване. Има голяма вероятност тефлоновите пръстени в кутията да са износени и да трябва да бъдат сменени след закупуване на кросоувъра. Ако колата вече е имала основен ремонт на трансмисията в историята си, не се колебайте да я вземете. Накратко, има за какво да се замислим. Колата като цяло е надеждна, красива, модерно изглеждаща и функционална.                  Трябва да знаете още, че голяма част от инженеринга и настройката на този автомобил е извършена от Volvo в Швеция, но офроуд способностите са разработени от Land Rover в Англия. Добре е да се ориентирата и към версии след фейслифта. През февруари 2013 година Volvo дебютира обновена версия на XC60, при която повечето "детски болести" са изчистени.        

       

 

fallback
  • #10
    Волво ( преди 2 месеца )
    Имам го.С по-малките двигател.2.0 163 коня.Наслаждавам и се с кеф.Двигателя има прекрасен звук.Удобна,здрава -извънГрадско 5/100 градско около 6.5-7Превъзходна машина.Моята на 467хиляди.
  • #9
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Този дъстър за 40к е пълно дърво, в сравнение с волвото. Имам още по- старо волво от това и специално вътре (и като двигател) е в пъти по- добро от която и да е дачия
  • #8
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    За 40к взимаш Дъстър и приключва темата
  • #7
    Гошо ( преди 4 месеца )
    Един от най здравите и страхотни автомобили всичко друго е чиния..
  • #6
    Никола ( преди 4 месеца )
    ХА ХА ХА МАЙТАПЧИЯ...ЧЕ ТЯ ОТ 30 ХИЛКИ ЩЕ СТАНЕ НА 50 000 ЛЕВА ДОКАТО Я ПОДКАРАМ.ЧЕ ПО ДОБРЕ ЧИСТО НОВА ВЕ....
  • #5
    Димитър ( преди 4 месеца )
    Точно такова си търсяТ6, шест цилиндъраСамо че читавите стартират от 30000лв
  • #4
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Пепи, изчаластриха ли те с голямата паламарка или само до веце ходи
  • #3
    До анонимен ( преди 4 месеца )
    Другарю анонимен,скарай се на търговците на употребявани автомобили. Това наистина е прекалено скъпо! Нямаше да е ако средната работна заплата в България беше примерно към 5 000 лв. Така че кажи им да си го вкарат сами.
  • #2
    Да ви осветля: ( преди 4 месеца )
    Хюндай Санта Фе(2011 - 2018 г.) е по -здрав и надежден от посочения модел на Volvo XC-60.
  • #1
    анонимен ( преди 4 месеца )
    30 000 лв, вече за пари ги нямат.
fallback
Последни