fallback

Ултиматум на социалистите: Да се забрани изцяло ДВГ

ЕНП вече се обяви против забраната от 2035, но се нуждае от подкрепата на ПЕС

Забраната на двигателитe с вътрешно горене от 2035 година е „ключово искане“ на Партията на европейските социалисти, за да подкрепи новата Еврокомисия на Урсула фон дер Лайен, твърди EurActiv, позовавайки се на официален документ на групата.        Партията на европейските социалисти, чийто дългогодишен президент бе Сергей Станишев и чието най-ярко лице е германският канцлер Шолц, се обяви категорично за придържане към предишните ангажименти по Зелената сделка. Снимка ПЕС         Социалистите и социалдемократите, които държат общо 134 места в новия европарламент, се срещна с фон дер Лайен късно снощи. За да бъде одобрен, новият състав на комисията начело с германската се нуждае задължително от тяхната подкрепа, както и от тези на Европейската народна партия и групата на либералите (Renew). ЕНП вече се обяви против забраната на двигателите с вътрешно горене от 2035 година, както бе предложила предишната комисията на фон дер Лайен, и заяви, че ще подкрепи проучванията в областта на синтетичните горива.

Социалистите обаче са съставили документ, озаглавен „Нашите ключови искания за 2024-2029 г.“, с който настояват да се запазят всички ангажименти по Зелената сделка, включително забраната за ДВГ за нови автомобили от 2035.

В продължение на десетилетие, начело на ПЕС беше Сергей Станишев. От октомври 2022 на президентския пост го замени шведът Стефан Льовен.

 

fallback
  • #20
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Да се върнем на въпроса. 50 годишният план за по-чист въздух нещо добро или нещо лошо е? Или продължавате да твърдите че трябва да стане по Сталински?
  • #19
    СМОГ ( преди 2 месеца )
    На ден в Сф бръмчат 1 млн. средно 20-годишни бракувани коли с махнати катализатори и DPF филтри, с разход 10/100. Всеки изгаря средно 3 литра на ден т.е. 3 млн. л гориво дневно. За изгарянето на 1 л са нужни 10 м3 въздух. Т.е. в Сф се изгаря кислорода от 30 000 000 куб. м. въздух на ден. Това е пласт от 15 000 000 квадрата с височина 2 метра. Това е нов пласт от 14.4 квадратни километра без кислород, всеки ден! Живот в газова камера 24/7, летливи и нелетливи отрови, живот в мръсотия и болести..
  • #18
    Гост ( преди 2 месеца )
    Автомобилите имат само около 17% дял от замърсяването на въздуха.За мръсния въздух най голям дял имат промишленото и битово замърсяване.Затова през зимата въздуха е по мръсен, отколкото през лятото.От по възрастни хора съм чувал през лятото водоноски са ръсили асфалта с вода с цел охлаждане и да не се вдига прах.
  • #17
    Лудория ( преди 2 месеца )
    Да не говорим, че още Сталин е определил как може да се реши проблема със замърсяването - има човек, има проблем. Няма човек, няма проблем. Надявам се всички зелени да могат да проумеят какво им намеква тиранина и да решат проблема на планетата... Както е споменавал Джордж Карлин - планетата няма проблем с парниковите газове. Ние имаме. Планетата ще оцелее, ние - не се знае.
  • #16
    Лудория ( преди 2 месеца )
    Премахване на градския транспорт - ще вървите пеша и с велосипеди. Няма електромобил, няма ДВГ - пеш и с метро. Ако нямате, направете си! Ако живеете в голям град, на село идете. Айде премахни и всички заводи, за да не замърсяват. Всички ще се върнем 300 години назад и ще сеем зърно по нивите и ще го жънем на ръка. Какво е това трактор, пърдящи крави, комбайни... Четеш ли колко много неща замърсяват, а си се хванал за ДВГ. Живееш във фантазии... Ако нещо се прави, то не се прави със забрани.
  • #15
    Лудория ( преди 2 месеца )
    Защото закона не е само до автомобили. Пък и като ти е мръсно в града, *** на село! Никой насила не те задържа в големия мръсен град. Само да напиша, че зимата моето село става най-мръсния град в България. И никой не ме държи насила да живея тук. Ако има мерки, те са за много хора. Примено - премахване на всички комини във всички сгради - няма заварени, няма не заварени. Ама то требе и ум, не само уста. Хванали се за ДВГ, все едно само те замърсяват...
  • #14
    До 11 ( преди 2 месеца )
    Хем си прав ама хем не си. Хайде и ти да ми отговориш дали ефектът ще е нула, ако от 20 години се продаваха само електрически автомобили, не работеше нито една въглищна централа, всичко се произвеждаше, транспортираше и захранваше с възобновяема енергия, включително рециклирането на батериите? Откъде ще дойде въглеродния отпечатък тогава? Въглероден отпечатък има само от горенето. Няма горене, няма въглероден отпечатък от производството, нито от транспорта.
  • #13
    Гост ( преди 2 месеца )
    Де дърво,де! Ще видите парламента на следващите избори през крив Макарон.
  • #12
    До 10 ( преди 2 месеца )
    Преди да си продължиш риториката искам да те питам един единствен въпрос на който държиш да ми отговориш. Могат да се чувстват свободни Да отговорят и всички антиелектрици антизеленисти и антианти каквото е там. Защо сте против закона за чистия въздух в градовете. Това нещо лошо ли е за населението за да сте му толкова Върли противници?
  • #11
    анонимен ( преди 2 месеца )
    #8, хем си прав, хем не си (за електрическите говоря). Въпреки, че вероятно могат да изминат 700 000 км (което разбира се е някаква утопия в твоята глава), в Западна Европа хората си сменят колите на 5 години или 100 000 км. Тия коли после се продават на едни места, които са извън Западна Европа. Същото е и с електрическите, че даже и сроковете са по-съкратени. Тъй че пак ще се произвеждат толкова коли и пак ще си оставят въглеродния отпечатък при производството. Ефектът ще е 0.
fallback
Последни