За много хора в България 4х4 задвижването не е каприз, а необходимост в ежедневието. За жалост обаче в последните години тенденцията е сериозните офроудъри да изчезват от европейския пазар, заменени от така наречените "паркетници", които не биха се справили в по-тежки ситуации извън пътя. Тук сме подбрали шест машини, които няма да се изложат извън асфалта, запазват относително достъпни цени (като за днешните условия) и, при подходящите грижи, могат да прослужат дълго дори на вторите и третите си собственици. Фокусирали сме се върху модели на възраст до 15 години. Съдейки по офертите на българския вторичен пазар, всяка от тях може да бъде придобита за доста под 15,000 евро - цената на базова нова малолитражка.
6 солидни машини за офроуд на достъпни цени (ГАЛЕРИЯ):
Всички съставки на истинския офроудър са налице: рама, истинско 4х4, трансферна кутия с понижаваща предавка. По-късните версии на модела от миналото десетилетие разполагат с новия 1.5-литров бензинов мотор, който върши добре работата си. На по-старите варианти с 1.3 понякога отчетливо не им достига мощност. Ресурсът и на двата двигателя обаче е много солиден: поне 300,000 км без сериозни проблеми. Същото важи и за всички видове скоростни кутии, дори и за 4-степенния автомат Aisin TW‑40E.