IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Идеята за онлайн-продажби на автомобили се оказа неуспех

Водещи производители са принудени да преразгледат плановете си

Онлайн-продажбите на нови автомобили са бъдещето на индустрия. Това доскоро твърдяха някои от най-големите автомобилни производители, които сега обаче признават, че са сбъркали и правят крачка назад.


онлайн-продажби


Сред тях, например, е Volvo, където планираха половината от глобалните продажби през 2025 г. да стават онлайн. На свой ред, Mercedes-Benz предвиждаше достигане на 25% продажби по интернет още през 2022 г., но сега е принуден да отложи постигането на тази цел, стана ясно на конгреса Automotive News Europe във Франкфурт.

„Много е трудно по този начин да се достави кола до клиента“, обяснява Бьорн Анвал, заместник генерален мениджър и главен търговски директор на Volvo. Той беше подкрепен от Стив Йънг, главен изпълнителен директор на консултантската фирма за продажби на автомобили ICDP, който е категоричен, че всички производители на автомобили изпитват трудности с онлайн продажба.

В повечето случаи мениджърите на големи автомобилни паркове правят виртуални поръчки. Според проучване на ICDP през 2017 г. около 3% от частните клиенти са заявили, че са готови веднага да закупят автомобил изцяло онлайн. През миналата година анкетата беше повторена и резултатът е същият.

По-интересното обаче е, че през 2017 г. 34% от анкетираните са заявили, че биха искали да купят кола онлайн, докато през 2023 г. тази цифра спада на 17%.
Майкъл Коул, главен изпълнителен директор на Hyundai Europe, коментира, че неговата компания предлага „решение за покупка с кликване“ за тези, които искат да завършат цялата транзакция онлайн, но че броят на клиентите, които извършват покупката само онлайн, е „наистина нисък ."

Същото важи и за луксозните коли. Александър Луц, генерален мениджър на Lucid Motors за Европа, каза: „Всеки човек, който е закупил Lucid, е имал най-малко двучасов разговор със служител на Lucid.“


0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    До 2 - Съгласен съм и Тесла го знаеше добре. Имаха представителство в Копенхаген, обаче, където можеше да отидеш, да видиш колите, а после да те изкарат с друга да покараш и да си поръчаш. Но после тълпата се измени от "хора със средства интересуваи се от нови технологии" към зелени сектанти и тек-брота, демек най-големите сектатнти. И защото тея са нерешителни човечета, минахме на "поръчай си и ела да я вземеш", вместо "ела да тестваш"
  • #7
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 4 месеца )
    Още една от великите идеи за икономии на свети Илюзион се оказа грешна.
  • #6
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Трябва да има възможност да се купуват коли онлайн, а съвсем друг въпрос е колко хора ще го направят. Ако сте карали даден модел, без значение по какъв повод, харесал ви е и искате да го купите, за какво ви е да говорите със служител? Трябва да има избор за начина на покупка.
  • #5
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 4 месеца )
    Е, според мен салони може да останат, точно за да може да пипнеш и да покараш. Но кой ще плаща за салона е въпроса. То затова и няма как да стане и за избора на екстри, които не са софтуерни. Ако предлагат 20 вида плат/кожа за седалка, нали трябва да я пипнеш. :)
  • #4
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Турбо ( преди 4 месеца )
    Да купя кола по картинка и без тест драйв?
  • #3
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Лудория ( преди 4 месеца )
    И аз така си мисля. Особенно ако производителя предлага повече модели, а не само 4 като пример. Имат нива на оборудване, които не са софтуерни, а са с различни на допир материи. За луксозните пък да не говорим - не мога да си представя някой да си купи S класа или GLS без да си поговори за интериора и възможностите му за персонализиране. Но все пак всички сме податливи на разни модни възгласи - еко, електрокар, покупки през интернет, въздушно такси...
  • #2
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Единствено в случая на Тесла съм склонен да се съглася, че онлайн продабите са смислен вариант - имаш реално 2 модела заради които отиваш, на практика нямаш опции за тях и голяма част от потребителите са сектанти и трябва да положиш специално старание да ги накараш да погледнат друго освен Тесла
  • #1
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Логично! Това са стоки, които не струват 1 или 2 дори 100 лв (Евро), а десетки хиляди. И е абсолютно нормално да идеш да видиш да пипнеш, дори да седнеш да видиш как се усеща седалка и т.н.