IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ето 50-те най-продавани нови коли в България

Toyota и Dacia вече не са на върха при марките, най-популярният SUV модел е корейски

След известното забавяне около майските празници, българският пазар на нови автомобили се е върнал към рекордното темпо през юни, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. За шестия месец на годината у нас са регистрирани 4656 нови автомобила в категории M1 и N1, а от началото на годината броят им е вече 26 422 - тоест за едно полугодие сега са продадени повече леки коли, отколкото за всяка пълна година между 2009 и 2015 включително. Ако запази сегашното темпо, пазарът ще подобри собствения си абсолютен рекорд от 2008 година.
  
   
Kia Sportage
Kia Sportage е най-продаваният SUV модел в България тази година, изпреварвайки традиционните лидери Dacia Duster и Toyota C-HR\
  
     
Юни затвърждава и разместването на върха при марките: Dacia, която доминираше през по-голямата част от последното десетилетие, и Toyota, лидер в последните две години, сега отстъпват на Skoda. Същото разместване е факт и при най-популярните модели.
  
 

Топ 10, марки
Skoda - 3510
Toyota - 3417
Dacia - 2376
Renault - 2150
Volkswagen - 1976
Kia - 1498
Ford - 1299
Hyundai - 1275
Peugeot - 1007
Mercedes - 968

За месец юни най-продаваната нова кола у нас е Dacia Jogger, пред Toyota Corolla, Skoda Octavia, Kia Ceed и Dacia Sandero. От основните модели на пазара цели девет имат трицифрен ръст спрямо миналата година - Skoda Superb (191%), Skoda Scala (166%), Nissan Qashqai (161%), Toyota Yaris (154%), Ford Focus (152%), Dacia Jogger (140%), Skoda Kodiaq (109%), Renault Master (105%) и Kia Ceed (100%).

С най-голям спад са Kia Rio (-90%), Jeep Compass (-78%), Audi Q7 (-60%), Dacia Spring (-58%), Hyundai i20 (-54%) и Ford Ranger (-52%). При Rio сривът е съвсем очакван, защото Kia спря отдавна производството на модела. При Jeep все още се усещат ефектите от смяната на миналогодишния вносител "Витоша Ауто" с нов - дъщерна компания на вносителя на Peugeot "София Франс Ауто".
  
      
50-те най-продавани нови коли в България (ГАЛЕРИЯ):


  
   

 

0 от 500
  • #16
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    ТЕслата изобщо не струва една шапка пари. Вие като видите някой с Тесла и си представяте богаташ? Повярвайте ми до скоро Модел Y бе с цена под 50К евро. ЗА ния пари нова КИА Соренто, където дори като екстар не се предлагат матрични фарове. Теслата е бюджетен автомобил. освен ако не е модел Х или S plade=
  • #15
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 14 ( преди 5 месеца )
    Да не мислиш че е миналата година когато бяха в класациите, Това са били всичките внесени чисто нови тесли и не е имало поне още толкова или повече с немски номера?Виж как сам си си отговорил на въпроса. В статистиката за нови автомобили влизат само тези, които влизат с транзитни номера и директно се регистрират в България. Останалите български Тесли са в немската статистика, а след време влизат в статистиката за втора ръка.
  • #14
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 7 ( преди 5 месеца )
    Как тази ти логика обяснява, новите тесли в класацията за миналата година?Начи, когато в класацията има тесли, те са нови, внесени са с транзитни номера и веднага са регистрирани тук?А когато ги няма, то те се карат с немски номера, щото собствениците им искат да намажат къде от субсидия, от по-евтиното каско и данък? Ами виж сега, статистиката няма как да обхваща коли на разни мишковци които хем искат да се фукат че са дали една шапка пари за електричка,хем се стискат за данъка и каско.
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 6 ( преди 5 месеца )
    Същото което теб те топли когато тук таме тесла ги има в някоя класация!
  • #12
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Гггггггх ( преди 5 месеца )
    Да ви пикам на умрелите електрички.Нито е по екологично ито пук е по евтино
  • #11
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    бе на кого му пука какви са ти фикс идеите? Ходи си намери живи слушатели, вместо да досаждаш на всички
  • #10
    0 rate up comment 6 rate down comment
    До 9 ( преди 5 месеца )
    Последно? Tesla или китайците са ми идея фикс? Я се разберете помежду си И стигнете до консенсус?
  • #9
    14 rate up comment 6 rate down comment
    до 9 ( преди 5 месеца )
    Това е статистика за всички коли на възраст до 6 месеца, регистрирани в България. Смешно са само спрелчовците, които са превърнали Тесла в идея-фикс и смисъл на живота си, и не могат да стоплят още, че Тесла приключи
  • #8
    5 rate up comment 7 rate down comment
    До 7 ( преди 5 месеца )
    Ще питам разбира се. Дали са броени стотиците тесли, които се внасят чисто нови с немски номера и се карат тук по няколко месеца или година, а след това се регистрират като втора ръка, каквато е масовата практика за внесените от Германия Тесли, понеже нямаме представителство в България? Защото е смешно да твърдиш, че за половин година в България са внесени само 95 Model Y, при положение че накъдето и да пътуваш, се разминаваш с няколко от тях. Включително новия модел 3, които са повече от 177
  • #7
    9 rate up comment 3 rate down comment
    до 5 ( преди 5 месеца )
    С удоволствие. Тесла има 177 регистрации от началото на годината. От тях 95 са на Model Y, което го нарежда на седемдесет и някое място при най-продаваните модели. По тази причина го няма в Топ 50 :D Останалите регистрации на Tesla са на други модели, които са още по-назад. Ако нещо друго те затруднява, не се колебай да кажеш :D