Land Rover Defender със Supercharged V8 е изключителен всъдеход, но се оказва, че британският производител има още по-амбициозни планове за модела. Неговата гама беше попълнена с хардкор версия, която носи името Octa, като това е най-мощният и ексклузивен Defender в цялата история на модела..
Самото название Octa е препратка към октаедър или формата на диамант, който е най-здравият материал на Земята. Под предния капак има 4,4-литров V8 двигател с двойто турбо, произвеждащ 635 к.с. и 750 Нм въртящ момент, което придава на модела представянето на чистокръвен спортен автомобил, дори когато той е извън асфалтираните пътища. И всичко това, докато пътувате на борда на кабина, където е обърнато внимание и на най-малкия детайл, а девизът е само един - „лукс от най-висок клас“.
Новият Defender Octa се предлага само в комбинация с вариант на каросерията 110. Дължината остава същата като всички останали версии в списъка - около 5 метра. Това, което наистина се променя, са височината и ширината. Octa е по-висок с 28 мм и по-широк с цели 68 мм, което се се отразява на пропорциите на автомобила.
Нов е и големият въздухозаборник в центъра на предната броня, специално разработен, за да отговори на големите нужди за въздух на двигателя. Също така новост е защитната плоча, разположена в долната част на предницата, която при Octa е направена от графит и в центъра на това е голяма фиксирана кука за теглене. В задната част разликите са съсредоточени в долната част на бронята, където ауспухът вече е вграден в бронята и се характеризира с наличието отвора с квадратна форма.
Интериорът на Defender Octa следва стила и съдържанието на всички останали версии на Defender, с изключение на седалките. Те са разработени специално за този модел и се отличават със специална конструкция с вградени облегалки за глава. Благодарение на много меката тапицерия те са много удобни, като, разбира се, са оборудвани с отопление и охлаждане, а има и функция за масаж.
Единствените други разлики са съсредоточени във волана. На долната спица има бутон, който при натискане позволява достъп до режима на шофиране Octa, което позволява да се използва пълният потенциал на автомобила. Нови са и лостчетата зад волана, чиято горна част свети в червено, след като е включен най-спортният режим на шофиране.
Задвижването на Defender Octa е поверено на изцяло нов двигател. Това е 4,4-литров V8 с двойно турбо и мека хибридна система, разработен в сътрудничество с BMW. Той развива 635 к.с. при 5855 об/мин и 750 Нм въртящ момент, наличен още при 1800 об/мин.
Въпреки сериозното тегло - 3230 кг, Octa ускорява от 0 до 100 км/ч само за 4 секунди и може да развие максимална скорост от 250 км/ч. Меката хибридна система осигурява допълнителни 30 к.с. и 180 Нм. Скоростната кутия си остава 8-степенна автоматична ZF.
За да се справи с всичко това, Defender Octa получава специални настройки. Всъдеходът може да разчита на новата система 6D Dynamics, която заменя традиционните стабилизиращи щанги и компенсира движенията на каросерията, като въздейства директно върху електронно управляваното окачване. Това прави възможно ограничаването на накланянето и наклона както по пътя, така и извън пътя, където Octa вече може да разчита на по-добри ъгли на атака и изход.
В своята „стандартна“ конфигурация Octa се предлага в комбинация с 22-цолови алуминиеви джанти с всесезонни гуми с особено ориентиран към пътя отпечатък. С тези гуми колата може да достигне 250 км/ч без никакви затруднения. Land Rover предлага и вариант с 20-цолови джанти с гуми BF Goodrich, при които скоростта е ограничена на 209 км/ч.
Defender Octa ще се произвежда в малки серии и се предлага в две нива на оборудване. Първото, наречен просто Octa, ще се предлага на цена от 207 450 евро. За тези, които търсят най-добрата ексклузивност има Edition One, произведен в още по-малък тираж. Съответно, той е и по-скъп - 228 500 евро.
Още снимки на най-мощния Defender - вижте в галерията: