fallback

Проблем ли е Tonale за Alfa Romeo?

Компактният SUV не успява да се противопостави на BMW X1 и дори Evoque го изпреварва по продажби

Когато Жан-Филип Импарато пое ръководството на Alfa Romeo, той обяви, че се интересува повече от маржа на печалбата, отколкото от обема продажби. Тази стратегия започна да носи резултати, но сега проблемите се връщат при Alfa Romeo, защото Tonale - моделът, който трябваше да промени играта, не успява да го направи, смятат експерти от индустрията.

Самият Импарато застана начело на марката от Арезе, когато тя беше затънала в дълбока криза. Французинът, с богат опит в автомобилната индустрия, успя да върне Alfa Romeo на пътя на печалбите и стратегията му се изплати, макар и отчасти.

Почти веднага след назначаването си обаче топ-мениджърът предупреди за два сериозни проблема. Първият беше намерението марката да стане премиум и да се даде приоритет на по-високите маржове на печалба пред обемите. Или казано по друг начин колите да станат по-скъпи и да печелят повече, дори ако се продават по-малко.

Теорията е много добра, но на практика тази теза се разпада, когато се погледнат данните за продажбите на единствените три модела в текущата гама на Alfa Romeo в световен мащаб. Giulia продаде 10 600 бройки, Stelvio - 20 400, а Tonale - 38 400. По данни на JATO Dynamics при първите два модела има спад съответно от 18 и 26%, докато при компактния SUV се отчита ръст от 218%.

Въз основа на тези данни може да се каже, че наследникът на Giulietta не се е представил зле, защото е продал повече от седана и големия SUV (Stelvio) накуп. Разликата обаче не е голяма, а и прогнозата за общите продажби на марката - 80 000 бройки, не беше изпълнена. Освен това, показателите на Tonale са далеч от тези на конкуренти като BMW X1 (221 600), Volvo XC40 (197 700), Lexus UX (61 600) и Range Rover Evoque (47 770).

Също така продажбите на Tonale са под вътрешните прогнози, които сочеха над 40 000 бройки годишно. Има и още нещо - и BMW, и Volvo, и Lexus, и Land Rover търсят най-голяма печалба както италианците, но разликата е, че те държат и на обема продажби, като при тях едното не пречи на друго?

Въпросът, който се задава, е „Какво не е наред с Tonale?“ Дизайнът е едно от страхотните му качества – елегантен, изтънчен и спортен, което безспорно се цени от клиентите. Може ми един от проблемите е гамата двигатели, в които няма версия между 1.5 Turbo MHEV със 160 к.с. и plug-in хибрид с 280 к.с., като това са двете единствени електрифицирани опции.

Проблемът е, че Alfa Romeo вече са се захванали с пълна електрификация, като заместниците на Giulia и Stelvio ще бъдат електрически. В същото време обаче конкурентите вече коригират бъдещите си стратегии. И ако Импарато иска бъдещите луксозен седан и SUV да се конкурират с германците и японците, той трябва да промени нещо. А това не означава да се откаже от нулевите емисии, а по-скоро да заложи на същата гама като при новия Junior. Всичко по-различно от това ще върне Alfa Romeo обратно в дупката, където тя беше преди 3,5 години.

fallback
  • #1
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Ами сложете му един хубав мотор,а не миксери и косачки.
fallback
Последни