fallback

Проблем ли е Tonale за Alfa Romeo?

Компактният SUV не успява да се противопостави на BMW X1 и дори Evoque го изпреварва по продажби

Когато Жан-Филип Импарато пое ръководството на Alfa Romeo, той обяви, че се интересува повече от маржа на печалбата, отколкото от обема продажби. Тази стратегия започна да носи резултати, но сега проблемите се връщат при Alfa Romeo, защото Tonale - моделът, който трябваше да промени играта, не успява да го направи, смятат експерти от индустрията.

Самият Импарато застана начело на марката от Арезе, когато тя беше затънала в дълбока криза. Французинът, с богат опит в автомобилната индустрия, успя да върне Alfa Romeo на пътя на печалбите и стратегията му се изплати, макар и отчасти.

Почти веднага след назначаването си обаче топ-мениджърът предупреди за два сериозни проблема. Първият беше намерението марката да стане премиум и да се даде приоритет на по-високите маржове на печалба пред обемите. Или казано по друг начин колите да станат по-скъпи и да печелят повече, дори ако се продават по-малко.

Теорията е много добра, но на практика тази теза се разпада, когато се погледнат данните за продажбите на единствените три модела в текущата гама на Alfa Romeo в световен мащаб. Giulia продаде 10 600 бройки, Stelvio - 20 400, а Tonale - 38 400. По данни на JATO Dynamics при първите два модела има спад съответно от 18 и 26%, докато при компактния SUV се отчита ръст от 218%.

Въз основа на тези данни може да се каже, че наследникът на Giulietta не се е представил зле, защото е продал повече от седана и големия SUV (Stelvio) накуп. Разликата обаче не е голяма, а и прогнозата за общите продажби на марката - 80 000 бройки, не беше изпълнена. Освен това, показателите на Tonale са далеч от тези на конкуренти като BMW X1 (221 600), Volvo XC40 (197 700), Lexus UX (61 600) и Range Rover Evoque (47 770).

Също така продажбите на Tonale са под вътрешните прогнози, които сочеха над 40 000 бройки годишно. Има и още нещо - и BMW, и Volvo, и Lexus, и Land Rover търсят най-голяма печалба както италианците, но разликата е, че те държат и на обема продажби, като при тях едното не пречи на друго?

Въпросът, който се задава, е „Какво не е наред с Tonale?“ Дизайнът е едно от страхотните му качества – елегантен, изтънчен и спортен, което безспорно се цени от клиентите. Може ми един от проблемите е гамата двигатели, в които няма версия между 1.5 Turbo MHEV със 160 к.с. и plug-in хибрид с 280 к.с., като това са двете единствени електрифицирани опции.

Проблемът е, че Alfa Romeo вече са се захванали с пълна електрификация, като заместниците на Giulia и Stelvio ще бъдат електрически. В същото време обаче конкурентите вече коригират бъдещите си стратегии. И ако Импарато иска бъдещите луксозен седан и SUV да се конкурират с германците и японците, той трябва да промени нещо. А това не означава да се откаже от нулевите емисии, а по-скоро да заложи на същата гама като при новия Junior. Всичко по-различно от това ще върне Alfa Romeo обратно в дупката, където тя беше преди 3,5 години.

fallback
  • #11
    Чичко ( преди 2 дни )
    Освен нефелавите като мощност двигатели Тонале страда от страшно ниско качество. Постоянни бъгове, постоянно висене в сервиза. Типична Алфа. Не те оставя на пътя, но досажда постоянно. Междувременно хората искат да дават газ и да не се занимават, а тук това не се случва. Модела просто е пуснат суров и недоработен на пазара, защото както винаги някой е бързал. Всички бързат, бързат да вземат парата, а после- дреме им. Те са на мандат, друг да му мисли.
  • #10
    v-1 ( преди 4 дни )
    Като пишех тук преди, че не са добри новите модели на АР, облъчнеите фенове не вярваха и се подиграваха. Ама това си е истината...
  • #9
    Друг Гост ( преди 4 дни )
    До 8 - PHEV е 4х4
  • #8
    анонимен ( преди 4 дни )
    4х4 не се предлага дори като опция, т.е. колата остава градски модел, и то за топъл климат. БМВ, Волво и ЛР-а са си пълноценни семейни коли с възможност да товарят повече обем и да ходят по по-приключески места. Като копувач, дори не бих сложил Тонале в един списък с тях.
  • #7
    анонимен ( преди 4 дни )
    Номер 6 май е индентифицирал проблема. Не е чистокръвна Алфа и няма кой знае колко добри двигатели. Има нещо и в цялостното стоене на колата - отпред е добре, отзад също, но като я погледнеш цялата.... Имам Стелвио, не бих си купил Тонале.
  • #6
    Who Cares ( преди 4 дни )
    Тонале е твърде малък за парите за които се продава. Да не говорим че Додж Хорнет (същия автомобил, но с друга емблема) е доста по-евтин, макар и дори по-ненадежден. Е, кой да купи бедниий ми Тонале?
  • #5
    Who Cares ( преди 4 дни )
    За съжаление дилърите на Алга се броят на пръсти. Аз ако имах Алфа не бих я поверил на Додж-Крайслер сервиз. Между врпочем в такъв ми предлагат Алфа Джулия на 3000 мили за 27 000 долара. Нямам намерени да си изкарам остатъка от живота в тези сервизи обаче. Алфа, в САЩ дори да свали драстично цените едва ли ще увеличи продажбите, факт, който единствено ме натъжава, като наблюдавам какв изнудване цари наоколо за посредствени ***...
  • #4
    анонимен ( преди 4 дни )
    Не е само двигателя. Нещо му има и на дизайна. Хем е готин, хем не е. Малките жипове на БМВ и Ленс Роувър са по-добри като визия. Последната алфа, която истински ме кефеше беше Брера!
  • #3
    анонимен ( преди 4 дни )
    Кой е казал че се търси елегантен дизайн? БМВ са с дизайн извращение ама се харчат. Такива са времената, изродски
  • #2
    анонимен ( преди 4 дни )
    Не е толкова зле работата, все пак са продали почти 40 хиляди автомобила с емблемата , които нямаше да са на пътя ако не бяха пуснали тази модел. Хората ще започнат да да ги срещат по улиците.
fallback
Последни