fallback

Как различните гуми влияят на пробега на електромобила

Тестовете с един и същи модел показват сериозни разлики

Нов тест показва поразителната разлика в това как различните гуми влияят на автономния пробег на електрическите автомобили, като изследователите използват като пример един от най-разпространените електромобили в света - Tesla Model 3.

Не е тайна, че електрическите превозни средства вече имат интересно влияние върху индустрията за гуми, тъй като накараха производителите на гуми сериозно да се замислят и да оптимизират ефективността. През последните няколко години световните производители на гуми започнаха да произвеждат специални гуми, оптимизирани за теглото и ефективността на електрическите превозни средства.

Онлайн търговецът на гуми Tire Rack реши да тества различни гуми на Tesla Model 3, като специалистите карат колата с различни видови гуми в продължение на 100 километра по един и същ маршрут и с една и съща скорост. Резултатите са наистина интересни, тъй като подчертават колко голяма е разликата в представянето на гумите:

Hankook iON evo AS: 263 Wh/mi

Goodyear EcoReady: 269 Wh/mi

Continental ProContact RX (T1): 272 Wh/mi

Goodyear ElectricDrive 2: 274 Wh/mi

Yokohama ADVAN Sport EV A/S: 274 Wh/mi

Pirelli P Zero (PZ4): 274 Wh/mi

Bridgestone Turanza EV: 276 Wh/mi

Michelin Pilot Sports 4S: 290 Wh/mi

Michelin Pilot Sports All season 4: 292 Wh/mi

Всички тези гуми са тествани на Model 3s с 18-цолови джанти, с изключение на Goodyear EcoReady, който беше тестван във размер 19-цола, което определено се отрази негативно на резултатите му. Разликата в ефективността между най-ефективните и най-малко ефективните гуми, оптимизирани за електромобили, е около 29 ватчаса на миля.

P.S. 1 ватчас/миля = 0.62 ватчаса/километър

 

fallback
  • #22
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Спор няма че пестят, предишните бяха такива, после ги смених с едни летни, но с по-широки прорези на грайфера и бих казал че разходът е с около 0.2л повече.
  • #21
    анонимен ( преди 4 месеца )
    За да пести - требе да има ниско съпротивление и да е твърда. Ако е с иско съпротивление и е твърда - не спира добре. Ше кажете - ламели. Добре. Ако ламелите са дълбоки - пречат на икономията; ако са плитки пък се износват и все едно ги няма... Няма пълно щастие. Или искаш добре спираща гума или икономична гума. Производителя най-често цели средата. До колко я уцелва - друг въпрос
  • #20
    Чичко Кольо ( преди 4 месеца )
    Ети няколко наистина добри гуми с ниско пътно съпротивление GoodYear efficient grip performance 2, Bridgestone Turanza T005, Michelin Primacy 4 и 4+ имат размери с "A" рейтинг за гориво. И трите изброени са touring гуми за всекидневна, обикновена употреба, и трите са изключително добри със много добри показатели за безопасност - сухо, микро спирачен път, шум, гориво, комфорт (Bridgestone са малко шумни)Разбира се няма нито една гума която да е добра във всичко!
  • #19
    Чичо Кольо до 18ти ( преди 4 месеца )
    Коментираме дали наистина гуми с ниско пътно съпротивление пестят от гориво/енергия съответно за коли с ДВГ и електрички!!! Вече разбрахме че пестят дори и малко, факт тези гуми пестят!!! Не коментираме динамичните спецификации на всяка една гума, защото това ще е изключително дълга дискусия- всяка гума си има +ве и - си. Едни спират съпер бързо, но не са много добри в завой, или пък са супер добри на мокро ама не са добри на сухо - и не говоря за еко гуми!!! Та отново неуместен коментар.
  • #18
    До Чичо Кольо ( преди 4 месеца )
    Гумите с ниско съпротивление отстъпват в спирачен път и поведение. Няма място за сравнение на гума с ниско съпротивление и такава направена за дъжд, дори и нормална лятна гума! Единственото хубаво нещо на гумите с ниско съпротивление са ниските нива на шум и икономията, която при дизелов автомобил практически отсъства.
  • #17
    Чичо Кольо до 16ти ( преди 4 месеца )
    Абсолютно съм съгласен с теб. Ама какво общо има на какво си фен с това че гумите с ниско съпротивление изразходват(дори и малко) по-малко гориво от тези с по-високо пътно съпротивление. Темата трябва да е друга на твоя коментар.
  • #16
    анонимен ( преди 4 месеца )
    15-ти, за всеки влак си има пътици. Всеки чете от своятя вишка етикета и ибира това което му е присърце. Не съм фен на Еко гумите (а по ирония на съдбата, дори не ги препоръчват за моите коли) не бих карал с такива извън "кофротанта" им зона до към 130-140.
  • #15
    Чичо Кольо до 13ти ( преди 4 месеца )
    Скучно ми е днес, та съм много активен тук.....13ти....1во 150+ е незаконно в БГ. 2ро без значение с каква скорост караш гума с по-ниско пътно съпротивление винаги ще е по-икономична от такава с по-високо съпротивление - не бъркай работата на двигателя с работата на гумите!!! Еко гуми също вървят с 200+. 3то всяка гума има шарка, 4то повечето гуми с ниско пътно съпротивление са също така с най-добър рейтинг са сухо и мокро. Спортните гуми са шумни, не комфортни, карат под 40хил км. Не за мен
  • #14
    Пестеливи ( преди 4 месеца )
    Като става дума за пестене....предполагам повечето коментатори тук пътуват 5км повече за да спестят 5ст на по-евтината газ станция, от което не пестят почти нищо за 10те хил км на година които минават, ха ха ха
  • #13
    анонимен ( преди 4 месеца )
    11, само че, ако караш 150+, директно елеиминирш тези спестени мл. Оттам ти трябват и други гуми, а не "Еко Про" или подобни с ниско съпротивление. Затова и казах - всеки си знае. Аз гледам най-напред шарка, след това индекс за морко / сухо и последното е "разход".
fallback
Последни