fallback

Как различните гуми влияят на пробега на електромобила

Тестовете с един и същи модел показват сериозни разлики

Нов тест показва поразителната разлика в това как различните гуми влияят на автономния пробег на електрическите автомобили, като изследователите използват като пример един от най-разпространените електромобили в света - Tesla Model 3.

Не е тайна, че електрическите превозни средства вече имат интересно влияние върху индустрията за гуми, тъй като накараха производителите на гуми сериозно да се замислят и да оптимизират ефективността. През последните няколко години световните производители на гуми започнаха да произвеждат специални гуми, оптимизирани за теглото и ефективността на електрическите превозни средства.

Онлайн търговецът на гуми Tire Rack реши да тества различни гуми на Tesla Model 3, като специалистите карат колата с различни видови гуми в продължение на 100 километра по един и същ маршрут и с една и съща скорост. Резултатите са наистина интересни, тъй като подчертават колко голяма е разликата в представянето на гумите:

Hankook iON evo AS: 263 Wh/mi

Goodyear EcoReady: 269 Wh/mi

Continental ProContact RX (T1): 272 Wh/mi

Goodyear ElectricDrive 2: 274 Wh/mi

Yokohama ADVAN Sport EV A/S: 274 Wh/mi

Pirelli P Zero (PZ4): 274 Wh/mi

Bridgestone Turanza EV: 276 Wh/mi

Michelin Pilot Sports 4S: 290 Wh/mi

Michelin Pilot Sports All season 4: 292 Wh/mi

Всички тези гуми са тествани на Model 3s с 18-цолови джанти, с изключение на Goodyear EcoReady, който беше тестван във размер 19-цола, което определено се отрази негативно на резултатите му. Разликата в ефективността между най-ефективните и най-малко ефективните гуми, оптимизирани за електромобили, е около 29 ватчаса на миля.

P.S. 1 ватчас/миля = 0.62 ватчаса/километър

 

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Много пестеливи тези електричари, от климатик най-много пестят но да не им влезеш в колата биохазард отвсякъде.
  • #11
    Чичо Кольо до 9ти ( преди 4 месеца )
    Разбира се че има вариант. Не че има значение!!!! Всяка гума си има определено пътно съпротивление и тежат по някога до 2кг повече за един и същ размер. Разбира се че ще има разлика ако пътното съпротивление е по-ниско без значение скоростта!!! Не се хващайте за една дума "пестене" не става дума за нещо невероятно. Разликате е 100мл на 100 между всеки клас от A to G, съответно с А ще пестиш 700мл на 100 сравнение с G. 200мл на 100 между A и C което е 80л бензин за 40хил км
  • #10
    Чичо Кольо продължав ( преди 4 месеца )
    Това има значение за хора като мен които карат по 40+ хил км на година. Не съм състезател, карам хибрид предимно на магистрала. Няколко неща са важни за мен в една гума. Комфорт, шум, разход на гориво и колко км ще изкара, за да не ги сменям всяка година. Та.... някой хора никога не биха забелязали разлика с 10те си хил км на година. Няма перфектна гума - всяка си има добри и слаби страни, и както се споменава по-долу зависи от стила на каране. За това гуми за различни цели - спортни, всекиднев
  • #9
    анонимен ( преди 4 месеца )
    8, няма вариянт да спестиш толкова, освен ско караш до към 90-100, гумите са макс 16цола. Оттам нагоре е абсурд. Но всеки си знае.Аз лично гледам други неща, а не дали пестя гориво...
  • #8
    Чичо Кольо ( преди 4 месеца )
    Както вече казах пестиш стойността не една гума, ако си сложил 4 хубави такива едновременно. Та ако търсиш така наречените touring/всекидневни гуми, е по-добре да си вземеш по-добрите, малко по-скъпи такива с "А" или "B" рейтинг за пътно съпротивление/разход на гориво, пред по-евтините с "C, E или D" рейтинг. Но това няма значение в БГ, защото основния пазар тук са втората употреба гуми.
  • #7
    Мдааа ( преди 4 месеца )
    Едно е да ти харчи 16/100, друго е 18 само заради гумите. Сега за Bridgestone Turanza EV говорят, че деянела повече км, евентуално с по-редки смени да си избие по-високия разход..
  • #6
    анонимен ( преди 4 месеца )
    3-ти, ами и аз бих се засмял, пестиш, колко да спестиш? Говорим за някакви си мижави суми разделени на средно 30к км, на фоана на другите експлоатационни разходи. Ако си тръгнал да "тъниш" толкова, за какво ти е кола? Съвсем отделна тема е, че такива гуми не се монтират на всеки модел. А пестенето се влияе от много фактори, като най-вече от стила на шофиране.
  • #5
    Чичо Кольо до 4ти ( преди 4 месеца )
    Не се заяждам, чист интерес!!! Как точно разбрахте че не е точно така? Моя скромен опит от няколко пъти х 100к километра и много, много сменени гуми ме кара да вярвам че е точно така
  • #4
    До чичо Кольо ( преди 4 месеца )
    Прав си на теория, но никой не задължава производителите на гуми да дават верни данни за класа разход. Отваряш сайт, евтини гуми с уж висок клас на разход, пък в крайна сметка не е точно така.
  • #3
    Чичо Кольо ( преди 4 месеца )
    Когато кажа на някой, че от добра, лека гума с ниско съпротивление и рейтинг "А" за гориво се пести от разхода на гориво, хората ми се смеят. Факт е че изброеното горе има значение и прави разлика, и като купиш 4 такива едната ти излиза без пари от спестено гориво през живота на комплекта гуми. По голям факт обаче, е че в БГ масово се карат гуми втора употреба и масово хората не мислят какво слагат - важното е да е евтино и да има 6+ мм грайфер. За safety намя да коментирам.....
fallback
Последни