Появата на новото BMW M5 (G90) очаквано предизвика огромен интерес, но и много спорове, тъй като част от феновете на модела определено са разочаровани. А причината е, че новият автомобил не само е по-бавен, поне на хартия, от своя предшественик, но е и много по-тежък.
Предстои да се види как това допълнително тегло ще се отрази на поведението на автомобила. Едно нещо обаче е сигурно - това е автомобил, който винаги е чупил рекорди по отношение на очакванията към него. И това важи не само за G90, а за всички поколения на модела.
Съответно, това поражда и един логичен въпрос - кое е най-доброто M5 в историята? Това, с което започна всичко - E28? Или пък E60, което е единственото с V10 двигател? Да, то има някои недостатъци, но ги компенсира с характер. Дори изходящото F90 с неговата забележителна версия CS, спестяваща теглото, е сред претендентите.
Кое е най-доброто BMW M5 (ГАЛЕРИЯ):
Независимо дали им харесва или не, в BMW бяха принудени да преместят това M5 на платформа за задвижване на всички колела. Audi предлагаше RS6 с такова задвижване от известно време, а конкурентът от Mercedes - E63, също направи крачка в тази посока.
Но ако BMW щяха да преминат на всички колела, те щяха да го направят според техните условия. Системата не само беше насочена към задната част, но също така предлага дрифт режим само със задвижване на задните колела, който направи най-отявлението фенове щастливи. И въпреки добавеното тегло на задвижването на всички колела, F90 всъщност беше по-лек от своя предшественик, благодарение на обширното изрязване във всички области.
След това дойде M5 Competition: хардкор състезател, вдъхновен от пистата, при който мощността скочи от 600 на 625 к.с., а времето за ускорение до 100 км/ч беше сведено до 3,3 секунди.
И точно, когато всички си мислеха, че няма как да бъде по-добре, се появи M5 CS с 635 к.с. и време за ускорение до 100 км/ч само за 3,0 секунди.