fallback

Skoda може да се върне на руския пазар

В Казахстан вече се сглобяват два от моделите на марката

С течение на времето стана ясно, че напускането на руския пазар и прехвърлянето на добре развита мрежа от производство, продажби и сервиз на автомобили към китайски марки се оказа нерентабилно за компаниите, които напуснаха Русия. Сега, някои от тях, въпреки антируските санкции, търсят начини да проникнат на руския пазар.

Една от тези компании е Skoda. Чехите планират неофициално завръщане на руския пазар още това лято. В Костанай (Казахстан) наскоро започна работа заводът Allur, занимаващ се с широкомащабно сглобяване на моделите Octavia и Kodiaq. Производственият капацитет на завода очевидно надвишава нуждите на казахстанския пазар, твърди автомобилният експерт Сергей Пиголкин от CarClick.

Бизнес-планът на завода включва значителни доставки на автомобили за Русия, предвид членството на двете страни в т.нар. митнически съюз. Тези автомобили вече са започнали да пристигат в Русия с плащане на такса за рециклиране от само 306 000 рубли (около 3000 евро), тъй като обемът на двигателя им е по-малък от два литра.

Има обаче слухове, че от 1 юли чешките автомобили могат да се внасят в Русия само след пълно плащане на митата, както се прави с колите от Киргизстан. В този случай казахстанската Skoda ще стане неконкурентоспособна. Очаква се ситуацията да се изясни до началото на юли.

На руския пазар има много модели на Skoda, внесени от Китай, които се поръчват и купуват активно. Китайски Kodiaq с двулитров двигател с 220 конски сили не е евтин. Той струва около 5 милиона рубли (51 000 евро). Superb с 1.4-литров двигател със 150 конски сили обаче се предлага с базова цена от 3.6 милиона рубли (37 000 евро), което съответства на съвременните цени за автомобили от същия клас в Русия. Дори Octavia идва от Китай - лифтбек с 1.4-литров двигател може да бъде закупен за 2.8 милиона рубли (29 000 евро).

fallback
  • #24
    бъчваря ( преди 2 дни )
    Да погледна философски на въпроса, дали ще се купува Шкода, без да вземам страна. Щом като в България още има млумници да купуват Голф ТДИ на доста по-високи цени, защо в Русия да не су купуват Шкода на хептен високи цени? В крайна сметка, дали си голфаджия или путинофоб, е все тая.
  • #23
    анонимен ( преди 2 дни )
    До 11,кат са бедни що са натискат евро пей далите да заобикалят и продават там,а не в Уругвай.не си ми от умните да не те понижавам в най-ниското ниво,че с тая кукувича хралупа на раменете и то ти е много.
  • #22
    анонимен ( преди 2 дни )
    Единици бройки в сравнение с продажбите на китайското копие на ФВ.Печелят китайците,немците правят като вятъра свирят на таратора без да клатят краставиците.
  • #21
    анонимен ( преди 2 дни )
    До 9,само че това връщане ще се окаже невъзможно,защото както каза Путин още тогава,че пазара и сектора не търпи празни места,те бяха заети от китайските производители като в заводите на МБ,ФВ,БМВ,Рено и т.н. се настаниха и произвеждат китайски компании. Така,че завръщането ще е крах пълен,защото внасяйки готов продукт ще е умопомрачително скъп в сравнение с китайския аналог и никой няма да си дава парите за еврпей дал ска леш.Но както е казал народа,квот си надробиш,това ще сърбащ.
  • #20
    анонимен ( преди 2 дни )
    До 7,разпада ти се куквичата хралупа на раменете.От 6 място на най-развитите икономики в света за по-малко от 1,5 години изпревари маторя скапан на джейропа Джендермания,а от скоро и страната на залязващото слънце,щот изгряха 2 гъби 1945г. джапанките,като сега е 4та икономика в света. Да ти имам разпадането бленувано и неосъществимо.
  • #19
    анонимен ( преди 2 дни )
    До 6,как за луксозните бе,а що се изнесоха всички евро пейдалски каруцари от Русия и не произвеждат нищо там.Сега щели да се връщат,ама не слушаха Путин тогава,че няма да ги пусне втори път.Сега ша заобикалят през други,но цените ща са космически в сравнение с китайските аналози и ще станат непродаваеми и не търсени на руският пазар.
  • #18
    анонимен ( преди 2 дни )
    До 5,защото ни предложиха да си плащаме в долари или в евро,като постъпвайки в руската банка се превалутират в рубли,като сметката е пак наша и тогава си купуваме газ.Нашите кокорчовци и канадски ливади тогава се направиха на мъжкари и казаха НЕ,а след това купиха краварски газ на цени в небесата,че после си го платихме и ревахме. С две думи копнахме си трапа и сами се заровихме в него.
  • #17
    анонимен ( преди 2 дни )
    До 4 първо Русия не е спирала на Гей ропата нищо просто поиска да се превалутират плащанията от европейдалските шутове в рубли,при което нищо не губят те,но и руснаците си получават парите,което не им хареса на евро пей,,, дал,,,ите. Газ се получава в западнала джейропа през територия 404,ако не ти е известно,но цените ги определя 404 а количествата не са достатъчни само от една тръба,а другите краварите и западните им шутове си ги взривиха. А авто фирмите се изнесоха от 2ия пакет санкции беше.
  • #16
    анонимен ( преди 2 дни )
    До 2,ами май ти не ги разбираш нещата,защото веднага след началото на СВО всички запднали каруцарски компании се надпреварваха да се изнасят от Русия,като така си мислеха,че финансово Русия ще рухне. В действителност се оказа,че същите тези некадърници западни започнаха да разбират грешката си,че Русия не е хапка за тяхната уста и няма как да рухне,а дори се изкачи на 4-то място сред най-развитите икономики в света изпреварвайки маторя Джендермания и Джапания отскоро е зад нея.
  • #15
    Ашкол Сун ( преди 2 дни )
    Големият въпрос е,дали Русия ще приеме Шкода обратно.
fallback
Последни