С течение на времето стана ясно, че напускането на руския пазар и прехвърлянето на добре развита мрежа от производство, продажби и сервиз на автомобили към китайски марки се оказа нерентабилно за компаниите, които напуснаха Русия. Сега, някои от тях, въпреки антируските санкции, търсят начини да проникнат на руския пазар.
Една от тези компании е Skoda. Чехите планират неофициално завръщане на руския пазар още това лято. В Костанай (Казахстан) наскоро започна работа заводът Allur, занимаващ се с широкомащабно сглобяване на моделите Octavia и Kodiaq. Производственият капацитет на завода очевидно надвишава нуждите на казахстанския пазар, твърди автомобилният експерт Сергей Пиголкин от CarClick.
Бизнес-планът на завода включва значителни доставки на автомобили за Русия, предвид членството на двете страни в т.нар. митнически съюз. Тези автомобили вече са започнали да пристигат в Русия с плащане на такса за рециклиране от само 306 000 рубли (около 3000 евро), тъй като обемът на двигателя им е по-малък от два литра.
Има обаче слухове, че от 1 юли чешките автомобили могат да се внасят в Русия само след пълно плащане на митата, както се прави с колите от Киргизстан. В този случай казахстанската Skoda ще стане неконкурентоспособна. Очаква се ситуацията да се изясни до началото на юли.
На руския пазар има много модели на Skoda, внесени от Китай, които се поръчват и купуват активно. Китайски Kodiaq с двулитров двигател с 220 конски сили не е евтин. Той струва около 5 милиона рубли (51 000 евро). Superb с 1.4-литров двигател със 150 конски сили обаче се предлага с базова цена от 3.6 милиона рубли (37 000 евро), което съответства на съвременните цени за автомобили от същия клас в Русия. Дори Octavia идва от Китай - лифтбек с 1.4-литров двигател може да бъде закупен за 2.8 милиона рубли (29 000 евро).