fallback

Тoyota разработва технология за „вечни“ батерии

Японците откриха начин да възстановят капацитета чрез инжекции

Изследователският екип на Toyota е постигнал сериозен напредък в технологията за литиево-йонни батерии, която потенциално може да промени дълголетието и устойчивостта им в електрически превозни средства. Учени от Централната изследователска лаборатория на Toyota са разработили метод за възстановяване на капацитета на повредени литиево-йонни батерии, като по този начин намаляват необходимостта от редовна смяна на батерията.

Тази нова техника включва инжектиране на специално формулиран химически разтвор в използвана батерия. Разтворът задейства реакция, която увеличава количеството заредени частици като литиеви йони и електрони, ефективно възстановявайки капацитета на батерията. Този процес може да възстанови до 80% от първоначалния капацитет на батерията, което й позволява да издържи до 100 цикъла на зареждане-разреждане, като същевременно запазва своята производителност.

Ефективността на този метод за възстановяване не зависи от размера на батерията, което го прави подходящ за различни приложения, включително електрически превозни средства. Това обаче не се отнася за батерии със структурни повреди.

Учените от Toyota подчертават необходимостта от продължаващи изследвания в тази област, за да се гарантира, че технологията е достатъчно надеждна. Необходими са допълнителни тестове, за да се потвърди напълно процеса и да се елиминират възможните странични ефекти.

Заедно с тази пионерска разработка, Toyota напредва в своята пътна карта за технологиите за батерии. През 2023 г. компанията разкри стратегически план, насочен към пускане на твърдотелни батерии до края на десетилетието. Очаква се тези батерии да осигурят пробег от около 1000 километра, а времето за бързо зареждане от 10 до 80% ще бъде само 10 минути.

До пристигането на твърдотелни батерии Toyota планира да пусне и други усъвършенствани технология. До 2026 г. компанията има за цел да представи „мокри“ клетъчни батерии, които ще осигурят над 800 км пробег, 20 минути време за зареждане и 20% намаление на разходите в сравнение с батериите на първия електромобил на марката - bZ4X. През 2026-2027 г. Toyota ще представи LFP батерии с биполярна структура, които ще осигурят пробег от 600 км, време за зареждане от 30 минути и 40% намаление на разходите.

По-нататъшни иновации се очакват през 2027-2028 г. с пускането на „High-Performance" батерии, които ще осигурят пробег от 1000 км, време за зареждане от 20 минути и 10% намаление на разходите. Едновременно с това ще бъдат пуснати и твърдотелни батерии, но първоначално в ограничени количества, а до 2030 г. се очаква да бъдат произведени 10 000 автомобила, оборудвани с тези батерии.

fallback
  • #12
    До долния ( преди 4 месеца )
    Абе тесльо-тротинетка, това да не са ти самоделките-еднодневки на Тесла, ха-ха-ха-ха!
  • #11
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Никой от въодушевените тойоткаджийчита не се замисля за най-важното: цената. Никой вече не ремонтира перални, телевизори и - като пример от автомобилостроенето - цели агрегати, защото е твърде скъпо. Искам тойоткаджийчетата да си представят как някой вади батерийките 1 по 1 от пожарозадържащата пяна, с която са плътно покрити, с една спринцовка вкарва някаква течност, след което някак си запечатва дупката, почиства внимателно батерията и я подава за ново вграждане в пакета.
  • #10
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Проблем при тесла е качеството на изработка, защото като горди американци все шитня правят.
  • #9
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Тритонетка, пак си пребозил с безумна пропаганда. Има десетки Тесли със сменени батерии неизкарали дори гаранцията, питай гугъл. Тойота не знам да имат сменени батерии засега. А който иска да кара по 1000 км, да взема хибрид, няма какво да се мъчи с електрощайга.
  • #8
    До 7 ( преди 4 месеца )
    Проблем имат батериите на Toyota, които още от чисто нови не можеха да се зареждат при отрицателни температури и се наложи да измислят несъществуваща повреда с колелата, за да не лъсне истината, докато намерят решение. Имаше проблем и с бързото зареждане. Един и същ маршрут от 1000 километра с Тесла се изминаваше за 9 часа, а с Toyota 14,5 часа. Дали проблемът е в технологията на батериите или в опита на автомобилните компании с тях? Tesla още през 2012 научи уроци, които Toyota учи днес.
  • #7
    До 7 ( преди 4 месеца )
    Онази Тесла беше от първите произведени 2012 година с батерии panasonic проектирани за лаптопи. Въпреки това с тях един от собствениците измина 500 хиляди километра, преди да се наложи да ремонтира батерията. По време на ремонта му бяха дали оборот на батерия с която измина 100 000 км. След като му върнаха ремонтираната батерия изкара с нея 1 милион километра , общо 1,6 милиона километра. При Тесла модел 3 няма такива проблеми. След 700 000км зареждани само на 250 kW, деградацията е 20%.
  • #6
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Живота на батериите е сред най-големите проблеми на електромобилите. А Теслите на 8 години собствениците ги взривяват по ютюб, за да могат поне частично да си върнат парите набурани в тези безполезни еднодневки с живот на батериите едва покриващ гаранцията.
  • #5
    анонимен ( преди 4 месеца )
    "Toyota са разработили метод за възстановяване на капацитета на повредени литиево-йонни батерии, като по този начин намаляват необходимостта от редовна смяна на батерията." Ето това е фирма която мисли за клиентите, за да не се налага като останалите да извършват редовни смени на батериите като например онзи собственик на Тесла който само след 700 хиляди километра на бързо зареждане с 250 kW, е изгубил 20% от капацитета и РЕДОВНО трябва да я сменя на ВСЕКИ МИЛИОН километра.
  • #4
    Светия граал ( преди 4 месеца )
    Toyota търси светия граал на батериите - батерии за които собствениците ще трябва да ходят на всеки 100 цикъла зареждане за инжекция срещу 1000 - 2000 долара в официалния сервиз на Toyota, за да им върнат 80% от капацитета. Само така могат да се запазят работните места в сервизите и печалбите от след продажбено обслужване на които разчита Toyota за рекордните си годишни печалби.
  • #3
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Тойота разваботваше твърдотелни батерии, хилядници, милионници, а сега и вечни. Въпросът е, кога ще започне да разработва реални батерии, а не неясни обещания?
fallback
Последни