fallback

Toyota откри защо нейният нов туин-турбо V6 се разваля

Японският производител изтегля над 100 000 автомобила в сервизите си

Най-новото поколение на Toyota Tundra и Lexus LX се подобри значително в сравнение с предишните, като старият 5,7-литров V8 двигател, известен с огромния си апетит, отстъпи място на чисто нов туин-турбо 3,5-литров V6.

Моторът развива до 409 к.с. (389 в Tundra), като предлага повече мощност и по-нисък разход на бензин, но малко след появата му на пазара първите собственици на двата модела започнаха да съобщават за проблеми. Те бяха именно в двигателя, което принуди Toyota да проведе разследване и резултатите от него вече са известни, съобщава The Drive.

В официалното съобщение от автомобилния производител се споменава, че по време на производството остатъците от машинната обработка може да не са били отстранени от двигателя. При засегнатите превозни средства това може да причини „възможно почукване на двигателя, груба работа на двигателя, липса на стартиране на двигателя и/или загуба на мощност“.

От Toyota взимат мерки, като изтеглят в сервизите си 102 000 бройки от Tundra и Lexus LX. Това засяга само автомобили със специфичен двигател V35A с основни лагери на коляновия вал, които му позволяват да се върти в модула на двигателя, докато работи. По време на конкретен период на производство съществува възможност остатъците от машинната обработка на двигателя с определен размер и количество да не са били почистени и впоследствие да са замърсили агрегата по време на производствения процес.

„При засегнатите превозни средства натискът върху основните лагери, дължащ се на конфигурацията на двигателя, е такъв, че ако гореспоменатите остатъци от машинната обработка полепнат по лагерите и двигателят продължава да работи при по-високи натоварвания с течение на времето, може да възникне повреда на лагерите. Това може да доведе до потенциално почукване на двигателя, груба работа на двигателя, липса на стартиране на двигателя и/или спиране на двигателя“, се казва в съобщението на производителя.

От компанията отбелязват още, че хибридната версия на този двигател, която се предлага като опция за Tundra и е стандартна за друг модел на Toyota - Sequoia, не е част от това изтегляне.

fallback
  • #3
    Leberknoedl ( преди 4 месеца )
    Почукване, груба работа и проблеми при стартирането в немските автомобили въобще не се третират като проблем, а като нещо напълно естествено. Също и разход от 1л масло на 100 км.
  • #2
    До 1 ( преди 4 месеца )
    Високо качество и устойчивост не означават "нечупливост". Въпросът е какво правят като има проблем. Форд и Стелантис например упорстват, че няма драма с мокрите ангренажи на разните Екобустове и Пюратекове и няма нужда от ремонтиране. Малка разлика, но съществена.
  • #1
    Разочарован ( преди 4 месеца )
    Това не го очаквах от японците, нали се славят с високо качество и устойчивост на ДВГ.
fallback
Последни