fallback

Toyota откри защо нейният нов туин-турбо V6 се разваля

Японският производител изтегля над 100 000 автомобила в сервизите си

Най-новото поколение на Toyota Tundra и Lexus LX се подобри значително в сравнение с предишните, като старият 5,7-литров V8 двигател, известен с огромния си апетит, отстъпи място на чисто нов туин-турбо 3,5-литров V6.

Моторът развива до 409 к.с. (389 в Tundra), като предлага повече мощност и по-нисък разход на бензин, но малко след появата му на пазара първите собственици на двата модела започнаха да съобщават за проблеми. Те бяха именно в двигателя, което принуди Toyota да проведе разследване и резултатите от него вече са известни, съобщава The Drive.

В официалното съобщение от автомобилния производител се споменава, че по време на производството остатъците от машинната обработка може да не са били отстранени от двигателя. При засегнатите превозни средства това може да причини „възможно почукване на двигателя, груба работа на двигателя, липса на стартиране на двигателя и/или загуба на мощност“.

От Toyota взимат мерки, като изтеглят в сервизите си 102 000 бройки от Tundra и Lexus LX. Това засяга само автомобили със специфичен двигател V35A с основни лагери на коляновия вал, които му позволяват да се върти в модула на двигателя, докато работи. По време на конкретен период на производство съществува възможност остатъците от машинната обработка на двигателя с определен размер и количество да не са били почистени и впоследствие да са замърсили агрегата по време на производствения процес.

„При засегнатите превозни средства натискът върху основните лагери, дължащ се на конфигурацията на двигателя, е такъв, че ако гореспоменатите остатъци от машинната обработка полепнат по лагерите и двигателят продължава да работи при по-високи натоварвания с течение на времето, може да възникне повреда на лагерите. Това може да доведе до потенциално почукване на двигателя, груба работа на двигателя, липса на стартиране на двигателя и/или спиране на двигателя“, се казва в съобщението на производителя.

От компанията отбелязват още, че хибридната версия на този двигател, която се предлага като опция за Tundra и е стандартна за друг модел на Toyota - Sequoia, не е част от това изтегляне.

fallback
  • #12
    до 11 ( преди 3 дни )
    Гузен, негонен - бяга. От 100 кладенеца вода ще извади, но никога няма да си признае проблем на марката, на която мастдурбира сутрин.
  • #11
    Анонимен ( преди 3 дни )
    Абе те Теслите хич не се трошат и винаги производителя е невинен.
  • #10
    анонимен ( преди 3 дни )
    Не е тайна, че всеки нов двигател на Тойота - а те са голяма рядкост - се чупи много. Далеч над средното. Винаги им трябват няколко години, за да изчистят проблемите, след което ги произвеждат по 20 години - в някои случаи и повече.
  • #9
    Драйвър ( преди 3 дни )
    До номер 3, ти сигурно караш трабант или вартбург.
  • #8
    Toyota откри защо не ( преди 3 дни )
    Toyota откри защо нейният нов туин-турбо V6 се разваля. Може би защото двигателят е произведен от Тойота... или отговорника по почистване на стружките пак е пил саке по икиндия :-)
  • #7
    анонимен ( преди 4 дни )
    Любопитно е да кажат как точно ще ги оправят. Ще разглобяват или как?
  • #6
    Popa ot razgrad ( преди 4 дни )
    Тоуота и турбо е като евреин нацист...
  • #5
    анонимен ( преди 4 дни )
    Що се захващат с нещо, което явно не могат! Хубаво си ги продаваха с мотори на по 30г и автоматици на по 50 с леки промени в разположението на крепежните елементи. Сектантите са ясни...Тойота се дъни, така се правело...грижа за клиента. Манипулирани краш тестове...така се правело...грижа за клиента. Некачествена стомана...същото...за възглавниците нема смисъл да се говори. До долния, моя немски автомобил гори 500 гр за 20к.Познавам хора с Тойота и разход на масло от л/1000 км. Това какво ще рече
  • #4
    Гост ( преди 4 дни )
    Тойота винаги си поправя грешките.Миналата година ми смениха безплатно на старата ми Корола въздушните възглавници и датчиците.При Тесла винаги клиента е виновен.
  • #3
    Leberknoedl ( преди 4 дни )
    Почукване, груба работа и проблеми при стартирането в немските автомобили въобще не се третират като проблем, а като нещо напълно естествено. Също и разход от 1л масло на 100 км.
fallback
Последни