fallback

Rimac показа роботаксито на бъдещето

Първият модел от този клас е кръстен на писателя Жул Верн

Компанията Rimac премина от мощни и скъпи хиперколи към таксита без шофьор, като първия модел от този клас се казва Verne в чест на френския писател фантаст Жул Верн.

Електромобилът е изграден от нулата, като представлява хечбек с три врати и с две места в кабината. Статистиката показва, че в 9 от 10 случая таксито се ползва от един или двама души, така че местата да напълно достатъчни. А заради липсата на шофьор в салона има достатъчно пространство за пътниците, което е комбинирано с лукс от висок клас.

Акцентите на бъдещия Verne включват огромно предно стъкло и панорамен покрив, плъзгащи се врати, впечатляващ 43-инчов сензорен екран на предната част и дисплеи на задните колони на покрива, както и липса на волан, педали за чистачки, огледала или камери за обратно виждане.

За автономното движение на роботаксито отговаря комплексът Mobileye, който включва камери, радари и лидари. Изкуственият интелект ще може да се адаптира към различни сценарии на шофиране и правила за движение в различните страни.

До края на 2024 г. таксиметровата услуга Verne ще бъде пусната в хърватския Загреб, а впоследствие ще се появи в 11 града в Германия и Великобритания. След това услугата ще се разпространи в цяла Европа и Близкия изток. Серийния напълно безпилотен електрически автомобил обаче ще влезе в експлоатация не по-рано от 2026 г. Засега колата съществува под формата на компютърни изображения.

Още снимки на хърватското роботакси - вижте в галерията:

fallback
  • #11
    До 9,10, 11 ( преди 4 месеца )
    И до останалите трезво мислещи. Не се напъвайте да обяснявате на японофила и теслофоб антиелектрик. При него е религия и вяра и никакви факти не могат да го разубедят. На всяко спъване на Илон умира да злорадства и да пропагандира провалът му. Пропуска всякакви успехи и дори в успеха намира да каже нещо негативно. Лудити е имало и преди два века, когато се чупели становете, защото хората ще останат безработни заради тях, така и днес, но прогреса си е продължава и без тяхното одобрение.
  • #10
    До 10 ( преди 4 месеца )
    А на всичко отгоре иновациите в компаниите, които управлява не се регистрират като патент и всеки може да ги ползва. Преди десет години всички много се смееха, когато Мъск обяви концепцията за Старлинк, а днес срещу 100 лева месечно можеш да имаш най-бързия интернет в света дори и в най-затънтеното село. Когато купи Туитър, всеки втори обясняваше, че ще фалира, а днес това е най-сваляното приложение в света и се ползва от 500 млн. души ежедневно.
  • #9
    Стан ( преди 4 месеца )
    Аз наистина не разбирам хората .. може да говори какво ми хрумне най - напред . Но човека промени света .. от ПайПал , през Тесла , до Старшип..Някой от вас хрумвало ли му е , че България като държава няма в цялата си история ЕДНА иновация за която всички да говорят . Човека има право не да е хвалипръцко , а да създаде религия . За какво ли не му се смееха - Гигакастинг например !? Ще се счупят да го копират човека . Много е високо и напред, за да чува дребните душици какво говорят
  • #8
    До 8 ( преди 4 месеца )
    Както се казва "Кой е той и кой си ти, за да му даваш оценка?" Всички му се смееха, когато каза, че ще направи фабрика в Шанхай за 18 месеца, но тя взе, че се случи. После имаше смях, когато заяви, че Модел Y ще стане най-продаваната кола в света, но това взе, че се случи миналата година. И още много смях имаше, когато каза, че Старшип ще е от неръждаема стомана, но то взе, че стана, а и стигна до орбита, след което се върна на Земята. А ти кой си? Никой
  • #7
    Хвалипръц ( преди 4 месеца )
    Другата партенка на лъжлив нагъл Илон е че Тесла не плащали за маркетинг. И за какво им е, след като във всеки форум изобилства от плиткоумници готови да повтарят пропагандните мантри безплатно. Суперкомпютри, изкуствен интелект, роботаксита, Ла-Ла-Ла. Не може да му се отрече, най-великият измамник в историята е!
  • #6
    carwow ( преди 4 месеца )
    вече му правиха ревю и интервю с Римац, собственика. Намерете го и го гледайте. Има го реално, но все още прототип и до 2 години го пускат.
  • #5
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Това е интересна концепция, но ключовото тук е колко ще струва подобна кола, каква ще е икономията от мащаба и на каква цена ще извършва превоз, за да е печеливш проекта? Автономните автомобили на Уеймо в Калифорния струват над 100к долара и дружеството е на загуба. А причината е, че колата е накичена с какви ли не устройства, които я правят скъпа. Да не говорим, че всяка улица трябва да е картографирана, а подобна кола е като сляпо коте, ако излезе извън района, който е заснет.
  • #4
    Хвалипръц ( преди 4 месеца )
    Ама добре е да гледаш презентацията на Мъск . Не е преведена , но ще разбереш , че той каза СКОРО . Е не беше скоро , ама в САЩ като гледам си функционира FSD идеално
  • #3
    Сдф ( преди 4 месеца )
    Не е комп изображение .. колата си съществува ама от къде изкуствен интелект ?! Единствената компания с суперкомпютър е Тесла .. и го изграждат от 2 г засега 5 млрд струва . А искат до го утроят . Освен това този ИИ трябва да се самотренира . Но единствено Тесла събира информация .
  • #2
    Лудория ( преди 4 месеца )
    Целта на таксито е да те закара от точка А до точка Б. Няма нужда от телевизори, от плъзгащи се врати, от стъклен прозорец на покрива... всичко това е излишно и би оскъпило много един автомобил. За някои пазари навярно е ок, но не мога да си представя това такси в България, в Италия, в Испания... жега, слънце, гадни пътища...
fallback
Последни