fallback

Ferrari построи автомобилната фабрика на бъдещето

Автоматизирана и зелена, новата „електронна“ сграда на компания вече работи

Бъдещето на Ferrari е термично, хибридно и електрическо, защото „всеки двигател е в състояние да гарантира емоциите при шофиране, типични за Ferrari“, обявиха от италианския производител. А моделите на марка, които ще принадлежат на това бъдеще, ще се родят в новата „електронна“ (e-building) сграда в Маранело.

Нова фабрика с нов подход към производството беше открита само преди дни в присъствието на президента на Италия - Серджо Матарела, като постепенно ще влезе в експлоатация до края на годината. Сградата представлява паралелепипед с височина 25 метра, който обхваща площ от 42 000 квадратни метра, а в изграждането й са инвестирани около 200 милиона евро.

Новият завод попада в дефиницията за фабрика 4.0 - автоматизирана, дигитализирана и супер ефективна. По света се отварят много подобни производствени съоръжения, но проектът за „електронно“ изграждане на Ferrari е единствен по рода си, защото говорим за система, способна да сглоби всеки модел от гамата. Не бива да се забравя, че това са много специални автомобили, произвеждани в ограничени серии и характеризиращи се с много високо ниво на персонализиране на клиента.

Пълната цифровизация на процесите отваря нови възможности за ефективност на производството, което трябва да благоприятства качеството, гъвкавостта и следователно скоростта на разработване на нови модели, в зависимост от търсенето на клиентите и как ще се развие процесът на технологичен преход.

От тази гледна точка, един от най-иновативните аспекти е фактът, че в рамките на „електронната“ сграда ще бъде възможно да се произвежда всеки модел в гамата на Ferrari - от 296 (plug-in хибрид) до V12Cilindri (чист термичен) , преминавайки през Purosangue (термичен) и SF90 (plug-in хибрид). Там ще се прави и бъдещото електрическо Ferrari.

След това се подрежда компонентът на човешките ресурси, който започва от качеството на работната среда по отношение на акустичен комфорт, температура, зелени площи и визуален комфорт с правилната комбинация от естествено и изкуствено осветление. Залага се и на ергономичност на работните станции с роботи, които ще помагат на работниците, като адаптират поведението към техните физически и оперативни нужди.

В електронната сграда има, наред с други неща, пространство, посветено на обучението на работниците с оглед на електрификацията на марката, с акцент върху електромоторите и химията и процесите на батериите, като например сглобяване - преквалификация на персонала, който започна преди две години.

Както вече стана ясно, първият електрически модел ще се произвежда в е-сградата от 2025 г. Все още не е известно нищо официално по отношение на техническите спецификации, но се очаква интересен аспект от производствената стратегия: основните компоненти, като двигателя (ротор и статор), високоволтови батерии и ос, ще бъдат изградени там.

Най-важното обаче, че цялата централа ще бъде с нулеви емисии, тъй като една от целите е пълно собствено производство на енергия, което трябва да бъде постигнато през следващата година благодарение на инсталирането на 3000 слънчеви панела с общ капацитет от 1,3 MW.

fallback
  • #1
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Представям си, че бъдещите EV-та на Ферари ще са нещо като Ionic 5 N.
fallback
Последни