BMW само преди дни представи новото 1-Series. Въпреки че има различно вътрешно кодово име (F70), автомобилът всъщност е дълбок фейслифт на F40, представен през май 2019 г. В резултат на това той продължава да се базира на платформата UKL2 с обичайното задвижване на предните колела.
След пет години на пазара и не особено убедителни резултати от продажбите BMW иска да даде на 1-Series повече енергия, за да може то да се справи по-добре през следващите години. Идеята на актуализацията в случая е да увеличи намаляващите продажби на един готов продукт и да спести разходите за разработване на ново поколение.
Въпросът сега е дали ще има ново поколение на 1-Series, след като приключи жизненият цикъл на сегашното (E70 и F70). Анализът на развитието на продажбите през последните 12 години изглежда показва, че шансовете са ниски. Ето причините, посочени от изданието Motor1.
1. Това е хечбек
Въпреки че Европа все още купува хечбеци, този тип автомобили са обречени, докато Китай и САЩ отказват да ги купуват. Глобална марка като BMW, с глобални продукти, не може да направи много без двата най-големи пазара в света. Премиум марките базират своята рентабилност на производството на автомобили, които имат глобална привлекателност и потенциал.
Това е един от ключовете към успеха на трите германски първокласни марки - да предлагат модели, които лесно могат да се продават навсякъде. 1-Series не се предлага в Китай или САЩ. Този факт може да обясни защо марката е решила да направи дълбок фейслифт сега и да отложи евентуално следващо поколение.
2. Разходи за електрификация
Досега стратегията за електрически автомобили на BMW Group работи добре. Миналата година BMW беше шестата най-продавана марка BEV в света след Tesla и BYD, две други малки китайски компании, и марката Volkswagen. BMW изпреварва големи брандове като Toyota, Hyundai, Ford и дори Mercedes.
Ако обаче разгледаме отблизо настоящата гама електромобили на BMW, става ясно, че 1-Series е един от малкото продукти, които не се предлагат в електрическа версия, за разлика от 3 и i3, 4-Series и i4, 5-Series и i5, 7-Series и i7, X1 и iX1, X2 и iX2, X3 и iX3 и X5 и iX. Причината? Разработването на електрическа версия на първа и втора серия може да се окаже твърде скъпо, тъй като те са разположени в по-чувствителни към цените сегменти.
3. Конкуренцията с X1
И накрая, най-голямата заплаха за бъдещото съществуване на BMW 1-Series не е Audi A3 или Mercedes A-Class, а BMW X1. Досега двата модела си съжителстваха доста добре. BMW за първи път представи първото поколение на 1-Series през 2004 г. След това дойде ред на първото поколение X1 през 2009 г. Балансът обаче започна да се променя след представянето на второто поколение X1 през 2015 г.
До този момент 1-Series винаги е превъзхождала X1 по отношение на продажбите, но от 2016 г. насам съотношенията се промениха и SUV винаги излизаше на върха с цената на спад в продажбите. Всъщност третото поколение на 1-Series, представено през 2019 г., се продава значително по-малко от предишните две.
Бъдещето ще покаже дали BMW ще продължи да произвежда 1-Series или не. Въпреки това е ясно, че потребителите вече ясно показват предпочитанията си, а те не са в полза на 1-Series, а на неговият SUV брат - X1, въпреки че като цяло той е по-скъп.