fallback

Новият Citroen C3 Aircross - по-голям и със 7 места

Френският кросоувър преминава към платформата Smart Car, получава бензинови, хибридни и електрически двигатели

Френският производител Citroen представи новия C3 Aircross пристигна. Кросоувърът е напълно променен - започвайки от платформата и каросерията и достигайки до двигателите и интериора. Той е базиран на платформата Smart Car на Stellantis Group - същата като „малкия“ C3 и може да побере до 7 пътника (първи за сегмента). Задвижването му става с „чисти“ двигатели с вътрешно горене, хибридни системи или 100% електрически.

Новият Citroen C3 Aircross е проектиран в стила на концептуалния автомобил Oli, който трябваше да демонстрира стила на бъдещите модели на марката. Точно като прототипа, предната част има квадратни форми и е получила емблематичните изцяло LED фарове с вертикални и хоризонтални светлинни подписи, в средата на които е поставено новото лого на компанията.

В задната част дизайнерите са избрали да заложат на много вертикални линии, предназначени да оставят голямо количество пространство в багажника. Там има задно стъкло, което е почти идеално перпендикулярно на земята, като това е от съществено значение за настаняване на много багаж, но също така и на двама допълнителни пътници.

Версията на модела в 5-местна конфигурация има багажник с товарен капацитет, започващ от 460 литра, обем, който достига 1600 литра със сгънат втори ред седалки. За 7-местния, от друга страна, е посочен минимален капацитет от 40 литра с третия ред седалки в позиция за използване, тъй като той нараства до 330 литра, използвайки само 5-те седалки.

Новият Citroen C3 Aircross е дълъг 4,39 метра, което е с 23 см повече настоящото поколение, което е 4,16 метра. Широчината е увеличено до 1,79 метра, височината е 1,66 метра, а междуосието достига 2,67 метра.

Интериорът на автомобила предлага еволюция на това, което вече е виждано при новия C3, с нови цветове и покрития, табло на две нива и за първи път head-up дисплей. Версията You има Smartphone Station, интегрирана в таблото за безжична връзка, докато по-богатата версия Max предлага 10,25-инчов централен сензорен екран с безжична връзка и дублиране, съвместимо с Apple CarPlay и Android Auto.

Гамата от двигатели започва със 100% електрически агрегат със 113 к.с., който използва 44 кВт/ч литиево-железно-фосфатна (LFP) батерия, за над 300 км пробег. Максималната скорост е 145 км/ч, а мощността на зареждане варира от минимум 7 кВт при променлив ток до максимум 100 кВт при постоянен ток. Това позволява зареждане от 20 до 80% за 26 минути. През 2025 г. ще бъде предложена по-голяма батерия, осигуряваща пробег от 400 км.

Citroen C3 Aircross mild hybrid (мек хибрид), от друга страна, използва 1,2-литров PureTech 48V със 136 к.с., комбиниран с e-DCT автоматична скоростна кутия с двоен съединител, която обещава да се движи 50% електрически при градско шофиране, като това се отнася за двете версиите - с 5 и 7 места .

Най-ниско в гамата се разполага C3 Aircross PureTech Turbo 100 MT6 с 1,2-литров бензинов двигател със 101 к.с. и 6-степенна механична скоростна кутия. Той е и най-евтин, като при него цените ще стартират от 19 000 евро. Електрическа версия ще бъде с около 10 000 евро по-скъпа.

Още снимки на новия Citroen C3 Aircross - вижте в галерията:

fallback
  • #5
    Анонимен ( преди 4 месеца )
    Не знам редактор имате ли в сайта , но да ви подскажа , че пътниКА е грешно изписване на пътниЦИ. Къде се дипломирате вие репортери и редактори, не знам....
  • #4
    Факт ( преди 4 месеца )
    Електрическата версия е Топ
  • #3
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Може и да е интересно предложение, ако има 7 местен за малко над 20 000 евро. Като му се вземе ДДС-то ще излиза колкото Дачия Сандеро с климатик - тя 2 31 000 лв. Иначе е ясно, че на 4,30 метра, тая трета седалка е неизползваема.
  • #2
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Ел версията е 26 500 тоест не е 10 000, а 7 500 евро по-скъпа от базовия бензин което пак е много разбира се
  • #1
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Вчера гледам че предното писмо поколение на Хюндай имат доста добри намаления и оскъпяването е 3 процента по-ниско от тези. Истина е четник в Испания лихви от 10 % са в реда на нещата.
fallback
Последни