IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Citroen се отказва от малките и големите коли, за да търси печалба

В компанията са на мнение, че гама от 5-6 модела е напълно достатъчна

Френският производител Citroen ще изключи по-малките и по-големите модели от бъдещата си гама и вместо това ще се фокусира върху автомобили в най-масовите сегменти в Европа. В интервю за Autocar главният изпълнителен директор Тиери Коскас заяви, че „марката трябва да бъде силна в основните сегменти, а не в нишовите“. А това всъщност означава, че в бъдеще гамата ще започва с C3 в B-сегмент, като Ami ще се настани под него и ще завършва с C5 Aircross в сегмент С.


Citroen


Коскас беше категоричен, че Citroеn няма планове за замяна на C1 поради невъзможност да направи такъв автомобил печеливш. Едновременно с това той изключи и замяна на C5 X в сегмент D. Топ-мениджърът допълни, че в момента има огромна празнина при електрическите модели на цена между 10 000 и 20 000 евро, тоест между  Ami и новия ë-C3, но нейното запълване няма да е лесно.

„Ако отидете в сегмент A със замяна на C1, бихте очаквали да платите по-малко, отколкото за сегвент В, но нашите производствени разходи са същите. Затова се ще се стремим при бъдещите модели да използва платформата „Smart Car“, която ще ни позволи да поддържаме ниски радход", обясни Коскас.


Citroen


Шефът на Citroen разкри още, че бъдещите модели на марката няма да бъдат конвенционални хечбеци или SUV, защото „в ДНК-то на Citroеn е да предлага нови неща“. Вместо това марката ще представи „нови форми, които в момента не съществуват“. 

„Ще поемаме рискове, тъй като трябва да разтърсим пазара и Citroën може да направи това. Ще го направим в B- и C-сегментите, което е по-голямата част от европейския пазар. Това е мястото, където трябва да бъдем“, каза още Коскас.


Citroen


Топ-мениджърът уточни, че бъдещата гама на Citroën ще включва не толкова много на брой автомобили. Според него 5-6 модела, които са добре позиционирани, са напълно достатъчни, за да привлекат клиенти. В компанията очакват по-голямата част от продажбите до 2030 г. да бъдат на електромобили, но марката ще продължи да   произвежда модели с двигатели с вътрешно горене и хибриди, защото е длъжна да предложи достъпна мобилност на всички.


0 от 500
  • #8
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Малоумници ( преди 3 седмици )
    Коскас,Таварес и всички около тях пълни дебели, да вземат са си е*ат п*тката м*йчина нещастници... Как може от най иновативния бранд в френското автомобилостроене да го превърнат в нищо...истината е че Ситроен не оцели на собственици!Сигурен съм че ако беше в алианс с някоя друга автомобилба компания(дори и немска) щеше да е друго.Ситроен пионера в редица технологии сега се чудят как да го затъркат. Пожелава на Стелантис и СИЕ да приключат по скоро та белким Ситроен попадне на стопани!!!
  • #7
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    5-ти, точно това ми беше мисълта и 1-ви коментар. Стелантис вместо да лансират ДС (където също не се гони обем продажби а уж екслузивност, лукс) да бяха взели Ситровн и да върнат този авангард.. нещо различно иновативно.. Факт е, че след С5/С6 е напълно обезличена
  • #6
    0 rate up comment 3 rate down comment
    тнгнв ( преди 3 седмици )
    няма смисъл. направо да затварят.
  • #5
    18 rate up comment 0 rate down comment
    2 cv ( преди 3 седмици )
    За съжаление, днес ситроен няма нищо общо с духа на марката. Когато са били авангардна марка, не са се интересували от пазарни дялове, просто са могли да предложат нещо различно и интересно. То и затова фалират 74 та. А след обезличаването от пежо, сега със стелантис са едно нищо.... иначе все още се радвам на 30 годишната си ксантия
  • #4
    30 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    "Ситроен" са донесли толкова красота и комфорт в автомобилостроенето, че само "Шапки долу!"
  • #3
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    До 1 - Да, ама компанията все пак е бизнес и трябва да е печеливш. XM и Ксантия може и да бяха напреднали технически, но не бяха търговски успех.
  • #2
    19 rate up comment 5 rate down comment
    Бъгчо ( преди 3 седмици )
    Хм, за мен C5x (модела на снимката горе) е чудесна кола. Слязох от седемместен джип в C5x и не съжалявам. Хипер-комфортна возия, тиха, просторна, иновативна...
  • #1
    30 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Пообъркал се е нещо. Ситроен трябва да върнат модели като ХМ, Ксантия, а не да се опитват да казват че фокуса им е С3 или С4...Тотално я обезобразиха тази инак иновативна (за времето си) марка.