Френският производител Citroen ще изключи по-малките и по-големите модели от бъдещата си гама и вместо това ще се фокусира върху автомобили в най-масовите сегменти в Европа. В интервю за Autocar главният изпълнителен директор Тиери Коскас заяви, че „марката трябва да бъде силна в основните сегменти, а не в нишовите“. А това всъщност означава, че в бъдеще гамата ще започва с C3 в B-сегмент, като Ami ще се настани под него и ще завършва с C5 Aircross в сегмент С.
Коскас беше категоричен, че Citroеn няма планове за замяна на C1 поради невъзможност да направи такъв автомобил печеливш. Едновременно с това той изключи и замяна на C5 X в сегмент D. Топ-мениджърът допълни, че в момента има огромна празнина при електрическите модели на цена между 10 000 и 20 000 евро, тоест между Ami и новия ë-C3, но нейното запълване няма да е лесно.
„Ако отидете в сегмент A със замяна на C1, бихте очаквали да платите по-малко, отколкото за сегвент В, но нашите производствени разходи са същите. Затова се ще се стремим при бъдещите модели да използва платформата „Smart Car“, която ще ни позволи да поддържаме ниски радход", обясни Коскас.
Шефът на Citroen разкри още, че бъдещите модели на марката няма да бъдат конвенционални хечбеци или SUV, защото „в ДНК-то на Citroеn е да предлага нови неща“. Вместо това марката ще представи „нови форми, които в момента не съществуват“.
„Ще поемаме рискове, тъй като трябва да разтърсим пазара и Citroën може да направи това. Ще го направим в B- и C-сегментите, което е по-голямата част от европейския пазар. Това е мястото, където трябва да бъдем“, каза още Коскас.
Топ-мениджърът уточни, че бъдещата гама на Citroën ще включва не толкова много на брой автомобили. Според него 5-6 модела, които са добре позиционирани, са напълно достатъчни, за да привлекат клиенти. В компанията очакват по-голямата част от продажбите до 2030 г. да бъдат на електромобили, но марката ще продължи да произвежда модели с двигатели с вътрешно горене и хибриди, защото е длъжна да предложи достъпна мобилност на всички.