fallback

Шефът на Opel: Немско качество не може да струва 25 000 евро

Никой не се е върнал от ектрически мотор към ДВГ, категоричен е Флориан Хютъл

Изпълнителният директор на Opel - Флориан Хютъл, е категоричен, че бъдещето на автомобилната индустрия ще бъде 100% електрическо. Толкова много, че компанията вече взе решение да се откаже от разработването на двигатели с вътрешно горене от следващата година. И ще продава изключително електрически в Европа от 2028 г.  

Германскаата марка знае колко е важно да се намалят цените на електрическите автомобили, за да станат по-достъпни и оттам по-популярни. Но е ясно също, че този евтин електрически автомобил на Opel не може да се произвежда в Германия. Хютъл анализира ситуацията в Европа в интервю за  "Süddeutsche Zeitung". Той обаче посочи някои пречки пред електрическото бъдеще конкретно в родината му.

Една от тях е забавянето на продажбите, което доведе до премахването на помощта за закупуване на електрически автомобили от германското правителство. Без тези стимули търсенето им спадна драстично. Отчасти това накара някои местни марки да понижат целите си при електрическите автомобили и да се върнат към налагането на по-евтини бензинови - като Mercedes, например.    

Акционерите също притискат Porsche да спре да се фокусира върху електрическите коли. Извън Германия - General Motors спря да мисли, че всички автомобили ще бъдат електрически през 2035 г. и предполага, че „промяната ще се случи след десетилетия “. Шефът на Opel обаче е убеден, че "ще станем независими от субсидиите възможно най-скоро, така че електрическата мобилност да е достъпна. Вече не сме толкова далеч".

„Всички ще караме електрически автомобили. Не виждаме клиенти да идват при нас с такива и да казват, че биха предпочели отново да имат двигател с вътрешно горене. От време на време сам карам бензинови или дизелови, за да тествам колите. Но винаги се радвам да се върна в електрическата си кола. Щом стигнете до тази точка, не можете да се върнете назад“, казва  директорът на Opel.    

Разбира се, мениджърът на марката от Рюселсхайм не крие, че евтината електрическа кола е ключова. Целта, подобно на много други европейски марки, е да паднат под 25 0000 евро. Но! В момента най-евтиният електрически автомобил на Opel е Corsa Electric и се продава от 30 890 евро в някои европейски страни. Така че все още марката е далеч от тези 25 000 евро. 

В Stellantis вече се справят с тази граница благодарение на Citroën с ë-C3. Все още не знаем цените на италианския брат на ë-C3, новия Fiat Grande Panda, но неговият 100% електрически вариант също трябва да струва по-малко от 25 000 евро. Не може да се изключи, че Opel ще използва новата платформа, на която са базирани тези два автомобила, за да предложи подобна алтернатива. Но е малко вероятно този автомобил да се произвежда в Германия .

„Не можем да направим електрическа кола за 25 000 евро тук. Разходите са твърде високи; например цената на енергията е два пъти по-висока от тази във Франция - продължава Хютел. - Разходите за труд също са високи. Това се компенсира от високо ниво на обучение и немско инженерство. Ако Opel иска да произвежда колите си в Германия, клиентът също трябва да е готов да плати за това.“    

Босът говори само няколко дни, след като Европа обяви по-високи мита върху електрическите автомобили, произведени в Китай. Така че местене на поточните линии в азиатската империя също не е решение конкретно за Opel. Хютел не вярва в ефекта от мерките. „Ние вярваме в свободната и честна конкуренция в глобална търговска среда и не подкрепяме действия, които допринасят за глобалната фрагментация“, каза той.

Ясно е, че според стратегията, заложена от Opel, времето тиктака и електрическа кола за 25 000 е необходима за битка с конкурентите като Renault 5 и Volkswagen ID.2 . Остава да видим как “светкавицата“  ще я осигури, като не може да разчита за база нито в Германия,  нито на Китай.  

fallback
  • #3
    Да повторя ( преди 5 месеца )
    Всички ще караме електрически автомобили. Не виждаме клиенти да идват при нас с такива и да казват, че биха предпочели отново да имат двигател с вътрешно горене. От време на време сам карам бензинови или дизелови, за да тествам колите. Но винаги се радвам да се върна в електрическата си кола. Щом стигнете до тази точка, не можете да се върнете назад, казва директорът на Opel.
  • #2
    Да повторя ( преди 5 месеца )
    Никой не се е върнал от ектрически мотор към ДВГ, категоричен е Флориан Хютъл
  • #1
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Немското качество реално струва далеч повече и го виждаме колко струва след 2-3 години ползване (Ауди, БМВ, Мерцедес..)
fallback
Последни