IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колите в ЕС харчат 16-20% повече от обявеното

При PHEV заблудата стига над 300 процента, сочи доклад на Европейската комисия

Сигурно мнозина от вас са се съмнявали, че автомобилите им харчат повече от това, което производителите обявяват на книга. Дори при новия цикъл на WLTP , който  дойде през 2017 г. и  теоретично беше по-близо до реалните условия на шофиране. Е, вече е сигурно. И то потвърдено от Европейската комисия, която публикува резултати от своето проучване. 
 
 
разход


То е проведено с помощта на данни от нови превозни средства (главно леки автомобили, но също и микробуси), регистрирани от 2021 г. в Европа. Цифрите са получени чрез задължителни бордови устройства за следене на разхода на гориво (OBFCM). Бяха анализирани данни от почти един милион превозни средства, въпреки че след филтриране на непредставителните (например тези, които са изминали по-малко от 500 км), числата за 617 194 автомобила и 6 667 микробуса бяха потвърдени. 

ЕК съсипва производителите, като посочва, че ”само малък брой са докладвали данни за значителна част от своите превозни средства, регистрирани през 2021 г.“, и изисква от тях за в бъдеще „”допълнителни усилия за подобряване на покритието на автомобилния парк“. Основният извод от анализа е много ясен - при реалните данни за употреба нашите автомобили консумират значително повече от цифрите, предоставени от производителите след лабораторен анализ. Оттам нататък различията варират в зависимост от вида на горивото или технологията за задвижване. 

Така при бензиновите автомобили реалните данни показват разход с 20,1% по-висок от одобрения, докато при дизеловите е малко по-нисък -16,7%. Тоест бензиновите автомобили биха харчили средно между 1 и 1,5 литра на 100 км повече от официалната цифри.

Други от основните заключения са за новите коли с plug-in хибридни двигатели . Имаше подозрение, че действителното използване на тази технология за задвижване няма да бъде възможно най-ефективното. И данните потвърждават опасенията. Комисията подчерта, че действителност те харчат до 318% повече от това, което е одобрено от производителите. Което, не забравяйте, се възползва максимално от електрическите възможности за установяване на средното потребление за 100 километра.

Според ЕК - бензиновите PHEV харчат средно 5,97 литра/100 км в сравнение с 1,76, рекламирани от производителите. Дизеловите PHEV (по-малко на пазара) не изразходват 1,41 литра, а 5,83 литра.
 .
Европейската организация подчертавъ като допълнително последствие, че реалната разлика в замърсяващите емисии между ДВГ и PHEV не е толкова голяма, колкото се предполагаше естествено. Ако средното за бензин и дизел е 180,3 грама CO2 , то за plug-in хибридите е 139,5 (а не 39,5, както може да се заключи от данните на производителите).
 
 

0 от 500
  • #42
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Vladkos ( преди 1 месец )
    На магистрала по-добро от дизел не са измислили за последните 100 години и едва ли ще измислят нещо разумно.
  • #41
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Vladkos ( преди 1 месец )
    На магистрала по-добро от дизел не са измислили за последните 100 години и едва ли ще измислят нещо разумно.
  • #40
    0 rate up comment 0 rate down comment
    младен ( преди 1 месец )
    Абе що си не купувате и карате кой каквото иска ами се препиняте тък катону селска кръчма!
  • #39
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 месец )
    Ха, Тесльо, познах те по глуповатия въпрос. Ти наистина ли ВЯРВАШ че в режим на регенерация на кинетичната енергия, батерията на Приус се зарежда само с 3.5 кВт? Ха-ха-ха, леле!
  • #38
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Москвичче мъничко, още малко не можеш ли да се изложиш? Каква е връзката между УСКОРЕНИЕ и максимална мощност, поемана от батерията при СПИРАНЕ?
  • #37
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 месец )
    До 36: Хех, и тогава как точно новия Приус успява да ускори до 100 км/ч за около 10 секунди само на ток? "Умнокрасивитетът" не прощава. Тесльо си е направо титан на мисълта в сравнение с тебе. Ха-ха-ха!
  • #36
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Москвич из ушанков, умничкият ми, какви 50 кВ ти се привиждат на Тойотка? Дори плъгинът им с 6 пъти по-голяма батерия може да поема само 3,5 кВт при зареждане.
  • #35
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 месец )
    Тесльо "при ниски скорости спирането с електрически двигател е най-трудно." Само в случай на фиксирано предавателното число електромотор -> колела. Хибридите на Тойота са далеч по-софистицирани.
  • #34
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 месец )
    Хех, Тесльо, за пореден път се доказа като манекен на Дънинг-Крюгър: имаш претенции да разбираш от физика, а постоянно демонстрираш обратното. "За ускорение на единица маса, е необходимо точно количество енергия." При константна маса, ускорението е пропорционално на мощността, а скоростта - на енергията. Скоростта е интеграл от ускорението, също както енергияра е интеграл от мощността.
  • #33
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Можеш ли да сметнеш колко енергия ще се върне в батерията за 3 секунди с мощност 50kW? Обзалагам се че ще се затрудниш и не можеш да отговориш.