fallback

BMW представи новото X3

Продажбите на модела в България стартират наесен, цените вече са известни

BMW представи новото поколение на един от най-успешните си SUV - X3. Историята на модела стартира преди повече от 20 години, като четвъртата генерация заявява амбиции да продължи успешното му представяне. За целта тя получава още по-внушителен външен дизайн и прецизно изработен, модерен и елегантен интериор, съчетани с широка гама от бензинови и дизелови двигатели, както и Plug-in хибридна система от най-ново поколение, със значително повишен изцяло електрически пробег.

Новото X3 вече записа своя предпремиерен дебют в България, като беше показано пред медиите на специално събитие преди няколко дни. Компактният SUV е пораснал на размери спрямо своя предшественик, като дължината му е 4755 мм (+34 мм), а широчината достига 1920 мм (+29 мм). В време височината е намалена с 25 мм - до 1660 мм, като това придава още по-мощен и по-спортен вид на автомобила.

Върху изправената предна част е поставена фирмена бъбрековидна решетка на радиатора, която има нова структура от вертикални и диагонални пластини. Опционалното контурно осветление BMW Iconic Glow обгръща от всички страни и двата бъбрековидни елемента. Както дневните светлини, така и габаритните светлини и мигачите на LED фаровете вече се генерират от L-образни, припокриващи се светлинни източници. Като опция се предлагат Адаптивни LED фарове с незаслепяващи Matrix дълги светлини без заслепяване, градски светлини и светлини за завиване, както и сини дизайнерски елементи, както и светлини M Shadow Line.

Спортният силует на новото BMW X3 се подчертава от изразените странични прагове и достигащата до задната част линия на покрива. Благодарение на широко изпъкналите арки на задните калници задната част изглежда особено широка. Дългият спойлер на покрива и свързаните с него странични аеродинамични елементи обгръщат изравненото с повърхността задно стъкло.

С изключение на версията BMW M50 xDrive всички варианти на модела са оборудвани с интегрирани невидимо в задната броня ауспухови накрайници. За модерната визия на задните светлини допринася и новата интерпретация на характерната Т-образна графика и матираната напречна лайстна с интегрирани мигачи. За каросерията на новото BMW X3 се предлагат едно лаково покритие неметалик и осем цвята металик, сред тях и новият вариант Dune Grey – сив металик.

Серийното оборудване на новото BMW X3 включва алуминиеви джанти с размери 18 цола (BMW X3 30e xDrive: 19 цола). Като опция се предлагат и алуминиеви джанти с размери 20 и 21 цола. Особено динамично излъчване осигурява опционалният М спортен пакет, включващ и М алуминиеви джанти с размери 19 цола, както и специфични дизайнерски елементи за оптимизиране на обтичането и аеродинамичния баланс. M спортният пакет Pro допълва тези елементи с контурно осветление Iconic Glow и М спортна спирачна система с червени спирачни апарати.

Интериорът на новото X3 предлага съчетание от функционалност и премиум атмосфера. Типичната за марката ориентация към водача се определя от разположението на дисплея и приборния панел, от воланите със скосен в долната част обръч и оформения по нов начин селектор на трансмисията. Сред другите специфични за модела особености са цветните светлинни елементи на средната конзола, както и на тапицериите на вратите.

В предната част на предните врати тези нови дизайнерски елементи включват функционални бутони, регулатори на вентилацията, дюзи на вентилацията и типичните за BMW X моделите дръжки за отваряне на вратите. Салонът може да се похвали с голямо пространство, като обемът на багажника е 570 литра, а при свалени задни седалки се увеличава до 1700 литра. Като опция се предлага подвижен теглич с електрическо задвижване.

Новото BMW X3 серийно се оборудва с нови спортни седалки с електрическо регулиране и подгряване с повърхности и тапицерии от вторични материали. Като опция се предлагат оборудванията Veganza и кожената тапицерия BMW Individual Merino. За пръв път при модел на BMW опционалното арматурно табло Luxury е изработено от рециклиран полиестер с висококачествена плетена структура.

Голямата новост в задвижващите системи е plug-in хибриден агрегат във версията BMW X3 30e xDrive. Той комбинира 2,0-литров бензинов двигател с 4 цилиндъра и електромотор, интегриран в осемстепенната трансмисия Steptronic. Съвкупната мощност е 299 к.с. Благодарение на технологията BMW eDrive от най-ново поколение и адаптивната рекуперация пробегът само на ток е увеличен до 90 км. Системата позволява зареждане с променлив ток с мощност 11 кВт.

Топ-версията на модела - X3 M50 xDrive, се задвижва от най-мощният редови шестцилиндров двигател, монтиран някога в M Performance автомобил. 3,0-литровият M TwinPower Turbo е комбиниран с 48-волтова технология „мек“ хибрид, като максималната мощност е 398 к.с., които се предават чрез осемстепенна трансмисия Steptronic Sport и задвижване на четирите колела BMW xDrive. BMW X3 M50 xDrive ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,6 секунди.

Серийното оборудване на тази версията включва М спортно окачване с променливо спортно кормилно управление, М спортна спирачна система, 20-цолови М алуминиеви джанти и М спортен диференциал на задната ос. Като опция се предлагат Адаптивно М спортно окачване с амортисьори с електронно управление.

И другите варианти на модела на новото BMW X3 са „меки“ хибриди. При версията X3 20 xDrive с 2,0-литров двигател мощността е 208 к.с., като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7,8 секунди. Дизеловият вариант X3 20d xDrive развива 197 к.с., като той вдига 100 км/ч от място за 7,7 секунди. И при двете версии скоростната кутия е осемстепенна Steptronic с лостчета за превключване на волана.

Новото BMW X3 серийно, респективно опционално се оборудва със значително разширена гама от системи за частично автоматизирано шофиране и паркиране. Серийното оборудване освен Предупреждение за удар отпред, Предупреждение при напускане на лентата и разпознаване на пътни знаци Speed Limit Info включва и Асистент за шофиране включително Предупреждение при смяна на лентата и ръчен Speed Limit Assist. Серийният Асистент за паркиране включва и Асистент за движение на заден ход и камера за обратно виждане.

Сред акцентите в гамата от опционални системи е Асистентът за завиване и водене в лентата, както и автоматичният Speed Limit Assist и контролът по трасето при ползване на Активния контрол на скоростта с функция Stop & Go. Опционалният Асистент за паркиране Professional позволява управлението на маневри при паркиране и извън автомобила с помощта на смартфон.

За улесняване на управлението новото BMW X3 се оборудва с най-новия вариант на BMW iDrive с QuickSelect. Новият начален екран се отличава с вертикално подредени функционални символи в една равнина. Системата за бърз достъп QuickSelect позволява директно активиране на функции без преминаване в подменю.

Новото BMW iDrive е последователно насочено към управление с докосване и гласови команди. То е базирано на BMW Operating System 9, с което се осигуряват и предпоставките за високо индивидуализиран избор от допълнителни дигитални услуги. Те могат да бъдат активирани както чрез BMW ConnectedDrive Upgrades, както и „over-the-air“ с непрекъснато нарастващото разнообразие от приложения на трети производители като част от опцията BMW Digital Premium.

Вече са известни и цените на модела за България. X3 xDrive20i започва от 110 100 лв. (с ДДС), X3 xDrive20d - от 113 500 лв., X3 xDrive 30e - от 121 400 лв., а X3 xDrive M50 - от 156 500 лв.

Още снимки на новото BMW X3 - вижте в галерията:

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 5 месеца )
    #5 това че се продава не значи че не е грозно. И фиат мултипла се е продавала не зле.
  • #5
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Отврат..и като капак розово.
  • #4
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Какво стана с тая марка. Помня 2004 като пуснаха 6 серия всички ахнахме. Сега се смеем.
  • #3
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Дотук БМВ изгубиха 3ма купувача.
  • #2
    Chicho_Ficho ( преди 5 месеца )
    Можеше и да е по-зле, което само по себе си означава, че е зле. Бъбреците слава богу не са с размера на боксониера, но за сметка на това са грозни. Отворите под бъбреците са безумни, особено при условие, че 80% ще са с двулитрови двигателчета. Интериора е шарен и глупав с тоя дисплей. Иначе не е лоша :)
  • #1
    анонимен ( преди 5 месеца )
    като цяло е ок, но с тия ноздрички отпред просто не мога да не се сещам за Angry Birds.
fallback
Последни