Постигането на статута на марка номер 1 в Европа, изпреварвайки Volkswagen по продажби на нови автомобили, не е „ключова цел“ за Toyota. Това обяви главният изпълнителен директор на Toyota Europe - Йошихиро Наката, цитират от Automotive News Europe.
Toyota е вторият най-голям продавач на автомобили в Европа през последните две години благодарение на силното търсене на хибриди. Японският производител е продал 828 484 автомобила в региона миналата година, докато марката VW е продала 1,36 милиона, сочат данните на Асоциацията на вносителите на автомобили в Евроmа (ACEA). В световен мащаб обаче Toyota изпреварва VW.
„Да се превърнем в най-големия производител по обем на продажбите не е ключова цел за нас. По-голямото предизвикателство е да създадем устойчив бизнес модел, докато се движим към неутрално по отношение на въглерода бъдеще“, обясни Наката.
През първите четири месеца на тази година Toyota намали разликата с германския си конкурент, увеличавайки продажбите със 17% до 324 357 единици. Резултатът на VW за април е 445 226 единици. BMW заема трето място с 261 163 продадени автомобила.
Приблизително 70% от продажбите на Toyota в Европа идват от напълно хибридни, plug-in хибридни или изцяло електрически автомобили. В Западна Европа тази цифра достига почти 100%. По-голямата част от продажбите са съставени от напълно хибридни модели, а единственият изцяло електрически модел на Toyota - bZ4X, е продал само 17 381 бройки през 2023 г.
Най-продаваният в Toyota Europe до април беше Yaris Cross, който също стана най-продаваният компактен SUV в Европа, изпреварвайки VW T-Roc. Това е първият път, когато предимно електрифициран модел оглавява най-големия сегмент в Европа.