fallback

Toyota: Нямаме амбицията да изпреварим VW в Европа

За японците е по-важно да създадат бизнес-модел за неутрално въглеродно бъдеще

Постигането на статута на марка номер 1 в Европа, изпреварвайки Volkswagen по продажби на нови автомобили, не е „ключова цел“ за Toyota. Това обяви главният изпълнителен директор на Toyota Europe - Йошихиро Наката, цитират от Automotive News Europe.

Toyota е вторият най-голям продавач на автомобили в Европа през последните две години благодарение на силното търсене на хибриди. Японският производител е продал 828 484 автомобила в региона миналата година, докато марката VW е продала 1,36 милиона, сочат данните на Асоциацията на вносителите на автомобили в Евроmа (ACEA). В световен мащаб обаче Toyota изпреварва VW.

„Да се ​​превърнем в най-големия производител по обем на продажбите не е ключова цел за нас. По-голямото предизвикателство е да създадем устойчив бизнес модел, докато се движим към неутрално по отношение на въглерода бъдеще“, обясни Наката.

През първите четири месеца на тази година Toyota намали разликата с германския си конкурент, увеличавайки продажбите със 17% до 324 357 единици. Резултатът на VW за април е 445 226 единици. BMW заема трето място с 261 163 продадени автомобила.

Приблизително 70% от продажбите на Toyota в Европа идват от напълно хибридни, plug-in хибридни или изцяло електрически автомобили. В Западна Европа тази цифра достига почти 100%. По-голямата част от продажбите са съставени от напълно хибридни модели, а единственият изцяло електрически модел на Toyota - bZ4X, е продал само 17 381 бройки през 2023 г.

Най-продаваният в Toyota Europe до април беше Yaris Cross, който също стана най-продаваният компактен SUV в Европа, изпреварвайки VW T-Roc. Това е първият път, когато предимно електрифициран модел оглавява най-големия сегмент в Европа.

fallback
  • #16
    Тойотаджия ( преди 4 месеца )
    Тойота не са против електромобилите. Просто за момента намаляването на въглеродните емисии е много по-ефективно чрез хибриди. 2 хибрида намалят емисиите колкото 1 електромобил, но се нуждаят от десет пъти по-малко ресурси за батерии. Преминаването към електромобили ще има смисъл едва когато повечето автомобили станат хибриди.
  • #15
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Тойота, и другите подобни, произвеждат електромобили, защото е административно задължително да продаваш такива, за да можеш да продължиш да продаваш и ДВГ-та в Китай, Европа, че дори и САЩ. По същият начин преди 20ина години стана задържително да продават и дизели в Европа, нищо че хич не им се искаше. Знаем как завърши тази "приказка". Затова и електрическите модели на Тойота и кой ли не са всъщност някакви "ребрандирани" версии на нещо друго, най-често китайско.
  • #14
    До 12 ( преди 4 месеца )
    "До 6 ( преди 5 часа )Мите, Тойота открито си казват, че не искат да правят електрички. По същата логика можеш да се опиташ да оригиналничиш, че Тесла хич ги няма на пазара на хибриди" Не съм Митко, но да питам. Защо toyota правят електромобили щом не искат? Защо поискаха да ги правят точно по времето когато Тесла печелеше повече от тях? Дали следват някакъв технологичен възглед или следват пътя на парите към най-голямата печалба? Тесла не вярва в хибридите и водорода и не ги произвежда.
  • #13
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Точно пък с С HR да давате пример, който е на практика двуместен автомобил - отзад е толкова нисък и скосен, че само някое дете може да се чувства комфортно на задната седалка! Корола е чудесен седан за парите си - не особено технологичен и с качествени материали, но пък здрав и надежден, за тия пари няма аналог!
  • #12
    До 6 ( преди 4 месеца )
    Мите, Тойота открито си казват, че не искат да правят електрички. По същата логика можеш да се опиташ да оригиналничиш, че Тесла хич ги няма на пазара на хибриди. Всички, които преди 2-3 години се надпреварваха да се електрифицират като за последно докъде се докараха? Дори юбимата ти Тесла пълни паркинги и летища с непродадени бройки. Но иначе Тойота ти яде таратора с вилица. И хьич не си религиозен фанатик, само дето си поел на джихад спрямо Тойота. Някой да не те е пипал неприлично в Тойота?
  • #11
    До 9 ( преди 4 месеца )
    Защо лъжеш ве? Новия С HR е от 60 К лева 140 коня хибрид, друг е въпроса ако ти си с високи претенции за топ оборудване и двигател
  • #10
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Тойота си е Тойота. Повечето клиенти предпочитаме технологичен, но и здрав автомобил с хубав дизайн, най-добра е Тойота.
  • #9
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Това няма как да се случи, пускат фейслифт на CHR и бум 90к, ами то Лексуса не струваше толкова много ай сиктир и корейците така правят, грозно и скъпо!
  • #8
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Тойота стигнали почти до върха в Европа, пък в тоя форум така да ги плюят?! Ако разберат ще се почувстват потиснати :)
  • #7
    Шиби риби ( преди 4 месеца )
    Тойота Корола има много по-лошо обезшумяване на купето от Шкода Октавия, а какво остава за сравнение с Фолксваген! Иначе е здрав и надежден автомобил!
fallback
Последни