fallback

Германия иска да спре митата на китайските коли

Според правителството тарифите ще навредят на световната търговия

Германия иска да отмени или поне да смекчи въведени от Европейския съюз мита върху китайските електрически превозни средства, съобщи Bloomberg News в петък. Правителството на канцлера Олаф Шолц предупреди, че митата могат да навредят на световната търговия и обсъди перспективите ЕС да проведе преговори с Пекин за „приятелско“ решение до началото на юли. Министърът на икономиката на Германия Роберт Хабек ще пътува до Китай следващата седмица като част от усилията за постигане на решение.

Европейската автомобилна индустрия също предупреди да не се налагат митата, като германските производители на автомобили са най-изложени на всякакви контра действия, тъй като почти една трета от продажбите им идват от Китай през 2023 г., показват търговски данни.

„От наша гледна точка би било много желателно да постигнем приятелско решение. Не се нуждаем от допълнителни търговски бариери, трябва да улесним световната търговия - каза говорител на Шолц на брифинг по-рано тази седмица. - В същото време обаче това трябва да стане по справедлив начин. В това отношение Комисията на ЕС и китайската страна сега трябва да обсъдят това помежду си. Ние също насърчаваме всички, които трябва да участват в тези разговори, да го направят“.

В знак на по-нататъшна ескалация китайски фирми вече официално са подали заявление за антидъмпингово разследване на вноса на свинско месо от ЕС, съобщи подкрепяният от държавата Global Times.

В същото време Норвегия обяви, че няма да приеме митата върху китайските електрически автомобили. Според министъра на финансите Тригве Слагсволд подобен ход нито е уместен, нито е желан от правителството.

Норвегия е световен лидер по гъстота на електрически превозни средства. През миналата година в страната са продадени 126 953 нови автомобила, от които 104 590 електрически (82,4% от общите продажби). Китайските електрически превозни средства представляват около 12% от общия брой внесени електрически автомобили.

Въпреки че Норвегия не е член на Европейския съюз, именно през тази държава много от китайските марки навлизат на европейските пазар. Компании като NIO и Xpeng започнаха да продават в Норвегия, преди официално да навлязат на пазара на ЕС. Норвегия също е дом на марки, малко известни в Европа, като Voyah на Dongfeng.

Решението на Норвегия може да доведе до това страната да се превърне в „заден двор" за внос на китайски електрически превозни средства в Европа при по-изгодни условия, заобикаляйки новите мита на ЕС. Това ще позволи на китайските марки да продължат да укрепват позициите си на европейския пазар, предлагайки конкурентни цени и отговаряйки на търсенето на екологични автомобили.

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 4 месеца )
    До 1,мита се налагат за ад се продават *** кочини,че иначе китайците им скриха шапката с евтини,качествени и с много екстри,а качеството не отстъпва на западния скрап пром.
  • #3
    анонимен ( преди 4 месеца )
    който иска да си купи проблеми да заповяда в някой от автосалоните с удоволствие ще му приберат парите след продажбеното обслужване си е негов проблем
  • #2
    Пропов ( преди 4 месеца )
    Аз пък съм за митата. Китайците не играят честно. Крадат наготово технологии, комунистическото правителство ги спонсорира, накрая изкарват едни скапани продукти ама на половин цена и народа се зарибява щото не разбира какви трици му набутват. Освен това спонсорирана комунистическа икономика не може да се приема за равна с пазарната икономика. Все едно единият спортист да е на допинг, другите НЕ.
  • #1
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Митата се налагат именно за да стимулират преговори, защото за това се знае от доста време и китайците не правят нищо по въпроса.
fallback
Последни