Компании като Koenigsegg или Bugatti по подразбиране правят само елитарни и редки модели. Но дори и масовите производители имат в биографиите си автомобили, останали само в по няколко хиляди, няколстотин или даже, в отделни случаи, в няколко десетки екземпляра. Причините са различни, но нека видим кои са най-редките модели на някои от най-популярните имена.
Най-редките автомобили от прочути марки (ГАЛЕРИЯ)
BMW: 507 (252 произведени, 1956-1959)
Влиятелният вносител Макс Хофман (1904-1981) убеждава ръководството на BMW да проектира 507 за американския пазар. Той е уверен, че това ще подобри имиджа на марката като доставчик на спортни автомобили на най-големия и доходоносен пазар в света тогава. Въпреки че планът му определено има плюсове, той се проваля, защото 507 се оказва много по-скъп от очакваното. Въпреки това попада в ръцете на знаменитости като Елвис Пресли, който притежава две и подарява едната на Урсула Андрес.
BMW спря 507, след като направи 252 екземпляра между 1956 и 1959, и заради огромните разходи за разработването му едва не банкрутира (имаше дори вариант да бъде погълната от Mercedes). Баварците се спасиха благодарение на компактни модели като BMW 700, и дълго оставаха встрани от високите пазарни сегменти.
Влиятелният вносител Макс Хофман (1904-1981) убеждава ръководството на BMW да проектира 507 за американския пазар. Той е уверен, че това ще подобри имиджа на марката като доставчик на спортни автомобили на най-големия и доходоносен пазар в света тогава. Въпреки че планът му определено има плюсове, той се проваля, защото 507 се оказва много по-скъп от очакваното. Въпреки това попада в ръцете на знаменитости като Елвис Пресли, който притежава две и подарява едната на Урсула Андрес.
BMW спря 507, след като направи 252 екземпляра между 1956 и 1959, и заради огромните разходи за разработването му едва не банкрутира (имаше дори вариант да бъде погълната от Mercedes). Баварците се спасиха благодарение на компактни модели като BMW 700, и дълго оставаха встрани от високите пазарни сегменти.