fallback

Как влияе топлото време на електромобилите?

Ново проучване показа колко от пробега си губят колите на ток в жегата

Лятото приближава и вече през деня достигаме типичните за този сезон температури. А жегата, която ни очаква, е един от враговете на електрическите автомобили и, подобно на екстремния студ, има директни последствия върху техния пробег.

Вече е добре известно как студовете влияят на представянето на електрически превозни средства, като при минусови температури техният обхват може да намалее с 30%. Мнозина обаче не са наясно как топлото време се отразява на този показател, като това не се дължи само на използването на климатика, който осигурява приятна среда в салона на автомобила.

Последните изследвания показват, че температури от над 50° C (на слънце) оказват сериозни влияние върху електронните компоненти, като ускоряват разграждането им и могат да доведат до срив. Изследване на повече от 7500 електромобила, проведено в Испания, където температурите традиционно са по-високи, показва именно как се представят колите на ток в жегите.

Проведените експерименти показват, че в топло време пробегът на електромобилите може да намалее с до 31%. Всичко, разбира се, зависи от температурата на околната среда, без да се вземат предвид други фактори като стил на шофиране, температура на околната среда и на кабината. Както е добре известно, оптималният температурен диапазон за батерията на електромобил е около 20-25° C, което означава, че при такива условия превозното средство се представя най-добре.

Проучването за това как автономията на електрическия автомобил се влияе от температурата на околната среда през лятото показват следните резултати:

при 27° C пробегът е с 2,8% по-малко.

при 29° C пробегът е с 3,5% по -малко.

при 32° C пробегът е с 5% по-малко.

при 35° C пробегът е с 15% по-малко.

При 38° C пробегът е 31% по-малко.

Както се вижда, има драстично увеличение след достигането на 32° C - температура, която със сигурност ще бъде достигната през следващите месеци. Това се дължи и на факта, че тогава активно се използва и климатика, за да бъде възстановена оптимална температура в кабината.

Резултатите от проучването сочат, че съвременните климатични системи в автомобила използват около 3-5 kW мощност за охлаждане на кабината в началото, след което са нужни 1 kW, за да се поддържа желаната температура.

За да се избегнат тези първоначални пикове при зареждане на батерията, най -добрият съвет, който можете да следва собственикът на EV, е да активира климатика, докато колата му все още е закачена на зарядното устройство. По този начин използваната енергия ще идва от мрежата, а не от батерията.

Съвременните системи с термопомпа помагат в по-голяма степен батерията винаги да е в оптимален температурен диапазон, което е от решаващо значение в подобри условия. Много важно е автомобилът да се паркира на сянка в горещото време, како и да се използват устройства за защита от слънце на предно стъкло. Също така се препоръчва електрическата кола да не се оставя с малко заряд на батерията, тъй като охлаждането изисква енергия, която може да се окаже недостатъчна.

fallback
  • #10
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    МитичкЕ, къде забрави охлаждането на батерията??
  • #9
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Ако искаш мога да ти го сметна и в кафе паузи. На 250 kW зарядна станция за минута се зареждат 4 киловатчаса. Тоест трябва да пикаеш или да пиеш кафе една минута пове че за да ги заредиш. Хората които бързат и нямат тази минута или им се свидят 2 лв, карат без климатик. Ако отворят прозореца ще трябва да заредят повече от три киловат часа. За три часа шофиране от Бургас до София. Ако карат с по-малко от магистралната скорост, ще си спестят минутата за зареждане но ще пътуват час повече.
  • #8
    До 1 и 3 ( преди 3 месеца )
    Виж как знаеш, че в момента в който се появя ще ви разбия всички опорки. Вече съм ги сринал в предишното мнение, но понеже ви липсват знания по математика от трети клас ще ви го сметна на готово. За един час охлаждане на плажа, ще бъдат изразходени 3 киловатчаса или дори по-малко. След това за три часа пътуване, ще бъдат изразходен И още три общо 6. Това колко процента от капацитета на батерията са по вашата математика? Това са под 30км пробег.
  • #7
    До 2 ( преди 3 месеца )
    То мисленето е различно от знанието. Например ако беше учил математика до трети клас нямаше да имаш нужда от четене на статии и писани от toyota за да ти обяснят Колко са зле електромобилите. Даже са ти го написали в прав текст за да можеш да си го сметнеш. Първоначално не те няколко минути консумацията е 3 kW А след като веднъж се охлади се поддържа с 1 kW. Ако приемем че тръгнеш от плажа и си включил час по-рано охлаждане на автомобила, колко енергия ще изхарчиш от Бургас до София?
  • #6
    анонимен ( преди 3 месеца )
    и това е ако не си пускат климатика дистанционно (както се съветваше в една по предна статия) - тогава става още по-интересно :)
  • #5
    popa ot razgrad ( преди 3 месеца )
    най-доброто решение е да се избягват електричките...
  • #4
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Ще рече че на този етап е добре да се купи най-евтината за да идеш до някъде на отворен прозорец.
  • #3
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Ся ще дойде Тесльо да ти обЯсни колко не си прав и за доказателство ще цитира една камара дитирирамби в средногодишни числа и спирки за пикаене и кафета.
  • #2
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Т.е. както повечето масови ел.коли днес са с пробег от около 450 км по книжка, реално в жегата и студа са около 300 км, а на магистралата 220 км. И това на цени по-високи от на ДВГ. Не е чудно че не се купуват. Голям фен съм на електрическите коли и вярвам че това е бъдещето, но в момента не бих си купил за основен автомобил, а за втори само за градско не е оправдано предвид цената която трябва да платя. Явно не съм само аз който мисли така ;)
  • #1
    Гост ( преди 3 месеца )
    Теслюююю, четеш ли?Опорките ти се сриват една по една.
fallback
Последни