fallback

Tesla се откъсна пред BYD при електрическите автомобили

BMW държи първенството сред европейците, Япония не се интересува много от сектора

Американският гигант Tesla и китайският BYD се борят един с друг за първа позиция на световния пазар на електрически автомобили. Това е очаквано. Не и за някои популярни марки, които изостават все повече. Международният съвет за чист транспорт (ICCT) публикува класация на най-големите производители на автомобили в света. Тя се основава на плановете за електрически автомобили и моделите на всеки от тях в продажба през 2023 г.     

Резултатите. Някои производители са постигнали значителен напредък към транспорт с ниски емисии през последната година, включително Mercedes-Benz и MG, други са паднали надолу в класацията: по-специално японските производители Suzuki, Mazda, Honda, Nissan и Toyota.

Докладът оцени ЕV характеристиките на 21 популярни марки въз основа на тяхната стратегическа визия, пазарно господство и технологично представяне. Установено е, че Tesla и BYD са водещи в света в плановете за електрически превозни средства, като американският производител на автомобили увеличи преднината си пред своя китайски съперник поради високия обем на продажбите.     

Има си и друга причина  BYD леко падна надолу, тъй като докладът установи, че почти половината от продажбите му са plug-in хибридни превозни средства. Tesla също надмина съперниците си в това, че притежава най-добре представящите се електромобили в продажба днес, постигайки най-високи оценки за скорости на зареждане, обхват на батерията и консумация на енергия.    

„Tesla и BYD продължиха да водят групата от глобални производители в прехода към ZEV [автомобил с нулеви емисии]“, заключава изследователската статия. „И двата гиганта вече произвеждат само електрически превозни средства, но бъдещите им позиции на върха не са непременно сигурни. „Гледайки напред, BYD ще трябва да прехвърли своя 48-процентен дял от продажбите на plug-in хибридни електрически превозни средства (PHEV) към напълно ZEV и да подобри производителността на своите BEV. Както Tesla, така и BYD също ще трябва да представят нови модели в целия спектър от класове пътнически превозни средства“, твърди докладът.    

В общия списък BMW се класира на трето място, най-напред от европейците. Mercedes-Benz скочи пет места от 2022 г., за да достигне четвърто. И получи похвали за усилията си да рециклира и използва повторно батериите. Китайският гигант SAIC, който притежава обновената марка MG, се класира на пето място за нарастващите продажби и подобряването на производителността на електрическите си автомобили. Успя да изпревари Stellantis, групата родител на марки като Citroen и Opel.   Прегледът на целия пазар установи -  марки, базирани в Япония и Индия, са с най-нисък резултат сред анализираните производители на автомобили. Suzuki е на последно място в списъка, въпреки факта, че увеличи продажбите си на EV през годината. ICCT класира на опашката дори най-големите в бранша - Toyota . Индийската компания Tata, майка на Jaguar Land Rover, също е сред "изоставащите".    

Главният програмен директор на ICCT Стефани Сърл каза, че класацията трябва да се счита за „важен индикатор за напредъка на транспортния пазар“. Компаниите продължават да работят за продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили през 2035 г. на основните пазари, включително Австралия, Европа, Великобритания и Съединените щати. „Производителите на автомобили, които бавно инвестират в напредналата технология, която регулациите са предназначени да насърчават, може скоро да се окажат изпреварени от конкурентите, които по-разумно залагат на бъдещето“, каза Сърл.

Докладът установява, че транспортните разпоредби в Европа, Обединеното кралство, САЩ и Канада се очаква да стимулират продажбите на електрически превозни средства „през следващите години“, а продажбите на EV са се увеличили с 40 процента в световен мащаб между 2022 г. и 2023 г.

 

Кой коя марка притежава

BMW BMW и Mini  

SAIC MG Motor, IM Motors, Rising Auto, Maxus, Naveco и Sunwin   

STELLANTIS Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram, Vauxhall  

VOLKSWAGEN  VW, Skoda, Seat, Cupra, Audi, Lamborghini, Bentley и Porsche  

GEELY Geely Auto, Lynk & Co, ZEEKR, Volvo Cars, Polestar, Lotus, London Electric Vehicle Company, Farizon, RADAR и Cao Cao Mobility  

CHANG'AN Changan, Deepal, Avatr, Oshan и Kaicene  

REANULT Renault, Dacia, Alpine и Lada   

GENERAL MOTORS Buick, Cadillac, Chevrolet, GMC, Baojun, и Wuling   

GREAT WALL Haval, Wey, Ora и GWM Pickup   

FORD Ford, Lincoln и Troller  

CHERY Chery, Exeed, iCar, Jaecoo, Jetour, Karry, Luxeed, и Omoda   

HYUNDAKI/KIA Hyundai, Kia и Genesis     

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Да живей лидерът на водорода Тойотка с 2 продажби тази година, и то подарени, а не продадени! Да живей! Останалите треперят от страх, особено изостаналата Тесла, която обмисля лицензиране на водородни технологии от Тойотка, за да оцелее.
  • #5
    Анонимен ( преди 5 месеца )
    В предната статия пише,нови Тесла залежават по паркинги и пристанищата.Тук пише,че се продавали добре,за канарчета ли ни вземате?
  • #4
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Няма значение кой е лидер на тази без перспективна технология. Продажбите така или иначе за мирът и скоро няма да има никакво търсене. Бъдещето е на водородът А там има само един лидер
  • #3
    TSLA ( преди 5 месеца )
    Нагласени коли има, амбилайт, кожи, глезотии, обаче като трябва да се минава път, много път за малко време, да сравняваш зарядната мрежа (киловати, СРЕДНА скорост на заряд, локации, надеждност, интеграция с колите, све) и техниката под капака на TESLA с която и да е друга кола е като да сравняваш луканка с плутоний. За гъзарийка можеш да си вземеш всичко. Работа върши само една: TESLA-та.
  • #2
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Да подишат спокойно, докато Тойота не започне да произвежда своите електрически автомобили с 1500км пробег и 10 минутно зареждане през 2027 година.
  • #1
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Не върви бизнесът с електрички!
fallback
Последни