fallback

Tesla се откъсна пред BYD при електрическите автомобили

BMW държи първенството сред европейците, Япония не се интересува много от сектора

Американският гигант Tesla и китайският BYD се борят един с друг за първа позиция на световния пазар на електрически автомобили. Това е очаквано. Не и за някои популярни марки, които изостават все повече. Международният съвет за чист транспорт (ICCT) публикува класация на най-големите производители на автомобили в света. Тя се основава на плановете за електрически автомобили и моделите на всеки от тях в продажба през 2023 г.     

Резултатите. Някои производители са постигнали значителен напредък към транспорт с ниски емисии през последната година, включително Mercedes-Benz и MG, други са паднали надолу в класацията: по-специално японските производители Suzuki, Mazda, Honda, Nissan и Toyota.

Докладът оцени ЕV характеристиките на 21 популярни марки въз основа на тяхната стратегическа визия, пазарно господство и технологично представяне. Установено е, че Tesla и BYD са водещи в света в плановете за електрически превозни средства, като американският производител на автомобили увеличи преднината си пред своя китайски съперник поради високия обем на продажбите.     

Има си и друга причина  BYD леко падна надолу, тъй като докладът установи, че почти половината от продажбите му са plug-in хибридни превозни средства. Tesla също надмина съперниците си в това, че притежава най-добре представящите се електромобили в продажба днес, постигайки най-високи оценки за скорости на зареждане, обхват на батерията и консумация на енергия.    

„Tesla и BYD продължиха да водят групата от глобални производители в прехода към ZEV [автомобил с нулеви емисии]“, заключава изследователската статия. „И двата гиганта вече произвеждат само електрически превозни средства, но бъдещите им позиции на върха не са непременно сигурни. „Гледайки напред, BYD ще трябва да прехвърли своя 48-процентен дял от продажбите на plug-in хибридни електрически превозни средства (PHEV) към напълно ZEV и да подобри производителността на своите BEV. Както Tesla, така и BYD също ще трябва да представят нови модели в целия спектър от класове пътнически превозни средства“, твърди докладът.    

В общия списък BMW се класира на трето място, най-напред от европейците. Mercedes-Benz скочи пет места от 2022 г., за да достигне четвърто. И получи похвали за усилията си да рециклира и използва повторно батериите. Китайският гигант SAIC, който притежава обновената марка MG, се класира на пето място за нарастващите продажби и подобряването на производителността на електрическите си автомобили. Успя да изпревари Stellantis, групата родител на марки като Citroen и Opel.   Прегледът на целия пазар установи -  марки, базирани в Япония и Индия, са с най-нисък резултат сред анализираните производители на автомобили. Suzuki е на последно място в списъка, въпреки факта, че увеличи продажбите си на EV през годината. ICCT класира на опашката дори най-големите в бранша - Toyota . Индийската компания Tata, майка на Jaguar Land Rover, също е сред "изоставащите".    

Главният програмен директор на ICCT Стефани Сърл каза, че класацията трябва да се счита за „важен индикатор за напредъка на транспортния пазар“. Компаниите продължават да работят за продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили през 2035 г. на основните пазари, включително Австралия, Европа, Великобритания и Съединените щати. „Производителите на автомобили, които бавно инвестират в напредналата технология, която регулациите са предназначени да насърчават, може скоро да се окажат изпреварени от конкурентите, които по-разумно залагат на бъдещето“, каза Сърл.

Докладът установява, че транспортните разпоредби в Европа, Обединеното кралство, САЩ и Канада се очаква да стимулират продажбите на електрически превозни средства „през следващите години“, а продажбите на EV са се увеличили с 40 процента в световен мащаб между 2022 г. и 2023 г.

 

Кой коя марка притежава

BMW BMW и Mini  

SAIC MG Motor, IM Motors, Rising Auto, Maxus, Naveco и Sunwin   

STELLANTIS Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram, Vauxhall  

VOLKSWAGEN  VW, Skoda, Seat, Cupra, Audi, Lamborghini, Bentley и Porsche  

GEELY Geely Auto, Lynk & Co, ZEEKR, Volvo Cars, Polestar, Lotus, London Electric Vehicle Company, Farizon, RADAR и Cao Cao Mobility  

CHANG'AN Changan, Deepal, Avatr, Oshan и Kaicene  

REANULT Renault, Dacia, Alpine и Lada   

GENERAL MOTORS Buick, Cadillac, Chevrolet, GMC, Baojun, и Wuling   

GREAT WALL Haval, Wey, Ora и GWM Pickup   

FORD Ford, Lincoln и Troller  

CHERY Chery, Exeed, iCar, Jaecoo, Jetour, Karry, Luxeed, и Omoda   

HYUNDAKI/KIA Hyundai, Kia и Genesis     

fallback
  • #16
    да 13 ( преди 5 месеца )
    Да, ясно виновни са кишата, Гришата и международното икономическо положение. Разкачай енергото от вас и няма да им плащаш гадните 50 стотинки на киловатчас.
  • #15
    анонимен ( преди 5 месеца )
    До 11 - Този сайте не ти разкрива пълната информация, нито ти описва причините, защо изобщо се държи ТЕЦ-а. Някой им бил купувал гласовете - щото 7000 парчета, видиш ли, ще обърнат каруцата на изборите ... Всичко е далавара! Слагаш 20 стотнки зелена такса, слагаш си ДДС-то отгоре, така че се пълни хазната. Отделно се продава по-високо, така че може да вземеш парички от крайните търговци, а най-сладкото е - караш ги да трупат креити и решаваш, от кгоо ще взиамт пари, а той ти се отплаща.
  • #14
    анонимен ( преди 5 месеца )
    До 11 - Лиспват ми дните, в котио продавахме по 74 стотнки на час :(
  • #13
    До 12 ( преди 5 месеца )
    Разбира се че ще поскъпне след като плащаме тока на мариците на 50 ст за киловатчас. 500 лв за мегават час при положение че на борсата средната цена е около 15 стотинки 150 лв за мегават в час. По скъпването на тока е политическо решение за купуване на гласовете на работещите в марицата, което плащаме всички ние. Фирмите плащат по-евтин ток от домакинствата в момента защото си го купуват от борсата на по-ниски цени.
  • #12
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Марици, терлици и накрая токът от първи юли поскъпва. Но, иначе бъдещето е безплатно и зелено.
  • #11
    До 9 ( преди 5 месеца )
    Ето от ЕСО омразния сайт на антиелектриците LogoДиспечиранеГенерация и товар на ЕЕС в реално време за 07.06.2024 08:02:31ИмеMWАЕЦ 27,38%1006.2Кондензационни ТЕЦ 10,09%370.63Топлофикационни ТЕЦ 4,78%175.61Заводски ТЕЦ 3,60%132.41ВЕЦ 14,70%540.06Малки ВЕЦ 8,05%295.68ВяЕЦ 0,03%1.01ФЕЦ 31,07%1141.82Био ЕЦ 0,32%11.64Товар на РБ3706.04Както виждаш дори рано сутрин преди началото на работния ден слънцето вече произвежда повече от АЕЦ Козлодуй
  • #10
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Половината АЕЦ даже не работи и въпреки това ТЕЦ работи с минимална мощност, около 10% от потреблението, защото въпреки риториката за зелени сделки, политиците са ни задължили да замърсяваме и да плащаме милиарди допълнително към сметките си за ток за да изхранваме хрантутниците от мариците. Нали все пак са гласоподаватели. Без политическа помощ и толкова нямаше да замърсяват. Американците вече затвориха своя ТЕЦ и ще си го включват само зимно време. Ти можеш ли да си запушиш ауспуха през лятото
  • #9
    Анонимен ( преди 5 месеца )
    От комина на ТЕЦа.
  • #8
    До 7 ( преди 5 месеца )
    А не са ли? Какви емисии отделя един електромобил при движението си за километър? Откъде ги отделя?
  • #7
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Важното е да се повтаря опорката че елекромобилите са "автомобили с нулеви емисии". Чичко Гьобелс си е пълен аматьор пред днешните зеленоглави НПО-та.
fallback
Последни